Thomas. Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor dette ikke fungerer: <?php if(isset($_GET['slettgb']) || isset($_GET['id'])) { if(!$_SESSION['admins']) echo "du har ikke tilgang til å gjøre dette!"; else { $id = $_GET['id']; $sql17 = "DELETE FROM gjestebok where id = '$id'"; $sql18 = mysql_query($sql17); if($sql18){ echo "Slettet!"; echo "$sql17"; } } } ?> <a href="?side=gjestebok&slettgb&id=<?php echo $q; ?>">Slett</a> $q = id. Hva har jeg gjort feil ? Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 <?php if(isset($_GET['slettgb']) || isset($_GET['id'])) { if(!$_SESSION['admins']) { echo "du har ikke tilgang til å gjøre dette!"; } else { $id = $_GET['id']; $sql17 = "DELETE FROM gjestebok where id = '$id'"; $sql18 = mysql_query($sql17); if($sql18) { echo "Slettet!"; echo "$sql17"; } } } ?> Slik kanskje? La til en del { og }.. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) <?php if(isset($_GET['slettgb']) || isset($_GET['id'])) { if(!$_SESSION['admins']) { echo "du har ikke tilgang til å gjøre dette!"; } else { $id = $_GET['id']; $sql17 = "DELETE FROM gjestebok where id = '$id'"; $sql18 = mysql_query($sql17); if($sql18) { echo "Slettet!"; echo "$sql17"; } } } ?> Slik kanskje? La til en del { og }.. Nei, den fungerte heller ikke Og { og } er ikke nødvendig vis det bare er en linje.. Endret 15. juli 2008 av php_user Lenke til kommentar
Nator Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) kanskje if(isset($_GET['slettgb']) || isset($_GET['id'])) skal være if((isset($_GET['slettgb'])) || (isset($_GET['id']))) Endret 15. juli 2008 av tommyms Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 kanskje if(isset($_GET['slettgb']) || isset($_GET['id'])) skal være if((isset($_GET['slettgb'])) || (isset($_GET['id']))) Nope, fungerte dårlig det å.. Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 hva er feilen som kommer opp da? at den ikke finner databasen, eller at den ikke greier å slette den? eller rett og slett en feil i php-koden (glemt et teng eller noe)? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 hva er feilen som kommer opp da? at den ikke finner databasen, eller at den ikke greier å slette den? eller rett og slett en feil i php-koden (glemt et teng eller noe)? Det skjer ingenting Men vis jeg tar vekk den siste isset, skjer det noe.. Da kommer "slettet" opp bare.. Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Gjør slik, funker det?? <?php if(isset($_GET['slettgb'])) { if (isset($_GET['id'])) { if(!$_SESSION['admins']) { echo "du har ikke tilgang til å gjøre dette!"; } else { $id = $_GET['id']; $sql17 = "DELETE FROM gjestebok where id = '$id'"; $sql18 = mysql_query($sql17); if($sql18) { echo "Slettet!"; echo "$sql17"; } } } } ?> Endret 15. juli 2008 av »frodo Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Gjør slik, funker det?? <?php if(isset($_GET['slettgb'])) { if (isset($_GET['id'])) { if(!$_SESSION['admins']) { echo "du har ikke tilgang til å gjøre dette!"; } else { $id = $_GET['id']; $sql17 = "DELETE FROM gjestebok where id = '$id'"; $sql18 = mysql_query($sql17); if($sql18) { echo "Slettet!"; echo "$sql17"; } } } } ?> Fungerer ikke Men må man ha <form action ? På $_get. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Fikk det til <?php mysql_connect("$host", "$bruker", "$pass"); mysql_select_db($db); if(isset($_GET['slettgb'])) { if (isset($_GET['id'])) { if(!$_SESSION['admins']) { echo "du har ikke tilgang til å gjøre dette!"; } else { $id = $_GET['id']; $sql17 = "DELETE FROM gjestebok where id = '$id'"; $sql18 = mysql_query($sql17); if($sql18) { echo "Slettet!"; echo "$sql17"; } } } } mysql_close(); ?> <form action="" method="get"><a href="?side=gjestebok&slettgb&id=<?php echo $q; ?>">Slett Innlegg</a></form> Alltid sånne småfeil Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Tillatt meg - HAHA! Du lærer aldri, eller hva? - Jeg tror at dere tror jeg kan mindre php enn jeg egentlig kan. Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 hehe.. tenkte du hadde lagt det med i en include-fil jeg.. jaja, men du trenger ikke <form> rundt linken du sletter med.. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Tillatt meg - HAHA! Du lærer aldri, eller hva? - Jeg tror at dere tror jeg kan mindre php enn jeg egentlig kan. Så du husker den tråden godt enda ? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg vil nok aldri glemme den særdeles dumme uttalelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå