Znoken Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Når jeg prøver og bruke firefox så får jeg opp at: Mellomtjener avslo tilkoblingen. Firefox er satt til å bruke en mellomtjener som ikke godtar tilkoblinger. Har forsøkt og gå inn på verktøy, instillinger, avansert, nettverk, instillinger og forsøkt både og la den stå på ingen mellomtjener og på automatisk oppdrag for mellomtjener instillinger. Da funker det men når jeg starter firefox om igjen så har den stilt seg tilbake til Manuell mellomtjener instillinger igjen. Noen som har en ide om hva som er feil og hva som må gjøres for og fixe problemet.... Legger ved et ss av hva jeg får opp når jeg går inn på ff..... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg tipper mellomtjener er proxy. Det er mulig at du må konfigurere proxy (eventuelt slå av dette om du ikke skal bruke slikt) i Internet Explorer for at det skal bli globalt gjeldende på maskinen. Du kan også skrive about:config i adressefeltet i FireFox og skrive proxy i filteret. Se etter network.proxy.autoconfig_url og se til at denne er blank. Se også her: http://support.mozilla.com/no/kb/Editing+configuration+files Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Hmmm...dette var ikke så enkelt...Har gjort som du sa og på network.proxy.autoconfig_url så er verdien 0 etter det jeg kan skjønne da...Ihvertfall når jeg dobbelklikker på network.proxy.autoconfig_url så kommer det ihvertfall ikke opp noen verdi...Legger ved et ss av der jeg var så kan du jo se om det er riktig plass og om verdiene er riktig.... Legger også et ss av Lan instillingene i IE...De skal vel være slik de er for de har jo ikke vært forandret av noen her da... Har søkt og søkt og prøvd mye men ser ikke ut til at det går og få lagret instillingene til Ingen mellomtjener eller til automatisk oppdrag for mellomtjener instillinger i ff....Avsluttes ff så går den automatisk tilbake til manuell mellomtjener - instillinger Endret 16. juli 2008 av Znoken Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Det står vel ingenting innstillt i Proxy-instillingene gjør det det? Se: Tools>Options>Advanced>Network>Settings Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Har sjekket der også og det står ingenting der.... Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Virker jo fra bildet som det er et mer dyptsittende problem enn bare Firefox. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Ja det er nok mulig det men kan ikke skjønne i min villeste fantasi hva det kan være....Har jo heller ikke gjort noe som skulle føre til dette problemet ....Det eneste nye som har skjedd hos meg er at jeg er blitt koblet til Larvik fiber men det skal jo ikke føre til at jeg får problemer med ff.... Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Du må kanskje forfriske IP-table da. Er en stund siden jeg har gjort det i Windows, kanskje det er Kjør "ipconfig /renew all". mulig jeg tar feil Lenke til kommentar
hernil Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Har du prøvd enkle ting som restart av pc-en og ruteren? Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Hehe...Var nok det første jeg gjorde det da.....Men nå har jeg løst problemet....Siden den disken jeg hadde OS`et på var litt bråkete så kjøpte jeg like så godt en ny disk (samsung) og la inn Xp`n på den og kastet den gamle seagaten...Egentlig angrer jeg litt på at jeg ga opp og finne hva problemet var siden det hadde vært gøy og vite hva som var feil da...Men takker allikevell for hjelpen...Lærte faktisk endel som sikkert kan komme til nytte ved en senere anledning.... Rexinor jeg tror det skal være: ipconfig/release og ipconfig/renew....ikke helt sikker da....hehe Endret 16. juli 2008 av Znoken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå