Thomas Bjørlo Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hvilken blyfri skal jeg velge? 98 eller 95? Trenger svar raskt! Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Bruke den oktanen som står i manualen/håndboken kanskje ? Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Har du trimma med sylinder anbefales 98. ellers 95. Lenke til kommentar
Zulærn Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Alle kompisene mine som har moped, tanker med 95.. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Har vel saa og si ingeting aa si paa utrimmet/plombert moped. Kjorer selv plombert med 95. aa fylle paa 98 er vel bortkastet da det ikke er noen forskjell aa spore. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Du vil uansett ikke kunne merke noen forskjell. Selv om den er trimma. En Impreza vil kunne få ut ca 15-20hk mer med Shell 99 V-"power", men en moped vil du kanskje kunne få ut 0.2-0.3hk mer. Det er ikke merkbart Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg har brukt V-power 99-oktan på mopeden, og den går mye penere med MYE mindre feiltening ("hosting" som når man bremser på motoren), i tillegg til at den er litt mer "villig" på høyere turtall. Den blir ikke noe sterkere eller raskere, kanskje med unntak av en mikroskopisk raskere akselerasjon fordi man får mindre feiltenning, men aldri i verden at man faktisk klarer å merke forskjellen. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 IKKE kjør på V-power på 2taktere. Denne bensina forhinderer smøring, noe som er veldig viktig på 2 takterne siden de ikke har noen annen smøring å få enn gjennom bensin/totaksolje. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Du vil uansett ikke kunne merke noen forskjell. Selv om den er trimma.En Impreza vil kunne få ut ca 15-20hk mer med Shell 99 V-"power", men en moped vil du kanskje kunne få ut 0.2-0.3hk mer. Det er ikke merkbart 0.3hk er faktisk litt naar motoren ikke er paa mer enn en 2-3 hester da :!: Lenke til kommentar
CFM Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Ikke dermed sagt at det er 0.3hk, Det vet jeg ikke for jeg har ikke testet det, men brukte bare et eksempel på hvor lite det faktisk utgjør. 0.3hk vil du aldri merke noe til, så sant det ikke er RC bil Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 IKKE kjør på V-power på 2taktere. Denne bensina forhinderer smøring, noe som er veldig viktig på 2 takterne siden de ikke har noen annen smøring å få enn gjennom bensin/totaksolje. QFT, ikke kjør 2takt med v-power!! Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) IKKE kjør på V-power på 2taktere. Denne bensina forhinderer smøring, noe som er veldig viktig på 2 takterne siden de ikke har noen annen smøring å få enn gjennom bensin/totaksolje. QFT, ikke kjør 2takt med v-power!! Hmm, naboen min fyller opp med V-power hele tiden, og han har alltid en masse octanebooster og av og til forgasserrens og sånt sier han. Han har jo lagt bak seg snart 2000 mil med NSR'en sin. Syns den går imponerende godt jeg, har aldri skjært den eller noe, går fint som bare det på tomgang også. Endret 24. juli 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå