Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VIKTIG! Hvilken bensintype skal jeg velge på Moped? 98/95?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vil uansett ikke kunne merke noen forskjell. Selv om den er trimma.

En Impreza vil kunne få ut ca 15-20hk mer med Shell 99 V-"power", men en moped vil du kanskje kunne få ut 0.2-0.3hk mer. Det er ikke merkbart :)

Lenke til kommentar

Jeg har brukt V-power 99-oktan på mopeden, og den går mye penere med MYE mindre feiltening ("hosting" som når man bremser på motoren), i tillegg til at den er litt mer "villig" på høyere turtall. Den blir ikke noe sterkere eller raskere, kanskje med unntak av en mikroskopisk raskere akselerasjon fordi man får mindre feiltenning, men aldri i verden at man faktisk klarer å merke forskjellen.

Lenke til kommentar
Du vil uansett ikke kunne merke noen forskjell. Selv om den er trimma.

En Impreza vil kunne få ut ca 15-20hk mer med Shell 99 V-"power", men en moped vil du kanskje kunne få ut 0.2-0.3hk mer. Det er ikke merkbart :)

0.3hk er faktisk litt naar motoren ikke er paa mer enn en 2-3 hester da :!:

Lenke til kommentar
IKKE kjør på V-power på 2taktere. Denne bensina forhinderer smøring, noe som er veldig viktig på 2 takterne siden de ikke har noen annen smøring å få enn gjennom bensin/totaksolje.

QFT, ikke kjør 2takt med v-power!!

Hmm, naboen min fyller opp med V-power hele tiden, og han har alltid en masse octanebooster og av og til forgasserrens og sånt sier han. Han har jo lagt bak seg snart 2000 mil med NSR'en sin. Syns den går imponerende godt jeg, har aldri skjært den eller noe, går fint som bare det på tomgang også.

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...