Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan definerer du legning?


Anbefalte innlegg

Herregud, du er jo heilt på jordet. Du tror virkelig dette handler om ordbøker og leksion. Nei, gidder ikke engang å diskutere med sånne mennesker. Et lite ord bare til slutt bare til deg: Følelser.

 

 

Selvfølgelig vet jeg at det handler om følelser!! Poenget mitt er at definisjoner er laget ut av mange mange mange menneskers følelser, og at man har funnet ut at "hm, ja alle har de dette til felles, så da kan vi sette ett ord på det" Så definisjonene finnes allerede, man må bare skjønne at det er her jeg tilhører, under denne kategorien.. mye enklere å kommunisere.

 

Jeg gir meg ikke på den at vi alle havner under definisjonene.. Legger ved en liste over parafilier for å understreke: (for å se fler, søk ordet parafili)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

Actrotomofil:

En person som blir seksuelt tiltrukket/opphisset av amputerte kroppsdeler.

 

Apotemnfil:

En person som blir seksuelt opphisset ved tanken på å miste en kroppsdel, enten ved kirurgi eller ved å fjerne den selv.

 

Dendrofil:

En person som foretrekker å ha sex med ett tre fremfor ett menneske.

 

Emetofil:

En dragning mot å kaste opp, eller bli kastet opp på.

 

Formicofil:

En Fermicofil er en person som tenner seksuelt på å ha små innsekter kravlende rundt på kjønnsorganet.

 

Anasteemafil:

Å bli tilltrukket av en person fordi denne personen er høyere eller lavere enn deg.

 

Chrematistofil:

En person som blir seksuelt av å måtte betale for å ha sex. Beskriver også personer som blir opphisset av å bli ranet…

 

Dacryfil:

Å bli seksuelt opphisset av å se tårer i partnerens øyne.

 

Nasofil:

Å bli seksuelt opphisset av synet av partnerens nese, samt å kose eller slikke denne.

 

Siderodromofil:

Å bli seksuelt opphisset av å kjøre tog.

 

Oculolinctus:

Ett svært sjelden fenomen, men beskriver en person som bare kan tenne seksuelt dersom hun/han får mulighet til å slikke partnerens øyeeple!

Det er i legevitenskapen rapportert om en kvinne som faktisk ikke var i stand til å få orgasme med mindre hun fikk lov å slikke sin elskers øyeeple.

 

Sacofricosis:

Egentlig ikke en fil, men beskriver den praksisen enkelte driver med hvor de lager ett hull i bukselommen, slik at de kan onanere på offentlig sted med minimal risiko for å bli oppdaget.

 

Axillisme:

De som foretrekker å ha sex i en armhule…

 

Taphefil:

Seksuell tenning på tanken av å bli begravet levende.

 

Agalmatofil:

En person som blir seksuelt opphisset av utstillingsdukker. Noen personer får en nesten ustoppelig trang til å onanere når de ser en naken utstillingsdukke i ett butikkvindu.

 

Definisjonene er ikke laget ut ifra MINE følelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, Jeg forelsker meg kun i jenter, og den tilbøyeligheten jeg har mot det samme kjønn er meget liten, ofte ikke eksisterende(men noen ganger så klart) og rent fysisk, mens mot jenter er det både psysisk og fysisk, og fysisk mye sterkere enn mot det samme kjønn, og dette er hele tiden. Denne tilbøyeligheten jeg har mot det samme kjønn er tydeligvis nok til at jeg er bifil i dine øyne, men dine øyne er jo for meg helt uinteressant(noe jeg tror jeg deler med ganske mange på dette forum).

Lenke til kommentar

Så kall det bi, bifil og biseksuel.

Bi: Fysikse og psykiske følelser for begge kjønn.

Bifil: Psykiske følelser for begge kjønn, fysiske for ett.

Biseksuel: Fysiske følelser for begge kjønn, psykiske for ett.

Også kan du legge til "mini" foran, om det bare gjelder når det er måneformørkelse på skuddårsaften.

 

 

Edit:

La til "bi".

Endret av Gamlemor
Lenke til kommentar
Nei, Jeg forelsker meg kun i jenter, og den tilbøyeligheten jeg har mot det samme kjønn er meget liten, ofte ikke eksisterende(men noen ganger så klart) og rent fysisk, mens mot jenter er det både psysisk og fysisk, og fysisk mye sterkere enn mot det samme kjønn, og dette er hele tiden. Denne tilbøyeligheten jeg har mot det samme kjønn er tydeligvis nok til at jeg er bifil i dine øyne, men dine øyne er jo for meg helt uinteressant(noe jeg tror jeg deler med ganske mange på dette forum).

 

Dine kommentarer er klassiske innenfor gutter som er biseksuelle... og det er helt greit for meg om det er uintressant for deg hva jeg har å si!

