granny Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Alfa som i den store gule dumme fuglen i sesam stasjon ? :!: Nei - som i Alfa tispe! Leder eller "den første" med andre ord! Endret 27. juli 2008 av granny Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hjemme hos oss er deg jeg som er Alfabitchen! Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hvorfor må navnet starte på bokstaven "A"? Lenke til kommentar
granny Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Sikkert fordi en del oppdrettere velger å følge alfabetet når de har valpekull. Det første kullet er et A kull der alle begynner på A.. også blir neste B-kull osv.... Andre følger f.eks enkelte temaer når de velger navn - f.eks at alle valpene har vin navn :!: Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 hehe, greit nok, men kjedeleig for dei som sjølv vil velje kva valpa deira skal heite. Eg kunne ikkje tenkje meg å ha ein hund som heitte "moon shine" (det han offisielt heitte før) Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg hadde en hund som het, offisiellt, "Bygdeløvens Beauty-queen". Selvsagt fikk hun et enklere navn når vi adopterte henne. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jeg hadde en hund som het, offisiellt, "Bygdeløvens Beauty-queen". Selvsagt fikk hun et enklere navn når vi adopterte henne. Høres ut som det kommer fra en dyranavn-generator på nettet Lenke til kommentar
granny Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Det er jo kun på registreringspapiret hunden heter det da - man velger jo selv hva man vil kalle hunden til daglig :!: . Selv liker jeg godt at valpene heter det samme i det daglige som på papiret - mye lettere å huske de forskjellige da - så jeg ber også folk helst finne et navn på den bokstaven jeg har kommet til (neste kull blir et "i" kull... men da jeg hadde kull i påsken en gang og det passet med "e" så kalte jeg alle for mitt kennelnavn + "Easter" og så daglignavnet til slutt... "Easter Gizmo" f.eks... så det er mange muligheter da Lenke til kommentar
nettii Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Angel Akita Akira Adina Alana Atella Endret 4. august 2008 av nettii Lenke til kommentar
elelmar Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Det er jo kun på registreringspapiret hunden heter det da - man velger jo selv hva man vil kalle hunden til daglig :!: . Selv liker jeg godt at valpene heter det samme i det daglige som på papiret - mye lettere å huske de forskjellige da - så jeg ber også folk helst finne et navn på den bokstaven jeg har kommet til (neste kull blir et "i" kull... men da jeg hadde kull i påsken en gang og det passet med "e" så kalte jeg alle for mitt kennelnavn + "Easter" og så daglignavnet til slutt... "Easter Gizmo" f.eks... så det er mange muligheter da Jeg gjør akkurat det samme Granny! Kennelnavn + alfabetisk navn samt det navnet kjøper har bestemt seg for. Mest realt synes jeg. Eks, siste kull, kennelnavn + Heartbreaker "Carlos". Jeg bruker både alfabetet og tema samtidig. Denne gangen var det altså H pluss navn på melodier. Cody heter egentlig Cartoonlans Cojak, men jeg har valgt å kalle ham Cody til daglig, det er jo ikke så ulikt egentlig. Tror nok ikke oppdretteren legger seg borti hva du kaller hunden din! Lenke til kommentar
loLpaTrol Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 And LOLOLOLOLOL omg, eg er så god med navn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå