Gå til innhold

Importert PS3 60gb

koreeos

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk min importerte PS3 60gb igår. Da jeg satte i et PS2 spill idag, så fikk jeg ikke spille dette pga. regionale restriksjoner.

Jeg er klar over at jeg har kjøpt en NTSC PS3, men selger solgte den som "region free" og at det skulle være mulig å spille mine gamle PS2 spill på den. Det gjør det da ikke, lyger selgeren og har eg blitt lurt?

Kan det være en feil med min PS3? Har kjøpt GH3 til min PS3, og det funker uten problemer, så håper det er noen som kan hjelpe meg????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Fikk min importerte PS3 60gb igår. Da jeg satte i et PS2 spill idag, så fikk jeg ikke spille dette pga. regionale restriksjoner.

Jeg er klar over at jeg har kjøpt en NTSC PS3, men selger solgte den som "region free" og at det skulle være mulig å spille mine gamle PS2 spill på den. Det gjør det da ikke, lyger selgeren og har eg blitt lurt?

Kan det være en feil med min PS3? Har kjøpt GH3 til min PS3, og det funker uten problemer, så håper det er noen som kan hjelpe meg????

Du har nok blitt lurt. Men det stemmer at ALLE PS3 maskiner er sonefrie men det er kun på PS3 spill. Ikke på PSOne, PS2 og Bluray, der er det soner

Lenke til kommentar

Dette er jo et definisjonsspørsmål.

Kjøper bør vel også sette seg inn i hva NTSC egentlig betyr... det stemmer jo at PS3 er region free, men bare delvis.

Om selger sa klart at du kan spille norske (PAL) PS2-spill og DVD'er på denne NTSC-maskinen, vet han neppe hva han snakker om - og det gjør tydeligvis ikke kjøperen her heller, siden han tror at det går an...

Sorry, men slik ser jeg det. :)

Lenke til kommentar
Så dette betyr at man kan trygt kjøpe en Hong Kong versjon hvis man skal bare spille PS3 spill?

Ja - hvis du bare skal spille PS3-spill.

Men før eller siden kommer du til å ønske at du kunne utnytte DVD-upscalingen til PS3'en din...

Nå spiller jeg aldri dvd`r eller blu ray for den sags skyld.hvis jeg i det hele tatt ser film så laster jeg den ned på itunes (incase the po po is watching)

Har pcn kobla til 42 (full hd) tommeren min så akkurat blu ray funksjonen er verdiløs for meg når det gjelder film..

Kjøpte akkurat en fra QXL for 3002kr inkludert strøm adapter og forsikring hos posten,

Uten att jeg heter kanye west og er femi,men det er ganske kult og ha en PS3 i hvit som matcher fargen til min Mac Mini og min External drive :p

-John

Lenke til kommentar

PS3 er IKKE sonefri. MEN spillene er for tiden sonefri (går på alle soner). Hvis noen ønsker å lage spill for kun en sone så kan de det. Så om du ønsker å refundere kjøpet har du sonefri greia på din side siden det er spillene som er sonefri og ikke maskina.

Lenke til kommentar

synes faktisk ikke du har noe å klage på i det hele tatt jeg.

Alle PS3 har jo vært "sonefri" - og det er en PS3 til å spille ps3 spill på.

Når du da attpåtil importerer en ps3 og ikke engang sjekker ut på forhånd om dvd/blueray som du skal bruke den til har soner så synes jeg du er ekstremt sløv og bør klage på deg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...