hallvis Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Heisann. Jeg har fått et kjempe godt tilbud på 2 mbit bredbånd. Men i skrivet jeg fikk stod det at bare en maskin kunne kobles opp, og at nettverkkortets MAC-adresse blir brukt. Jeg har to maskiner i hub nettverk, med treeeeg oppkobling. Er det muligheter for å få oppkoblet begge maskinene? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Ja, du kan bruke 2 maskiner. Hvis de bruker MAC-adressen til å kontrollere dette, er det bare å sette en PC med deling av internet(win98SE eller nyere). Husk at du må ha 2 nettverkskort i den PC´n du bruker til deling. Anbefaler også Win2000 fordi det er mye lettere å sette opp delingen og p.g.a sikkerhet. _________________ Epox EP-8KTA3+ AMD Athlon 1200/266 512 MB RAM 2X GXP75 30GB RAID0 2 år og feilfri :smile: SBLive 5.1 ATI Rage Fury Pro 32MB NGT ADSL 1024/512 [ Denne Melding var redigert av: Xizor på 2002-01-13 23:30 ] Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Det går fint. Skaff deg et ekstra nettverkskort i en av maskinene. (Slik at en PC har to nettverkskort). Koble det ene nettverkskortet i routeren og det andre i huben. Sett opp routing i PC'en med to nettverkskort. Bruk helst NAT-routing (følger med win2000/XP, hvis du ikke har 2000/XP kan du bruke programmer som winroute e.l.) På denne måten vil det se ut som det kun er koblet en PC til 2Mbit'en. Lykke til. Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 13. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2002 Takk folkens. Har både xp og 2000... Håper bare det er god brukerstøtte med, er smågrønn når det gjelder slikt... :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå