Eventyrer Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Fjernet navnene i innlegget mitt nå. Grunnen til at jeg skrev navnene var at andre i min situasjon kunne få vite hvem som trolig bør kontaktes, eventuelt også om andre hadde snakket med disse og hatt noen erfaringer. Håper pengene kommer etterhvert, hadde gjort seg på kontoen etter ferien. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Håer du får pengene dine da, virker iallefall positiv. Men lurer, har SHG egentlig noe annet valg? Sånn generellt, hvordan er reglene rundt dette i forbindelse med konkurs, dvs. når varer/gjenstander som allerede er betalt/tatt ut fra kjøpssted, av en eller annen grunn kommer tilbake på reklamasjon, service, reperasjon, etc. For å "illustrere"; setter du inn din ett-år gamle Mercedes på bilverksted som så "innfører" betalingsstopp eller slås konkurs, så virker det veldig urimelig/usannsynlig at de bare kan beholde bilen din. Prinsipiellt er det vel det samme om det er en bil verdt en halv million kroner eller et TV til 13 000 skulle man tro Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Vil anbefale deg til å sensurere bort navnene du har i innlegget ditt, eventyrer. Spesielt ettersom SHG i sin mail skrev at innholdet kun er beregnet for adressaten. Ser at SHG påpeker at de er et 100 % danskeiet selskap med eget lager, og at mailen kun er beregnet for adressaten. Det virker som om de prøver å sikre seg i alle kanter og bauger. Uansett så har du nå fått en bekreftelse fra SHG.dk A/S på at du har penger til gode, så da blir det nok vanskelig for dem å vri seg unna. En ukryptert e-post er som et postkort. Den kan leses av alle som behandler e-posten fra avsender til mottaker. Det å påstå at en ukryptert e-post er "for your eyes only" er som å sende PIN-koden til bankkortet ditt på et postkort hvor du har limt på bankkortet ditt, mao du ekke spesielt smart. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Vil anbefale deg til å sensurere bort navnene du har i innlegget ditt, eventyrer. Spesielt ettersom SHG i sin mail skrev at innholdet kun er beregnet for adressaten. Ser at SHG påpeker at de er et 100 % danskeiet selskap med eget lager, og at mailen kun er beregnet for adressaten. Det virker som om de prøver å sikre seg i alle kanter og bauger. Uansett så har du nå fått en bekreftelse fra SHG.dk A/S på at du har penger til gode, så da blir det nok vanskelig for dem å vri seg unna. En ukryptert e-post er som et postkort. Den kan leses av alle som behandler e-posten fra avsender til mottaker. Det å påstå at en ukryptert e-post er "for your eyes only" er som å sende PIN-koden til bankkortet ditt på et postkort hvor du har limt på bankkortet ditt, mao du ekke spesielt smart. Nå er det en forskjell på det at noen snapper opp e-posten på vei mellom avsender og mottaker, og det å legge ut eposten i sin helhet her på forumet. Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Fikk faktisk beskjed av SHG.dk om at "Vi arbejder på at få den retur til dig hurtigst muligt. Fortsat god dag. Med venlig hilsen / Best Regards Supporter" Det er her snakk om ett skjermkort jeg sendte inn til reklamasjon hos SHG.no. Endret 1. august 2008 av Alastor Fjernet navn. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Mens jeg fikk: Shg er desværre konkurs. Du skal tage kontakt til advokaterne der håndterer sagen. Dette gøres på[email protected] Med venlig hilsen / Best Regards xxxxxxxxxxxxxx Supporter Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg er sikker på at du ordner opp i den , du er jo Jack =) Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg sendte inn hovedkortet mitt før sommerferien,skoleferien, det tok en måned før de fikk det, senere fikk jeg beskjed om at det var testet ødelagt. Litt senere får jeg beskjed om at de er gått konkurs og at jeg vil få hovedkortet mitt tilbake i samme stand.. Det er flere uker siden jeg fikk den mailen, likevel har jeg ikk fått hovedkortet mitt. Men herregud, det er vel måte på hvor sløvt det kan være. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg synes også jeg i det minste burde få tilbake skjermkortet mitt. Men ikke et pip om det. Noen tips om hvem jeg skal snakke med for å få det tilbake? Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg ga opp og kjøpte nytt skjermkort. Skjermkortet jeg sendte til SHG var defekt uansett, liten sjans for at noen fikser det liksom. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Jeg ga opp og kjøpte nytt skjermkort. Skjermkortet jeg sendte til SHG var defekt uansett, liten sjans for at noen fikser det liksom. Hadde du fått det tilbake kunne du ha sendt det til den norske leverandøren/produsenten, og det kan da hende at de vil ta det for deg. Endret 14. august 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg synes også jeg i det minste burde få tilbake skjermkortet mitt. Men ikke et pip om det. Noen tips om hvem jeg skal snakke med for å få det tilbake? Du svarte selv i din forrige post. Skriv en e-mail til den adressa. Ellers, nå når et tidligere diskusjonstema er avklart, kan det være hensiktsmessig at de som har utestående med shg.no/shg prøver å samorganisere seg på en måte. Er dere en del personer, kan det være lettere å nå igjennom med en samlet henvendelse. Fordel også ved spørsmål om bistand fra Forbrukerrådet. Lenke til kommentar
magnkra Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Nevnt tidligere her at jeg hadde et soround-anlegg jeg byttet for 3. gang pga feil. Sendte det inn ca 1 uke før de meldte sin "konkurs". Jævlig elendig av dem og ikke si at jeg heller skal sende anlegget til Logitech når de vet at de er konk. Fikk en mail av dem da jeg spurte hvordan saken gikk: "Det vil bli reffundert" Nå har jeg ventet i over 2 mnd og sendt dem 2-3 klagemails som de ikke har svart på. Er umulig å få kontakt. Er så jævlig sur nå. Forventer liksom at noe man kjøper skal funke, men jeg måtte faen meg bytte det 3 ganger, og når jeg endelig slipper møkkaproduktet og forventer å få pengene slik at jeg kan kjøpe noe ordentlig, så går bnutikken konkurs og er umulige å få kontakt med! Hva for en verden er det vi lever i? Har vi ingen rettigheter når vi har betalt masse penger??? Lenke til kommentar
magnkra Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Foreslår at noen melder seg frivillig til å ta imot e-poster fra kunder med utenforstående og slikt hos disse svindlerne, slik at vi alle kan gå til sak/si ifra til forbrukerombudet som samlet tropp. Alle kan sende sitt navn, epost og RMA/saksnummer. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Forbrukerombudet har ingenting med dette å gjøre. Forbrukerrådet er rett sted. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Enig, vi burde alle samle "informasjonen" vi har og sende til forbrukerrådet for å se hva de har å si. Begynner å bli skikkelig forbanna nå. Har faen meg gått 2-3 måneder uten skikkelig pc, bare en forbanna laptop som får bluescreen 10 ganger i minuttet.. Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Den er jeg med på.. Hvordan syntes du vi skal ordne dette ? Sette opp hva vi trenger av info, også en e-post der folk kan sende det ? Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Ut ifra det jeg har lest i siste postene, så er det ikke sjans å få bestilt et eller annet vare til de 2500kr jeg hadde på kontoen etter en RMA sak, eller....? Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Har fått skjermkortet mitt i retur nå. Sendte mail til de i sommer og spørte om det, men trodde de mest sannsynelig hadde glemt det. Har ikke hentet det på Posten enda, så det blir spennende å se. Hvilket muligheter har jeg nå for å få ett nytt kort ? (selvfølgelig ikke fra SHG) Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Har fått skjermkortet mitt i retur nå. Betyr det at de fortsatt har medarbeidere i sving her i landet, eller hvor ble det sendt fra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå