Gå til innhold

Problemer med støy og AGP.

dekar

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg noe nytt utstyr. PC'en min har nå følgende specs:

Intel Pentium 4 3.06Ghz

Asus P4GE-V h/k

Club3D ATI Radeon 9700 Pro 128DDR

1024mb PC3600 DDR ram

120gig + 60gig ide hdd 7200RPM

--

Problem nr. 1 :

PC'en støyer som et FLY. Seriøst. Det må være noe feil. Det er greit at CPU vifta kan bråke litt mer enn den forrige CPU'en min (P4 1.8ghz), men den bråker seriøst som en flymotor. Med en gang jeg skrur på pc'en så er det ikke _så_ ille men det virker som om vifta aksellerer etterhvert som pc'en står på og støyen blir bare verre og verre.

Problem nr. 2 :

AGP. Jeg greide å kjøpe et 4X istedenfor 8X AGP men gidder ikke bytte h/k for jeg har hørt det ikke er så stor ytelsesforskjell. Men uansett, for det første så får jeg ikke aktivert fast-write 4X AGP, hvis jeg gjør dette så blir systemet super-ustabilt og går tilbake til vanlig 4X AGP. Men det virker heller ikke som om 4X AGP er enabled. Fordi i 3DMark (2001SE og 2003) får jeg bare at AGP er N/A. Det står lissom:

AGP Rate: N/A / 1x 2x 4x

Og hvis jeg f.eks. spiller Unreal2 (noe som gikk rimelig smooth på min forrige CPU) så hakker alt noe helt sinnsykt. Tom. den dårlige intro-sekvensen med bare det lille romskipet hakker.

--

Hva er feil? Hjelp meg!! ;) Jeg trenger svar.. Hehe. .

På forhånd takk! ;))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støymessig kan jeg nok ikke hjelpe deg med andre råd enn å kjøpe en annen vifte.

Når det gjelder dårlig ytelse, så kan du jo prøve å installere drivere på nytt? Start med driverne til hovedkortet, legg så inn driverne til skjermkortet , før du til slutt legger inn nyeste DirectX. Bør funke.

-KJ

Lenke til kommentar

Hmm.. Hjelper lite det. Har innstallert alle de nyeste driverne til skjermkort, hovedkort samt. dx9 osv.. osv.. Det hakker fortsatt på alle spill (selv om jeg får rundt 16000 poeng i 3dmark2001SE) .. Skjønner ikke hva det kan være.. =(

Lenke til kommentar

Jeg fant løsninga på slowdowns og AGP osv. Hehe.. litt flaut .. :oops: hadde glemt å installere chipset driverne for hovedkortet.. heh .. så der var agp-delen fixa.. Og så det med slowdowns i spill osv. var at jeg bruker et studio-lydkort som hovedkortet/cpu'en min visst ikke liker helt. Så jeg får finne et annet lydkort eller noen drivere som støtter det inntil videre. Takk for hjelpen..

Lenke til kommentar

Problem nr. 2 :

AGP. Jeg greide å kjøpe et 4X istedenfor 8X AGP men gidder ikke bytte h/k for jeg har hørt det ikke er så stor ytelsesforskjell. Men uansett, for det første så får jeg ikke aktivert fast-write 4X AGP, hvis jeg gjør dette så blir systemet super-ustabilt og går tilbake til vanlig 4X AGP. Men det virker heller ikke som om 4X AGP er enabled. Fordi i 3DMark (2001SE og 2003) får jeg bare at AGP er N/A. Det står lissom:

AGP Rate: N/A / 1x 2x 4x

Har hørt at 9700pro og fast-writes er en dårlig kombinasjon. Jeg har et hercules 9700pro med fast-writes på uten problemer, though. Ytelsesforskjellen skal være minimal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...