Vengaboy Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Etter at jeg kjøpte nytt skjermkort får jeg striper på hele skjermmen når jeg spiller spill, å kun da. Dette oppstår når jeg har spillt i noen minutt.Må da restarte maskinen for at dette skal forsvinne. Hva kommer dette av? Grafikk kortet er av type Radeon X1950 pro. Har 500w strømforsyning, og 3gig ram Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Skjer dette inni selve spillene også? Eller kun når du går ut av spillet og tilbake til skrivebordet? Edit: Ser at du har det inni spillene også. Sjekket temperaturen på skjermkortet? Endret 15. juli 2008 av OcMax Lenke til kommentar
Vengaboy Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Sjekket temp. like etter dette skjedde, var oppi 59 grader..! Åpnet side dekselet å satte ei vifte til å blåse kald luft inn, da fikk jeg spille minimum ein halv time før det skjedde igjen. Så det er tydelig at det er temp. som er problemet. Men har en enorm Zalman cpu kjøler + 3 stk 80mm kabinett vifter som står på. Er det kansje best med vannkjøling? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Sjekket temp. like etter dette skjedde, var oppi 59 grader..! Åpnet side dekselet å satte ei vifte til å blåse kald luft inn, da fikk jeg spille minimum ein halv time før det skjedde igjen. Så det er tydelig at det er temp. som er problemet. Men har en enorm Zalman cpu kjøler + 3 stk 80mm kabinett vifter som står på. Er det kansje best med vannkjøling? Hmm... Temperaturen så jo helt fin ut... Har du overklokket kortet? Om ikke så ville jeg ha tatt av kjøleren og montert den på nytt igjen. Kan jo hende den har dårlig kontakt med deler av GPU. Slik at tempen ser helt fin ut men at der er enkelte områder på GPU som ikke har optimal varmeoverføring. Ville uansett ha remontert den kjøleren. Hvis ikke dette heller nytter, og kortet ikke er klokket så må man jo begynne å lure på om det rett og slett er defekt. Du kan jo da teste litt med å underklokke det. Endret 16. juli 2008 av OcMax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå