Mann20 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hei! Da er snart de to nyeste utgavene av Pro Evo og Fifa klare. Her poster vi alt som har med dem å gjøre. Noen som vet når de slippes, og eventuelt info? Trailere og gameplayvideoer? Vi prøver å holde en litt seriøs linje, ikke bare skriv "fanboy-innlegg". Tenkte det kunne være greit å ha alt på et sted. Mvh. Coolio1 Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Gleder meg vertfall til Fifa09: Litt info hentet fra EA: * Polished, refined gameplay - Featuring 250 additions and enhancements to core gameplay, including new animation technology that creates more responsive first-time shooting and passing, faster and more controlled dribbling, and improved trapping, and new player momentum physics that delivers realistic player collisions, authentic jostling for the ball, and more variation in tackling. * Custom Team Tactics —Become a first-team coach with the power to tune and balance 11 tactical sliders for 140 attacking and 40 defending options (more than 50,000 combinations) so CPU players and your team perform just like the real-world team or how you think the real team should play. Save your tactics to make strategic decisions to exploit your opponent’s weaknesses during the game. Plus, share your strategies with friends online*. * Be A Pro: Seasons — Pick or create a professional player and test your football ability over a four season campaign. Master a single position and develop your skills -- passing, shooting, positioning, marking -- to ultimately become a national legend. * Improved Goalkeeper Intelligence – Goalkeepers position themselves more intelligently, react to shots more realistically and recover from saves faster. * Customized Controllers – Create your own bespoke controller configuration, save it and even take it online effortlessly. Assign actions to the buttons exactly how you like them for complete control. Hørt rykter om at 1. oktober er release. Endret 15. juli 2008 av haddis Lenke til kommentar
Mann20 Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg har nå spilt PES de siste årene og synes at man kan spille mye bedre fotball der. Man kan ha strålende angrep, mens på FIFA synes jeg det blir for mye "one-man show.." FIFA tjener på drakter og grafikk, man når det er fotball som skal spilles holder jeg en knapp på Pro Evo. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Second that.. PES er mye mer fotballspill, mens Fifa blir onemanshow.. Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Indeed. PES 4 er vel produsert samme år som Fifa 2004? PES 4 synes hvertfall jeg er bedre enn Fifa 08, hvis man bare tenker under match. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Fifa 08 mot PES 2008 ble jo køddesammenligning. PES 2008 var rotete med masse feil, og FIFA 08 var 10 ganger bedre enn alle FIFA og BRUKTE next gen muligheter veldig bra for å være første next gen FIFA. Kan nesten sette mitt hus på at FIFA 09 blir absolutt en suksess og enda bedre enn i år. 1. oktober release av FIFA 09?? Er det ikke vanligvis tidlig September? Faen da! Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Av det lille jeg har sett av FIFA 09 så sliter de fortsatt med veldig dårlig AI. Lenke til kommentar
Mann20 Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Du kan ikke kalle det en køddesammenlikning? Da har du spilt aaaltfor mye fifa, gutt! Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 spilt det nyeste da? Det sies det har vært en kjempe fremgang med det siste spillet.. Jeg vet ikke, har bare spilt pes.. Og, blir nok det som blir kjøpt her også ettersom alle i vennegjengen spiller det.. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Av det lille jeg har sett av FIFA 09 så sliter de fortsatt med veldig dårlig AI. Links please.. Nå som jeg har spilt Euro2008 synes jeg det er på tide at EA tar seg selv i skinnet og konsentrerer seg om å forbedre det som allerede er i spillet istedet for å pøse på med nye moduser. Det var noen problemer med Fifa08, og mange sier at Euro2008 var et steg opp, men jeg har enda ikke funnet flyten i det spillet. I Fifa08 ble det ganske greit etterhvert og sette igang angrepsspill. Fifa08 er vel det beste fotballspillet jeg har spilt, men det kan kanskje ha noe med at de kopierte en god del ifra PES. Men PES har ikke helt greid å tilpasse seg next gen helt enda, men jeg tror det kan skje om ikke så lenge. Ser uansett fram til Fifa09, men synes egentlig de kunne ha sluppet spillet før fotballsesongen er i gang igjen i Europa. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 PES sliter da også med dårlig AI. Riktignok er keeperne bedre på PES, men du kan jo bare sentre til en vingspiller og løpe helt upresset ned til dølinjen hver eneste gang. I tillegg løper ofte angrepsspillere fra forsvarsspillere selv når de har ballen i bena, noe du faktisk så og si aldri ser på en fotballbane i det virkelige liv. Og for ikke å snakke om at Ronaldinho, Kaka etc er alt for god i forhold til i virkeligheten. Likevel synes jeg PES er et bedre spill enn FIFA, selv om jeg riktignok ikke har spilt FIFA 08 versjonen ennå. Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 PES! Soleklar vinner. INGEN tvil. Lenke til kommentar
Dodgethis- Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Av det lille jeg har sett av FIFA 09 så sliter de fortsatt med veldig dårlig AI. Link? Lenke til kommentar
mESA Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Har begge spillene, for å si det sånn. Pes ligger urørt. Ikke fordi det er dårlig, men fordi etter min mening er FIFA08 ett bedre spill. Onemanshow? Det er det ikke, ta på vanskligere skill på CPU'en og du kommer deg sjeldent forbi. PES08 har for mange glitcher etter min mening, kanskje det er komt patch, men syns fortsatt det er for dårlig flow. Rollene er nesten på en måte omvendt syns jeg. Grafisk sett syns jeg PES08 har bedre grafikk enn FIFA, i hvert fall når det gjelder modellering på ansiktene. FIFA sine ansikter er nermest ukjennbare. Likevel ser FIFA bedre ut på avstand. Likevel er det noe som FIFA sliter med, vendingene til spillerene er helt på tryne, om du tester spillet så forstår du. Så er det sånn at FIFA har ganske stort finterepertoar, men ingen av de går motspilleren på. Virker som det bare er for show-off. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Det sistnevnte ble fikset litt på i Euro08. Å vende er lettere, og fintene funker som man bruker dem rett. Pasningsfinten er vel den mest effektive, men skuddfinten lurer ingen, ikke engang backrekka til San Marino. Probleme med Euro08 er at medspillerne er dumme som brød, og det nytter ikke å sende en gjennombruddspasning med mindre man sender spillere på løp. Lenke til kommentar
Mann20 Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg var på www.spillmagasinet.no.. Det fikk euro 2008 karakter 6! Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Skal ikke kalle meg eksperten på fotballspill, men jeg har spilt en god del av Fifa08 og Euro2008, og jeg mener Fifa hadde det meste. Om man har spilt det en stund lærer man hvordan man kontrollerer hele laget, og kan utføre de mest oppfinnsomme angrepene. I Euro har kontringene blitt en vits. Lenke til kommentar
mnorm Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Har faktisk alltid likt Fifa best, men likte ikke FIFA 08. Følte at spillet var gikk for tregt iforhold til virkeligheten. På ekte nærmest skytes pasningene og overgangsspillet går lynkjapt. Alt virket så linært og tregt på FIFA 08. FIFA 08 var også veldig vanskelig å lære seg(imotsetning til tidligere spill), og var ikke noe pick-up and play med kompiser. Det kreves faktisk en god del trening med FIFA 08 for å bli god. Grafikken var veldig bra på FIFA 08, men synes ikke driblinger og vendinger funket bra. Når det gjelder PES 8 så har jeg bare prøvd PS2 versjonen. Selv om grafikken var rævva likte jeg det veldig godt. Bevegelser, angrepsspill og sånt virket mye bedre. Tipper at for en gang skyld blir det innkjøp av PES i år for min del. Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hvis ikke PES slutter å gi ut nye versjoner som ser ut som nye beta-releaser er sjansen stor for at FIFA kan få en sjanse her i gården. Nytter ikke når hver release inneholder 6-7 grove bugs som de ikke gidder å fikse før det har gått et halvår. Mens PES flikker bittelitt mellom hver versjon kommer FIFA med mengder nye versjoner, på toppen av at FIFA sitter med alle lisensene. PES bør seriøst greie å hoste opp noe bedre i 2009... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå