Gå til innhold

[Slippes 19. nov] Xbox Live Dashboard Update 08 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva? Dette stemmer da ikke. Er en hel haug med 360 spill med "1080p" logo på baksiden. Disse vises i FULL 1080p. Ikke noe upscaling tull.

 

http://www.gamepro.com/article/news/96388/...f-native-1080p/

 

 

Mange spill som har 1080p på baksiden ja, betyr ikke at spillet har den oppløsningen i framebufferen. Noen få 1080p spill finnes naturligvis, ingen av dem er imponerende. GTA4 ser bra ut, men er 720p på 360 og 640p på PS3. Å kjøre det i native 1080p er uaktuellt med hardwaren som er i spillekonsollene idag.

Lenke til kommentar
Mange spill som har 1080p på baksiden ja, betyr ikke at spillet har den oppløsningen i framebufferen. Noen få 1080p spill finnes naturligvis, ingen av dem er imponerende. GTA4 ser bra ut, men er 720p på 360 og 640p på PS3. Å kjøre det i native 1080p er uaktuellt med hardwaren som er i spillekonsollene idag.

 

Du har så rett! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Etter å ha brukt NXE i snart en uke har jeg veldig blandede følelser rundt det. Jeg synes at det er langt penere enn det gamle, men jeg er veldig skuffet over hvordan Marketplace er organisert, det er mer rotete nå og jeg synes hele dashboardet er langt mindre intuitivt enn det gamle var.

 

Det er godt mulig at jeg bruker det "feil", men denne 3D-visningen som benyttes på så mangt er veldig ubrukelig når man skal navigere gjennom mye, f.eks Friends liste.

Lenke til kommentar
Etter å ha brukt NXE i snart en uke har jeg veldig blandede følelser rundt det. Jeg synes at det er langt penere enn det gamle, men jeg er veldig skuffet over hvordan Marketplace er organisert, det er mer rotete nå og jeg synes hele dashboardet er langt mindre intuitivt enn det gamle var.

 

Det er godt mulig at jeg bruker det "feil", men denne 3D-visningen som benyttes på så mangt er veldig ubrukelig når man skal navigere gjennom mye, f.eks Friends liste.

 

Du kan bruke bumper-knappene for å scrolle kjapt gjennom friends-listen. Og hvis det er problematisk, så er det jo bare å bruke Guiden som er identisk med det gamle dashboardet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Til dere med NXE:

 

1. Kan man bruke de gamle bakgrunnene (altså themes) man har kjøpt til det orginale dashboard?

 

2. Kan man velge å beholde dashboard om man vil, eller MÅ man bruke NXE for alltid?

 

Vet ikke om 1, men 2: ja. Man må bruke NXE for alltid.

 

1. ja, men det blir bare ett bilde bak..

Lenke til kommentar
Var ihvertfall godt å få lagt inn Disc 2 av Infinite Udiscovery og GeOW2 :)

 

Har så lyst å gjøre det nå. Er lite vits da jeg har rundet spillet 2-3 ganger med forskjellige kompiser over live, lokalt og ikke minst på egenhånd en eller to ganger på forskjellige vanskelighetsgrad før 19. nov. Dårlig gjort av Microsoft å ikke slippe NXE public før årets spill :(

Lenke til kommentar
Bare for å nevne det, treg innlasting av noen teksturer(ofte på våre kjøre Marcus) fosvinner ikkje ved å installere på HDD.

 

Ikkje noe stor problem altså, men vi kunne jo seff vere foruten :p

 

Haha uffda. Men med 5.1 lyden høy nok, så er det greit nok med litt støy nå for tiden. Mer pros enn cons :)

 

Får du fortsatt litt "lag" når checkpoint blir lagret etter installering av spillet på HDD?

Lenke til kommentar

Det tror eg faktisk, har ikkje tenkt over det :p Men det er mulig når du først nevner det. Forøvrig er det til tider lett å merke at fps ikkje henger med i svingene, men det har aldri gått meg på nervene enda for å si det sånn :p Men å si at spillet er fritt for fps drop blir løgn.

Lenke til kommentar
Bare for å nevne det, treg innlasting av noen teksturer(ofte på våre kjøre Marcus) fosvinner ikkje ved å installere på HDD.

 

Ikkje noe stor problem altså, men vi kunne jo seff vere foruten :p

 

Det så jeg aldri når jeg spilte det fra plata. Var det under gameplay eller cutscenes?

Lenke til kommentar

Desverre så bli visse cut-scenes ikkje rendret in-engine...men heldigvis har ikkj Epic gitt heilt slipp på disse :D Av og til når man starter nytt chapter, så skofter det litt på teksturer på vår Marcus, men det laster til normalen veldig kjappt. Så det er lite å henge seg opp i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Desverre så bli visse cut-scenes ikkje rendret in-engine...men heldigvis har ikkj Epic gitt heilt slipp på disse :D Av og til når man starter nytt chapter, så skofter det litt på teksturer på vår Marcus, men det laster til normalen veldig kjappt. Så det er lite å henge seg opp i.

 

jo alt er in-engine, men ikke in-game.

synes tekstur loadingen er tregere i Gears 2 enn Gears..

har ikke opplevd noen "hakking" ved checkpoints (har installert)

 

det er nok ikek store forskjellen på installert og ikke på Gears 2 da optimaliseringen på dvd streaming er veldig bra, dessuten er ikke HDD i 360 rask, det er vell 5200rpm,?

Lenke til kommentar

De mest episke scenene(intro og litt sekvenser imellom) er nok rendret in-engine via PC(?) for så lagt over i annet format. Skulle likt å sett alt kjørte via 360 motoren heile veiene, slik som alle sekvensene i GeOW1 ( uten om den man såg om man ventet for lenge i main mney)

 

Ja litt viklete skrevet, men har promille akkurat no ;) Blir litt slapp følelse over det når det ikkje er rendret på stedet hvil i de tilfeller som utspiller seg.

 

Du har nok rett i at det ikkje er mye forskjell av de grunner du nevner. Syns dog treg tekstur loadinge var meir merbar i GeOW.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

synes det er greit jeg, da kan de gjøre så mye mer når det er pre-rendret. hvirker som Gears 2 suger ganske mye kraft ut av 360 konsollen.

 

ja det er mindre av trege teksturer i Gears 2 men når det skjer varer det lengere..

 

som en helhet synes jeg gears 2 kunne ha fått 6mnd til for mer fiksing av bugs

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...