Gå til innhold

Hvordan ta flere bilder uten å røre kamera...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har ett Nikon D300 og har lyst å sette det opp til å ta bilder med gjevne mellom rom, (hvert 30 sekund for eksempel) er det noen som vet hvordan, eller om det går an?

 

Dette kan du fint gjere i kameraet, vel Intervall timer Shootingunder "Shooting Menu" på D300. Der kan du velje kva tid kameraet skal starte å ta bilete, kor lang tid det skal gå mellom kvart bilete, kor mange bilete kameraet skal ta om gongen, samt antal intervall.

Lenke til kommentar
Dette var jo bare en regelrett brøler K-Ryeng..

Avansert intervallskyting i kamera har Nikon gjort i kamera siden D2 og D200..

 

"Thou shalt do your research"

Hehe, det kan du godt si ja. Har ikke _brukt_ noen av disse kameraene noe større selv, og siden jeg ikke lenger er i Nikon-leiren har jeg ikke brukt nevneverdig tid og energi på å sjekke ut slikt heller - da det er relativt sjelden det blir spurt etter slikt (og da har svaret vært Camera Control Pro, da det har vært snakk om konsumentmodeller).

 

Forøvrig heter det "Thou shalt do thy research" ;-)

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Jeg har ett Nikon D300 og har lyst å sette det opp til å ta bilder med gjevne mellom rom, (hvert 30 sekund for eksempel) er det noen som vet hvordan, eller om det går an?

 

Dette kan du fint gjere i kameraet, vel Intervall timer Shootingunder "Shooting Menu" på D300. Der kan du velje kva tid kameraet skal starte å ta bilete, kor lang tid det skal gå mellom kvart bilete, kor mange bilete kameraet skal ta om gongen, samt antal intervall.

 

Det virker som du kan dette godt så jeg må spørre. Er det da mulig for meg å lage en instilling slik at jeg setter kamera på en Tripod trykker på en av de kostumerbare knappene for så at kamera tar flere bilder med "-6EV, -4EV, -2EV, metered EV, +2EV, +4EV, and +6EV." sånn at jeg ikke trenger å manuelt justere dette for å ta bilde serier til HDR bilder?

 

(hadde dette vært mulig så hadde jeg blitt en veldig glad (hobby/student(om litt over en mnd.)) Fotograf)

 

EDIT: Sorry for dobbel-post, skal prøve bedre å unngå.

Endret av jimdidr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...