Gå til innhold

Har noen greie på prosjektor? hjelp...

Anbefalte innlegg

Stefaren min har flyttet ut, og tok med seg 50" tv'n :(

Så vi bestemte oss for å få en prosjektor, fordi vi sitter langt ifra, og mamma har ikke råd til noe stor Tv..

Men jeg har ikke mye greie på prosjektor, SÅ lurte på om noen kan fortelle om noen bra prosjektorer, eller hva som er bra med de osv. Oppløsning osv..

Har aldri hatt prosjektor før.

Vi sitter ca 4-5 meter ifra, og vi har en stor vegg og ha Bildet på.

Endret av Gitaristen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Naa er det en stund siden jeg sluttet aa bruke min prosjektor, mye grunnet stoey og at den bestemte plasseringen av alle moeblene i stua. Nyere prosjektorer braaker muligens mindre, samt at de har hoeyere opploesning, saa de kan sikkert vaere bra til sitt bruk. En prosjektor vil muligens bli litt dyr i bruk hvis du skal bruke den som erstatning for TV, da lyspaeren har begrenset levetid. Sjekk ihvertfall hvor lang levetid den har, og prisen paa ny paere.

Sitter paa en PC i utlandet, saa har ikke tilgang til norske bokstaver...

Lenke til kommentar

Er rett det AO-Edhunter seier om levetida til pæra, her er det lurt å sjekke prisen på ei ny slik at ein ikkje får ein skikkeleg sjokkoppleving den dagen pæra må skiftast.

Hadde vore greit med nokre antydingar om kva prisklasse du vil leggje deg i. Eigen erfaring er at prosjektor ikkje bør brukast til tv, iallfall ikkje viss ein har antenne (riks-tv) då blir biletkvaliteten heller så som så pga "grumset" som allereie er i bilete.

Personleg syns eg prosjektor høver best til film og speling. Skal det vera kopla f.eks ps3 eller andre kjelder som "treng" 1920*1080 oppløysing?

Kan vera verd å sjå kva lydigbilde har testa:

http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&k=68

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

en prosjektor er ganske dyrt å skaffe seg. Du må regne med rundt 13'000 for en prosjektor som er gir godt bilde ti TV, 1500-2000 for lerret, samt et forbruk på omtrent 1 pære i året hvis den skal benyttes som erstatning for TV. Pærer koster fra 2000kr og oppover.

Så ville heller anbefalt å skaffe en 42" TV og leve med størrelsen, eventuelt flytte sofa'n litt nærmere

Lenke til kommentar

Det er jo bare tull at projektor trenger å være dyrt, særskilt om man tar opplevelsen med i regnestykket. :) Man får jo lett 100 tommer ++ ren bildenytelse, i stedet for "knøttsmå" 40 tommers tv. Projektor er dog, som trådstarter sikkert kjenner til, svake når det gjelder øvrig belysning i rommet, slik at rommet bør kunne stenge ute lys fra vinduer. Jeg anbefaler også avforum, med mange hengivne og dyktige folk, og flere gode artikler med råd ved kjøp av projektor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...