sn0dig Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Bildet ser ikke helt skarpt ut, og det er ett eller annet med skyggene inni røret som ser helt feil ut på min skjerm. Ellers likte jeg ikke dette bildet i høydeformat, tror det hadde vært bedre i breddeformat med litt luft til høyre for røret. Lenke til kommentar
creaT Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Bildet ser ikke helt skarpt ut, og det er ett eller annet med skyggene inni røret som ser helt feil ut på min skjerm.Ellers likte jeg ikke dette bildet i høydeformat, tror det hadde vært bedre i breddeformat med litt luft til høyre for røret. okey da skal jeg prøve det;) Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) okeyda skal jeg prøve det;) Prøv å blende ned til ca F/7 for å få maks skarphet også Edit: Hvis du skal ta bildet på nytt altså... Endret 15. juli 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
creaT Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) okeyda skal jeg prøve det;) Prøv å blende ned til ca F/7 for å få maks skarphet også Edit: Hvis du skal ta bildet på nytt altså... okey. da blir det gå tur på meg i morgen å da;) lukkerhastighet: 13 og blender f/7.1, funker det? Endret 15. juli 2008 av creaT Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Da trenger du nesten stativ eller noe å støtte kamera med isåfall, med så lang lukkertid. Lenke til kommentar
creaT Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Da trenger du nesten stativ eller noe å støtte kamera med isåfall, med så lang lukkertid. okey! Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Tror rett og slett jeg ville prøvd å funnet et annet motiv også - dette var langt fra spennendene. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Skarpheten holder ikke mål. Slikt dreper slike bilder. Jeg har nevnt det før at skarphet er nødvendig i slike bilder. De handler både om teknikk og innhold. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Bildet hadde vært perfekt om det var skarpt. Dessverre er det ikke skarpt. Ta det på nytt, men få det skarpt. Lenke til kommentar
creaT Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 hvordan får jeg et bilde skarpt? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Dette her er enten fokusfeil eller litt bevegelsesuskarphet. Du vet selv hvilken det er hvis du sjekker exif. Men jeg tipper på feil fokus. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Fokusfeil kan du jobbe med ved å blende ned noe, og prøve å bruke MF, du har jo LiveView, så du kan kanskje bruke det for å få MF perfekt. Og bevegelsesuskarphet kan du unngå vha. større blender eller høyere ISO, bedre holdeteknikk og kanskje stativ om du tar deg tid til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå