zyrex Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Jeg har ett problem med innstallering av ny minne. Jeg kjører fra før av en 256 MB brikke (PC2700) og det går så fint atte.. Her om dagen, satte jeg inn en 512 MB brikke, også PC2700, starta opp pcen. For det første, så telte ikke BIOS'en opp rammen, det var fremdeles 256 MB bare.. For det andre, så lot jeg den fortsette å boote opp, og da fikk jeg bare korrupte filer under Windows Oppstart. Prøvde alle minneportene og. Prøvde ikke med bare 512MB brikken pga. dårlig tid Men, det som jeg lurer på da, har det noe å si at min 256MB brikke er en Apacer brikke og dne 512 MB brikka jeg prøvde var en TwinMOS brikke? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Enten er den nye defekt, eller så kan det hende at de ikke vil kjøre i lag. Hvis du har win98 eller ME, så takler ikke de mer enn 512mb ram. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 En kamerat av meg prøvde den, og for han fungerte det helt perfekt.. Jeg kjører windows 2000 pro Men uansett, selv om jeg hadde kjørt ME/98 (HAHA!), så hadde rammen uansett kommet opp i biosen.. Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Prøv den 512-brikken i minneslot 1. Kan være feil med de andre minneslotene. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Jeg har ett problem med innstallering av ny minne. Men, det som jeg lurer på da, har det noe å si at min 256MB brikke er en Apacer brikke og dne 512 MB brikka jeg prøvde var en TwinMOS brikke? To forskjellige merker kan gjøre at det ikke virker ja, prøvde noname PC2700 og Twinmos PC2700 på minneplass 1og2 på AsusA7V333 Raid og da kræsja PCEN, men brukte jeg minneplass 1 og 3 virka det. Så to merker kan gjøre at det ikke virker Lenke til kommentar
SgtPepper Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Pass på at minnemodulen er skikkelig på plass i sloten sin. I noen kombinasjoner av minnemerke og hovedkortmerke må man trykke ganske hardt for å få minnet til å virke. Har selv opplevd at minnet tilsynelatende sitter skikkelig i, men ikke virker. Ved å trykke minnet forholdsvis hardt ned i slotten begynte det å virke. Men vær forsiktig :smile: Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Prøv med 512'en i slot 1 og 256'en i slot 2 eller 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå