Lord Darkness Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jag har haft både bra och dåliga erfarenheter med shg.no. Just nu sitter jag med en lite bitter smak i munnen eftersom dom aldrig betalade ut mina 200,- för en trasig DVI kabel som jag returnerade. //LD Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 De må ha vært desperate når de begynte og kreve penger for varer som allerede var betalt. Fikk en regning i posten som var betalt for over 1 år siden fra SHG..... M Lenke til kommentar
pabben Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Det er ikke så rart med den servicen de har... eller IKKE har... Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Kanskje jeg kan bytte rammen direkte hos Corsair, men ser ut som mine 2000+kr er tapt. Jeg som hadde planer om å kjøpe en radeon 4750 Lenke til kommentar
Durac Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Kult at jeg sendte inn et Samsung m86 40" for 2 mnd siden, og har ventet i 2 mnd på å få et nytt.. så går de konkurs? Snakket med shg.dk og samsung.no, og det er ikke lett å få tilbake TVn Men det begynner å gå framover nå.. endelig. De burde gjort ferdi sakene sine før de avsluttet. De fører vell alt over til shg.dk, som også tar sin tid.. så jeg får vell ikke TVn min før om 2 uker ell noe Forbanna shg.. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Bra jeg aldri handlet fra SHG. Jeg brente meg på handel med Datorbutikken og bestemte meg for å ikke handle med svenske og danske nettbutikker. Synes det er svært uheldig at de bare kan erklære seg konkurs for så å starte opp på nytt. Trodde det var prosesser i henhold til konkurs mtp. på konkursbo og lignende. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 SHG var desverre et eksempel på at webdesign er meget viktig, jeg fikk aldri følelsen av at jeg hadde med en seriøs bedrift å gjøre selv om det evt er det. Det finnes selvf. eksempler på at dårlige bedrifter gjemmer seg bak en god design, men alikevel er det viktig at kjøperen føler at sidene er enkle, praktiske og godt designet. Nyhetene om streiken i Danmark og forholdene rundt fikk jeg med meg, som Simen1 også nevnte, dermed avsto jeg fra å handle der fordi det ble ennå et usikkert lodd i vektskålen. Jeg har handlet en hel Barebone PC samt flere deler til bekjente via SHG(shg.no), en eneste gang var det rot i postgangen og en gang var det forsinkelser fra danmark. Ellers er jeg strålende fornøyd, men de tiltalte meg ikke pga. det upraktiske webdesignet så det ble lettere å bruke andre webbutikker siden designet er et viktig verktøy når man handler. Jeg har ikke hatt noen returer med SHG og det jeg har kjøpt er et par år gammelt og jeg kjøper heller nytt om noe skjer. EDIT: Som alastor nevner under her så har ikke jeg hatt post-sale erfaringen med SHG og jeg har handlet begrenset antall ganger der. EDIT2: Jeg bruker Netshop mest mulig siden jeg sparer fraktkostnader med hentebu i Oslo. Og siden de ikke lenger har "butikk" men kun hentelager så får man angreretten på samme måte (ref. artikkel på hw.no med intervju i sandefjord). Flere butikker burde følge dette konseptet med å små ha hentelagre i storbyer. Synd for Posten men bra for forbruker. Jeg synes ikke pakker behøver å ha noe med Posten å gjøre. Jag får inte helt detta att gå ihop ja..du handlar inte där för att du inte syns det verkar som en seriös bedrift, men du handlar/handlade åt/till andra personer från samma bedrift? Då har i alla fall jag svårt att ta dig som seriös, sorry. Detta för till en annan sida om saken. Det finns ju otaliga här inne på nätverket som har byggt system åt vänner, bekanta, släkt, skrue och resten. Också väldigt många som gör det som sideintäkt. Händer ju ganska så ofta att man får en "Bygg mig det bästa som går för tio tusen" slängt efter sig. Då lockas det med att man handlar av en slik bedrift som SHG sedan det har varit bäst på pris. Om nu dessa system man byggt för profitt går till dunken har man ju ingen garanti kvar. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Bra jeg aldri handlet fra SHG. Jeg brente meg på handel med Datorbutikken og bestemte meg for å ikke handle med svenske og danske nettbutikker. Synes det er svært uheldig at de bare kan erklære seg konkurs for så å starte opp på nytt. Trodde det var prosesser i henhold til konkurs mtp. på konkursbo og lignende. Ja det er det. Men bostyret er pliktig til å søke å minske kreditorers tap, så dersom det står noen klar til å kjøpe innholdet i boet til en akseptabel pris så er bostyret forpliktet til å selge. Slikt trenger ikke å ta mer enn 1 - 3 dager. Dersom det finnes videre driftsgrunnlag for boet vil også bostyre komme i juridisk erstatningsansvar dersom de ikke søker å realisere boet. Det er nok hovedkreditor, trolig banken, som har krevd at de erklærer seg konkurs. De kan også ha fått et konkurskrav fra annet hold. Man er ellers forpliktet til å erklære seg konkurs dersom man ikke kan betale sine kreditorer. Selve bobehandling, det at hoveddelen av boet er solgt stopper ikke bobehandlingen, vil eventuelt komme fram til om noe kriminelt har foregått forut for konkursen. Endret 18. juli 2008 av Bolson Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 tror det er to typer konkurs. den ene er når firmaet selv stopper all aktivitet, og kontakter kreditorer angående opprydding av gjeld og fremtidig drift. den andre er når kreditorer fremtvinger en stans av firmaets aktiviteter og legger beslag i boet. men dette er bare ting jeg har plukket opp antydninger av oppgjennom åra. Lenke til kommentar
magnkra Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 hmm, kjøpte et Logitech Z5500 der som jeg har inne for reklamasjon nr 3 for tiden. Håper ikke dette påvirker min reffusjon. Lenke til kommentar
modin Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Sammenfaller dét med at Siv blir ny finansminister og dermed skroter "200 kroners grensen", blir det nok enda flere norske butikker som klapper sammen etterhvert Har Siv Jensen noen gang sagt at hun vil fjerne denne grensen, FrP er som kjent et borgerlig parti som er opptatt av å støtte norske småbedrifter. Derfor er nok FrP det siste partiet i Norge som kunne tenke seg å fjerne denne grensen, Arbeiderpartiet og SV sa derimot at grensen ville bli oppjustert før de ble valgt, men dette gikk de tilbake på etter omfattende lobbyvirksomhet fra nettbutikkene. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Sammenfaller dét med at Siv blir ny finansminister og dermed skroter "200 kroners grensen", blir det nok enda flere norske butikker som klapper sammen etterhvert Har Siv Jensen noen gang sagt at hun vil fjerne denne grensen, FrP er som kjent et borgerlig parti som er opptatt av å støtte norske småbedrifter. Derfor er nok FrP det siste partiet i Norge som kunne tenke seg å fjerne denne grensen, Arbeiderpartiet og SV sa derimot at grensen ville bli oppjustert før de ble valgt, men dette gikk de tilbake på etter omfattende lobbyvirksomhet fra nettbutikkene. trodde frp var mer for å støtte borgeren den bedriftene. men men, når det gjelder politikk så har jeg sluttet å tro på at noe parti har folket i tankene... Lenke til kommentar
sparrowhawk Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Deilig at dem har gått konk .. Makan til møkka butikk skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) makanz:Jag får inte helt detta att gå ihop ja..du handlar inte där för att du inte syns det verkar som en seriös bedrift, men du handlar/handlade åt/till andra personer från samma bedrift? Då har i alla fall jag svårt att ta dig som seriös, sorry. Jeg klarer ikke ta deg helt seriøst når du ikke klarer å se lenger enn dette ift. til hva jeg sier. Jeg har handlet unntaksvis derfra, en barebone og nei den var ikke til andre, hvor står det? Jeg har også handlet noen få deler til andres PC men dette er meget få deler som PSU, vifter osv, men som sagt meget unntaksvis og flere år siden. Barebone handlet jeg derfra fordi de så ut til å ha den beste barebone kassen den gang. Og hvorfor har jeg kun handlet der et par ganger og unntaksvis, jo nettopp pga. det jeg sa. Merkelige konklusjoner enkelte kan trekke. Endret 18. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
modin Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 trodde frp var mer for å støtte borgeren den bedriftene. men men, når det gjelder politikk så har jeg sluttet å tro på at noe parti har folket i tankene... FrP vil aldri komme med et forslag som gjør det vanskeligere for eiere av småbedrifter da disse er partiets absolutte kjernegruppe (og grunnfjell av velgere) av velgere. Riktignok klarer partiet å få med seg noen arbeidsfolk, og til og med trygdede ved hjelp av og bøye seg etter vinden og komme med utalelser og forslag, men det er ikke disse velgerne som er partiets kjernevelgere dette er velgere som forsvinner like fort som de kom når de finner ut at partiet ikke fører en politikk som ikke er til deres fordel (og i partiets ideologiske standpunkt ligger det implisivt at politikken deres ikke vil være til de trygdedes fordel). De som er eier småbedrifter derimot, det er gruppen som stiftet partiet og som alltid har hvert partiets ivrigste støttespiller og velgere, FrP vet utmerket godt at etthvert forslag som går i mot denne gruppens interesser vil føre til at partiet rakner på midten fortere enn svint. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Denne tråden handler ikke om tollgrensa, så den diskusjonen stopper NÅ. Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hahaha... må le litt ja. Har aldri skjønt hvorfor folk handler fra butikker som får såpass dårlig karakter i prisguiden. Men hvis man en gang er fast kunde der vil kanskje hundrelappene man har spart opp gjennom årene på å ignorere karakteren dekke inn et tap på et par tusen? Ikke vet jeg... SHG lå på toppen av alle nettbutikker til tider, og fikk som regel bare gode karakterer, hardware kåret de vel til kvartalets nettbutikk flere ganger? Lå ihvertfall rimelig godt på toppen. Derfor mange som har brukt SHG. Så vet ikke hvor langt tilbake dine nettbutikkserfaringer går, men synes det blir litt feil å kommentere om man ikke vet slikt. Hjelper ikke meg om de har fått gode karakterer i små perioder langt tilbake i tid. Det som er viktig for meg er karakteren når jeg skal handle. Prisguiden gjør det så enkelt med karakter rett ved siden av prisen og tilgang til brukererfaringer. De som nettopp har bestilt ting derfra og tapt penger har ihvertfall seg selv å takke, mener nå jeg. De støtter opp om laveste pris og dårlig service, istedet for å belønne butikker som satser på god service! Jeg ser forøvrig at total gjennomsnittskarakter registrert for shg.no er 3.57, synes ikke akkurat det er noen imponerende historikk. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Grenser for hva man vil betale for "god service" når 95% av alt man bestiller over nettet aldri vil bli en del av en reklamasjonssak. Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Grenser for hva man vil betale for "god service" når 95% av alt man bestiller over nettet aldri vil bli en del av en reklamasjonssak. Når prisforskjellen ofte ikke er mer enn 5% så... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Handlet på SHG for lenge siden, er glad je ikke har noe retur/reklamasjon med denne webbutikken nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå