Gå til innhold

SHG lagt ned i Norge?


Anbefalte innlegg

Hahaha... må le litt ja. Har aldri skjønt hvorfor folk handler fra butikker som får såpass dårlig karakter i prisguiden. Men hvis man en gang er fast kunde der vil kanskje hundrelappene man har spart opp gjennom årene på å ignorere karakteren dekke inn et tap på et par tusen? Ikke vet jeg...

SHG lå på toppen av alle nettbutikker til tider, og fikk som regel bare gode karakterer, hardware kåret de vel til kvartalets nettbutikk flere ganger? Lå ihvertfall rimelig godt på toppen. Derfor mange som har brukt SHG. Så vet ikke hvor langt tilbake dine nettbutikkserfaringer går, men synes det blir litt feil å kommentere om man ikke vet slikt. :) Selv så har ikke jeg kjøpt noe hos SHG i år, så godt mulig det har endret seg rimelig drastisk i det siste.

 

Scott

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har handlet en hel Barebone PC samt flere deler til bekjente via SHG(shg.no), en eneste gang var det rot i postgangen og en gang var det forsinkelser fra danmark. Ellers er jeg strålende fornøyd, men de tiltalte meg ikke pga. det upraktiske webdesignet så det ble lettere å bruke andre webbutikker siden designet er et viktig verktøy når man handler.

 

Jeg har ikke hatt noen returer med SHG og det jeg har kjøpt er et par år gammelt og jeg kjøper heller nytt om noe skjer.

 

EDIT:

Som alastor nevner under her så har ikke jeg hatt post-sale erfaringen med SHG og jeg har handlet begrenset antall ganger der.

 

EDIT2:

Jeg bruker Netshop mest mulig siden jeg sparer fraktkostnader med hentebu i Oslo. Og siden de ikke lenger har "butikk" men kun hentelager så får man angreretten på samme måte (ref. artikkel på hw.no med intervju i sandefjord).

 

Flere butikker burde følge dette konseptet med å små ha hentelagre i storbyer. Synd for Posten men bra for forbruker. Jeg synes ikke pakker behøver å ha noe med Posten å gjøre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Sendte en Samsung 40" M86 til dem for firmwareoppgradering i mai - siden begynnelsen av juni har det vært mer eller mindre umulig å få kontakt med dem pr telefon, epost og online support.

 

Frykter det værste. Etter hva jeg forstod, hadde forbrukerrådet mottatt flere klager allerede, men det hørtes ikke ut til at de forstod hvor vrien saken er/vil bli. Så lenge vi har handlet hos SHG.no, kan vi ikke engang innvolvere forbrukereuropa.

 

Kan også nevnes at domenet shg.no ble registrert med et telefonnummer til et advokatfirma i stavanger(?) som kontaktaddresse, men de kunne ikke dra kjensel på firmanavnet. At postaddressen deres i brønnøysundregisterene er ute på landsbygda (et par bondegårder i området) et lite stykke syd for brønnøysund lover heller ikke godt....

 

Har registrert at den nye adm dir i "nye" shg.dk har svart på et par leserinnlegg på www.crn.dk.

 

Hans

Lenke til kommentar
Så jeg som har 2000kr på min shg konto jeg kunne ha brukt på å kjøpe noe er fked nå og kan ikke bruke de nå? Hva med RMA på Corsair rammen min? Noen som vet hva jeg skal gjøre her nå? holder jo på med å tape over 4000 kr!

 

 

En tiligere sa jo at hans account funket på den danske nettsiden også så....?

 

 

 

En såpass total ansvars avskrivelse er nokk til at jeg ihvertfall aldri vil handle der, er vi som forbrukere ikke beskyttet noe?

Lenke til kommentar
Nå er det vel "en stund" siden SHG innførte utbetalingstopp på slike saker så man er nok fucked ja.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=970818

 

- Tiltross for det, har de altså (etter nevnte dato i lenken, og etter at advokaten har pålagt dem utbetalingsstopp) fortsatt å ta imot bestillinger/betaling. Det er jo "mot bedre vitende", og er vel straffbart :hmm:

 

Lurer på hvor mange som kanskje har penger/varer tilgode :whistle:

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg la inn en bestilling 25.06.08 med noen varer. Totalkostnad 2612,-

Etter en ukes tid sendte jeg mail å lurte på hvordan det lå ann. Fikk da til svar at de fortsatt ventet på å få noen varer på lager.

Litt utolmodig da jeg ønsket varene før min kones bursdag på torsdag 18.07 så etter lyste jeg varene forrige fredag 11.07

Fikk følgende svar idag:

Kære kunde,

 

 

 

Som du sikkert har læst så er det tidligere Shg.dk A/S CVR-nr. 26665566 nu navneændret til BS af 19/6 2008 A/S er med virkning fra den 7/7-2008 ophørt med at drive virksomhed og bliver efterfølgende erklæret konkurs.

 

 

 

Det nuværende Shg.dk A/S CVR-nr. 31592569 er et nystiftet selskab, der ikke er indtrådt i rettigheder og forpligtelser tilkommende og påhvilende BS af 19/6 2008 A/S under konkurs.

 

 

 

Det betyder på almindelig dansk, at Shg.dk a/s er startet som et nyt firma.

 

 

 

Det nye selskab ledes fremover af Poul Thyregod der er direktør for det nystiftede Shg.dk a/s. De medarbejdere du kender fortsætter med deres arbejde, så der vil ikke ske ændringer i kundebetjening eller serviceniveau.

 

 

 

Det nye selskab er ikke forpligtet til at håndtere reklamationer fra det ”gamle” Shg. Men vi vil dog gerne påtage os at bistå som formidlere af oplysninger og kontakter og udveksling/forsendelser af en vare, hvorover der reklameres, i tilfælde af garanti- og/eller mangelsreklamationer relateret til køb foretaget hos BS af 19/6 2008 A/S under konkurs i perioden fra 06/06-2007 til 05/07 - 2008.

 

 

 

Vi påtager os derved ikke noget mangelsansvar og indtræder ikke i nogen garantiforpligtelse eller i andre køberetlige og/eller forbrugeraftaleretlige forpligtelser, idet vi yder denne service pr. kulance. Ej heller påtager vi os nogen forpligtelser, der reelt kan/skal afledes fra producenten af den indkøbte vare.

 

 

 

Ved indlevering af en reklamation over en vare til formidling under disse omstændigheder vil du blive anmodet om en bekræftelse på disse vilkår, forinden reklamationen kan tages under behandling.

 

 

 

I den forbindelse er SHG.no også blevet og vi kan derfor ikke levere din ordre, jeg beklager.

 

 

 

Med venlig hilsen / Best Regards

Jacob Betzer

Supporter

 

Jeg har nå altså tapt 2612 kroner. Har tatt kontakt med Visa Norge for å bruke meg av deres garanti så det ordner seg nok, men en slik avikling i det stille på så kort varsel minner ikke så rent lite om svindel.

Kunne noen opplyse meg om hvilke rettigheter jeg har og hvem som satt som Adm. dir for shg.no?

jeg trenger vel kanskje ikke si det, men oppfordrer selvfølgelig alle til å boikotte denne butikken.

 

Fly forbanna eks kunde!

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar

Dette høres fjollete ut, men om endel får trøbbel med denne konkursen, så tipper jeg at det er å skyte seg i foten å fortsette under samme navn. Jeg kommer hvertfall til å bestille fint lite fra SHG om de regelrett stjeler reklamerte produkter. Forøvrig er jo lovgiviningen regelrett skandaløs om man ikke har rett til å få tilbake sine innsedte produkter. Hva blir det neste? At SHG rapper en parkert bil og innlemmer den i boet også?!? Nei, dette er håpløst. Pleier ikke å holde meg unna nettbutikker uten grunn, men om dette er SHG's praksis skal jeg holde meg unna. Kommer til å anbefale det samme til alle jeg kjenner som kjøper HW, forhåpentligvis gjør mange nok det så vi blir kvitt slike useriøse aktører!

Lenke til kommentar
Nå er det vel "en stund" siden SHG innførte utbetalingstopp på slike saker så man er nok fucked ja.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=970818

 

- Tiltross for det, har de altså (etter nevnte dato i lenken, og etter at advokaten har pålagt dem utbetalingsstopp) fortsatt å ta imot bestillinger/betaling. Det er jo "mot bedre vitende", og er vel straffbart :hmm:

 

Lurer på hvor mange som kanskje har penger/varer tilgode :whistle:

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg la inn en bestilling 25.06.08 med noen varer. Totalkostnad 2612,-

Etter en ukes tid sendte jeg mail å lurte på hvordan det lå ann. Fikk da til svar at de fortsatt ventet på å få noen varer på lager.

Litt utolmodig da jeg ønsket varene før min kones bursdag på torsdag 18.07 så etter lyste jeg varene forrige fredag 11.07

Fikk følgende svar idag:

Kære kunde,

 

 

 

Som du sikkert har læst så er det tidligere Shg.dk A/S CVR-nr. 26665566 nu navneændret til BS af 19/6 2008 A/S er med virkning fra den 7/7-2008 ophørt med at drive virksomhed og bliver efterfølgende erklæret konkurs.

 

 

 

Det nuværende Shg.dk A/S CVR-nr. 31592569 er et nystiftet selskab, der ikke er indtrådt i rettigheder og forpligtelser tilkommende og påhvilende BS af 19/6 2008 A/S under konkurs.

 

 

 

Det betyder på almindelig dansk, at Shg.dk a/s er startet som et nyt firma.

 

 

 

Det nye selskab ledes fremover af Poul Thyregod der er direktør for det nystiftede Shg.dk a/s. De medarbejdere du kender fortsætter med deres arbejde, så der vil ikke ske ændringer i kundebetjening eller serviceniveau.

 

 

 

Det nye selskab er ikke forpligtet til at håndtere reklamationer fra det ”gamle” Shg. Men vi vil dog gerne påtage os at bistå som formidlere af oplysninger og kontakter og udveksling/forsendelser af en vare, hvorover der reklameres, i tilfælde af garanti- og/eller mangelsreklamationer relateret til køb foretaget hos BS af 19/6 2008 A/S under konkurs i perioden fra 06/06-2007 til 05/07 - 2008.

 

 

 

Vi påtager os derved ikke noget mangelsansvar og indtræder ikke i nogen garantiforpligtelse eller i andre køberetlige og/eller forbrugeraftaleretlige forpligtelser, idet vi yder denne service pr. kulance. Ej heller påtager vi os nogen forpligtelser, der reelt kan/skal afledes fra producenten af den indkøbte vare.

 

 

 

Ved indlevering af en reklamation over en vare til formidling under disse omstændigheder vil du blive anmodet om en bekræftelse på disse vilkår, forinden reklamationen kan tages under behandling.

 

 

 

I den forbindelse er SHG.no også blevet og vi kan derfor ikke levere din ordre, jeg beklager.

 

 

 

Med venlig hilsen / Best Regards

Jacob Betzer

Supporter

 

Jeg har nå altså tapt 2612 kroner. Har tatt kontakt med Visa Norge for å bruke meg av deres garanti så det ordner seg nok, men en slik avikling i det stille på så kort varsel minner ikke så rent lite om svindel.

Kunne noen opplyse meg om hvilke rettigheter jeg har og hvem som satt som Adm. dir for shg.no?

jeg trenger vel kanskje ikke si det, men oppfordrer selvfølgelig alle til å boikotte denne butikken.

 

Fly forbanna eks kunde!

Jeg har ikke nok info om saken og vet veldige lite om SHG, men når jeg leser disse sakene, får jeg et inntrykk at de har planlagt dette over lengre tid. De har tatt imot bestillinger og penger, men prøvde å utsette utsendelsen over lenger tid, da er det rett og slett tyveri og bedrageri. Men som sagt, jeg kjenner ikke hele saken.

 

EDIT: hvis det er tilfellet at de har planlagt dette, da blir det ikke lett å få noe tilbake, men mindre man sender en torpedo :p .

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Jeg likte SHG, synd å se dem gå konk da.. Var innom forrige uke på deres sider, gikk inn i konto administrasjonen min for å deretter klikke på mine tidligere ordrer og fant ingen av dem. Heldigvis hadde jeg lagret PDF ordre filene (kvitteringene) på datamaskinen min.

 

Det mest interessante er at det går an å gjøre det de gjorde, gå konkurs, endre navn for å fraskrive seg alle rettigheter til sine kunder og sånt og opprette aksjeselskap på samme tid. Alt dette uten å bli straffet på noen som helst måte...

Lenke til kommentar

De bør iallefall ikke tro de unslipper evt. forpliktelser bare ved å liksom lukke webshopen og forsvinne, den er det ingen som biter på. :p

 

Som det bemerkes i hw. omtalen av saken, er det ikke åpnet konkurs i SHG.no AS, dét skal det gjøres/kreves hvis de har slike problemer.

 

Ref. Brønnøysund: http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=887432732

 

Så blir det opp til Bostyret. Til de som har sendt inn varer på rep./garanti etc, så mener jeg å huske at de vil bli frigitt fra boet hvis man kan dokumentere eierskap.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

SHG har ennå ikke sluttet å sende oss priser til prisguiden, merkelig nok. Men med denne nyheten innabords, vil det nok forsvinne uansett i løpet av kort tid.

 

For øvrig har jeg fulgt med i prisguiden og ser at noen butikker, spesielt SHG.no, får tre typer tilbakemeldinger; "Fin pris, rask levering. Karakter 6", "Grei pris, men rot med lagerstatus, tok en måned å få det til Norge. Karakter 3" og haugevis av "Returnerte vare med produksjonsfeil. De bruker en måned på å svare på e-post og telefon og jeg tror jeg kan se langt etter å få pengene tilbake".

 

Erfaringer lik sistnevnte finnes på så å si alle butikkene i prisguiden, da det alltids vil være noen som faller gjennom rutinene og får seg en ubehagelig opplevelse, men jeg har merket at noen butikker har urovekkende mange slike tilbakemeldinger. Hadde det vært opp til meg, hadde jeg utestengt butikker med dårlig service og forferdelige rutiner fra prisguiden til de hadde skjerpet seg.

 

Enn så lenge synes jeg det er fantastisk at butikkenes brukerkarakterer er synlig ved prisen slik at man skal være nærmest blind for å ikke se det. Da kan man jo veie prisen opp mot hvor fornøyde andre kunder er med butikken. Kanskje er bedre erfaringer og økt trygghet verdt 100 kroner mer i pris? Mye av min erfaring tilsier at man får den servicen man betaler for.

 

Forresten, se informasjonen om shg i prisguiden. Det siste halve året har karaktersnittet på tilbakemeldingene om dem vært 2,31 på en skala fra 1 til 6. I alt kun 3,57. Man kan jo regne med at det er en større andel av de misfornøyde kundene som skriver erfaringer, men tallene er uansett urovekkende lave..

Lenke til kommentar

amatørmessig av forfatter, å skrive "SHG legger inn årene" for så å bruke bilde av lukkede dører.

 

Han må ha røket marihuana for kun en hallusinasjon kunne fått han til å skrevet noe annet.

For oss andre som har bena plantet på bakken er det tydelig at det skulle stått

 

"SHG stenger dørene"

Lenke til kommentar

Hadde utestående ca 600 kr for et Asrock hk hos denne svindlerbedriften. Regner pengene som tapt ettersom det ikke er noe kreditt tilgjengelig på deres danske webshop når jeg logger inn. Skreiv derfor en sinte epost:

 

Har blitt oppmerksom på at dere bare har slettet kreditt som kunder har hatt stående hos deres norsk avd. når dere la denne ned. Regner ikke med å få tilbake de 100 lappene jeg hadde utestående, men en ting er sikkert. Svindlerbutikker som SHG kommer alltid til å gå konkurs. Ser fram til jeg leser om at det "ny etablerte" selskapet går konkurs og dere alle mister jobben. Ha en fortsatt dårlig dag.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...