Gå til innhold

Angrerett på kjøp av mobil

Anbefalte innlegg

Her er saken; kjøpte en HTC Touch Diamond for snart to uker siden, men klarer ikke å venne meg til å ikke ha taster, tenkte derfor å benytte meg av angreretten.

Telefonen og embalsjen ser begge helt nye ut.

Tok kontakt med mpx og fikk en returordrebekreftelse.

Her står det derimot att angreretten KUN gjelder dersom varen ikke er tatt i bruk, noe den selvsagt har siden jeg har prøvd den ut og funnet ut att den ikke passer for meg.

Noe jeg mener er litt av poeget med angreretten.

Her velger jo mpx og definer sin egen angrefrist, under er sitat fra begrensinger av angrerettet:

Begrensninger i angreretten:

Du er avskåret fra å benytte angrerett dersom varen er forringet eller skadet så den ikke kan leveres tilbake i ”tilnærmet samme stand og mengde”, og dette skyldes manglende omsorg eller uaktsomhet fra din side. Det kan derfor være lurt å ta vare på originalemballasjen dersom du ikke er sikker på at du vil beholde varen.

I mitt tilfelle vil jo mobilen leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde.

Ringte derfor mpx og hørte hva de mente med dette, og fikk i svar att hvis det var blitt sendt mer enn 2-3 tekstmeldinger og ringt mer enn ett par minutter så er varen tatt i bruk.

Selvfølgelig har jeg brukt den mer enn dette, har ifølge samtaletelleren totalt 2-3 timer taletid tilsammen. Vedkommende hos mpx sa att jeg kunne prøve å sende den inn, men at den mest sannsynelig ville bli avvist, og at jeg da kunne ta kontakt med forbrukertvistutvalget.

Noen som har tips til hva jeg bør gjøre her?

Legger den jo heller ut for salg på qxl istedet for å gå helt til forbrukertvistutvalget.

Men, jeg reagerer sterkt på at mpx tolker forbrukerkjøpslover fritt, dette har de IKKE lov til og de regner bare med att kunder ikke orker å ta saken inn for forbrukertvistutvalget og heller velger å droppe hele saken :thumbdown:.

Ps. Har nå lagt ut telefonen for salg

Endret av MacBain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...