Gå til innhold

Erfaringer med uoriginale batterier til Canon EOS 400D

Anbefalte innlegg

Kunne tenke meg å kjøpe et ekstra batteri til mitt EOS 400D, da jeg har oppdaget at det er nokså dumt å stå med et utladet batteri på tur, når man har mange fine motiver rundt seg. Ser batteriet Canon Batteri NB-2LH 720 mAh koster ca 700kr. Er det risikabelt å kjøpe ett til langt under halve prisen (Canon NB-2L ) som skal fungere for dette kameraet. Kan det skade kameraet? Har det mye dårligere kapasitet enn det originale? Jeg har tidligere kjøpt et uoriginalt til et gammelt Panasonic videokamera jeg har, kunne ikke merke forskjell jeg da.

Noen som har gode/dårlige erfaringer med uoriginale batterier?

(PS Jeg søkte på emnet her for å se om det var en tråd om dette, fikk treff bare på Canon batteri-grep, beklager hvis det er flere tråder om dette, men søkefunksjonen hjalp meg ikke umiddelbart.)

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg kjøpte 2stk uoriginale NB-2L batterier, og de fungerer kjempebra. 1700mAh er jo mye bedre kapasitet enn 700 :thumbup: Bruker bare de uoriginale batteriene nå.

Husker ikke hvor mye jeg ga, men det var ikke mange $.

Kameraet tar neppe skade nei. Har gode erfaringer med uoriginale batterier.

For en god del år tilbake jobbet jeg for Clas Ohlsson, og vi solgte haugevis av uoriginale batterier til kamera, med gode erfaringer.

Her selger de billige ihvertfall: http://hvstar.net/index.asp?PageAction=VIE...&ProdID=609

Eller Ebay: http://search.ebay.com/nb-2l-battery_W0QQc...tteryQQsbrsrtZd

Bare pass på att selger har høy positiv feedback :)

Lenke til kommentar

Takk skal du ha... kjøper et slikt jeg da. Det er på Clas Ohlson jeg har sett de ja, koster ca kr.290, blir vel ikke så mye billigere å kjøpe fra utlandet heller med frakt o.l.

PS. Eller kanskje den Ebay, $3.99 i frakt og prisen var 5.33, kanskje det er samme frakt for to da, så lønner det seg å kjøpe to.

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Hei. Jeg kjøpte 2stk uoriginale NB-2L batterier, og de fungerer kjempebra. 1700mAh er jo mye bedre kapasitet enn 700 :thumbup: Bruker bare de uoriginale batteriene nå.
Nå finnes det flere måter å måle kapasiteten på, og du kan regne med at når forskjellen er så stor i samme størrelse på innpakningen, er det først og fremst målemetoden som gjør det. Det betyr ikke at batteriene er dårlige, men lavere oppgitt kapasitet betyr ikke nødvendigvis dårligere reell kapasitet...
Lenke til kommentar
Ebay lønner seg nok ja.

Jeg kjøpte 2 med det samme, da jeg ikke har lyst å gå tom for strøm, når jeg er på ferie, eller tur uten mulighet for lading. ;)

Hjertelig takk...nå var det raskt gjort.Hadde faktisk en PayPal konto, så det gikk kjapt. Fikk ikke summet meg til å sette to, men med frakten så ble det $ 9.32, det var da billig. Har kjøpt en sak derfra før. Tror det greier seg med de to jeg får da.. Vet ikke hvor mange knips man får på et uoriginalt, nå teller jeg på mitt originale for tiden har ikke gjort det før.

RandiA

Lenke til kommentar
Uppsss..nå brukte jeg valuta-kalkulatoren, kan dette stemme da: 9.32 USD = 47.0489 NOK . Altså 47 kroner for batteri med frakt! I stedet for ett til 700kr. Hmmm.. :hmm: det høres da utrolig ut.

RandiA

Stemmer det, dollarkursen ligger på ca 5 kr.
Lenke til kommentar
Ebay lønner seg nok ja.

Jeg kjøpte 2 med det samme, da jeg ikke har lyst å gå tom for strøm, når jeg er på ferie, eller tur uten mulighet for lading. ;)

Hjertelig takk...nå var det raskt gjort.Hadde faktisk en PayPal konto, så det gikk kjapt. Fikk ikke summet meg til å sette to, men med frakten så ble det $ 9.32, det var da billig. Har kjøpt en sak derfra før. Tror det greier seg med de to jeg får da.. Vet ikke hvor mange knips man får på et uoriginalt, nå teller jeg på mitt originale for tiden har ikke gjort det før.

RandiA

Tja.. Hvor mange knips er vanskelig å si, da det er mange faktorer som avgjør forbruket av strøm.

Men jeg mener att på mine uoriginale 1700mAh, kontra originale 700mAh så har jeg laaaangt over dobbelt så mange knips. :thumbup:

Jeg har heller aldri tellet knipsa og sammenlignet nøyaktig antall, he he..

Lenke til kommentar
Tja.. Hvor mange knips er vanskelig å si, da det er mange faktorer som avgjør forbruket av strøm.

Men jeg mener att på mine uoriginale 1700mAh, kontra originale 700mAh så har jeg laaaangt over dobbelt så mange knips. :thumbup:

Jeg har heller aldri tellet knipsa og sammenlignet nøyaktig antall, he he..

Høres bra ut. I hvert fall tror jeg ikke det skader å prøve. Nå er batteriet sendt til meg fikk jeg beskjed om. Har hørt noen pessimistiske personer si at de uoriginale batteriene har kortere levetid enn de originale, at de "dør" etter noen få ladinger, vet ikke om det holder stikk.

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...