 

Ps. bifil og biseksuell er to forskjellige ting.. bare sånn for info sin skyld..

 

 

Jeg vet hva jeg vet, og du vet hva du vet og du får selvsagt mene hva du vil om deg selv og jeg mener noe annet om deg..,, bortsett fra at du ikke har skjønt hva jeg mener i og med at du tror at jeg tror at du er bifil.. når jeg hele tiden har sagt at du er biseksuell..

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Yoshi: frekt og frekt fru blom, det er fakta! Er sånn det er vettu..

 

Du har ikke fått med deg at jeg påstår og gang på gang velbegrunnet argumenterer for at du tar feil? :p Er jo som å skrive på en vegg, dette her.

Lenke til kommentar
Dine kommentarer er klassiske innenfor gutter som er biseksuelle... og det er helt greit for meg om det er uintressant for deg hva jeg har å si!

 

Ps. bifil og biseksuell er to forskjellige ting.. bare sånn for info sin skyld..

 

 

Jeg vet hva jeg vet, og du vet hva du vet og du får selvsagt mene hva du vil om deg selv og jeg mener noe annet om deg..,, bortsett fra at du ikke har skjønt hva jeg mener i og med at du tror at jeg tror at du er bifil.. når jeg hele tiden har sagt at du er biseksuell..

Det bare det at "egentlig" er ikke biseksuell et ord, slå det opp og bifil betyr faktisk "egentlig" at du er seksuelt tiltrukket av begge kjønn, men jo fler som bruker ordene sånn, jo før vil definisjonen forandre seg.

Endret av Gamlemor
Lenke til kommentar

Det ligger jo i selve ordet, så man skjønner at hvis noen forelsker seg i samme kjønn, så er man bifil, og kun fysisk tiltrekning til samme kjønn er biseksuell.. akkurat slik du skrev selv.

På engelsk hører man sjeldent ordet "biphile" man hører "bisexual" ..

 

Så det går i hverandre, men for å være helt korrekt, i og med at noen folk her må ha det inn med teskje, så må man lage to klare skiller..

 

 

Det har også kommet frem at bifilitet/biseksualitet ikke finnes, men at det bare er en undertrykt homoseksualitet.. men det en annen diskusjon.

 

Yoshi: takk det samme!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Det har også kommet frem at bifilitet/biseksualitet ikke finnes, men at det bare er en undertrykt homoseksualitet.. men det en annen diskusjon.

Så kommer du med udokumentert fjas til en forandring. Vis meg en eneste seriøs kilde på det der, ellers kan jeg avfeie det som like mye tull som resten av det du kommer med.

Lenke til kommentar
Det har også kommet frem at bifilitet/biseksualitet ikke finnes, men at det bare er en undertrykt homoseksualitet.. men det en annen diskusjon.

Så kommer du med udokumentert fjas til en forandring. Vis meg en eneste seriøs kilde på det der, ellers kan jeg avfeie det som like mye tull som resten av det du kommer med.

 

Jøss, der var du! Du ble ganske stille etter jeg spurte deg om du kunne påpeke hva det var som var så dumt med det jeg skrev tidligere! Svare nå kanskje?

 

Det er ifølge amerikanske forskere som mener at det å være bi er en undertrykkelse av det å være homofil.. Jeg har ikke sagt at det er sant, jeg bare nevnte det i forbifarten, men her er linken

 

Yoshi: Morsomt at du skriver at man skal være den man er, det understreker allerede hva jeg mener..Selvom man er biseksuell, så er man jo et individ for det vel? Eller tror du at hvis man er biseksuell så er det kun det man er? Selvsagt ikke, og det vet jeg jo at du heller ikke mener, men du skjønner?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Det er ifølge amerikanske forskere som mener at det å være bi er en undertrykkelse av det å være homofil.. Jeg har ikke sagt at det er sant, jeg bare nevnte det i forbifarten, men her er linken

Både metodene og kildene her er jo ekstremt tvilsomme. Det står ingenting om antall, metoder, gjennomføring, osv... Linken din er jo totalt meningsløs.

 

"Amerikanske forskere" (som strengt tatt hvem som helst amerikaner kan kalle seg) har sikkert kommer med teorier om ekstremt mye rart.

 

Med mindre du kommer med noe mer fornuftig, så regner jeg dette som noe som kan legges til ditt vanlige tøv og fjas.

Lenke til kommentar
Det er ifølge amerikanske forskere som mener at det å være bi er en undertrykkelse av det å være homofil.. Jeg har ikke sagt at det er sant, jeg bare nevnte det i forbifarten, men her er linken

Både metodene og kildene her er jo ekstremt tvilsomme. Det står ingenting om antall, metoder, gjennomføring, osv... Linken din er jo totalt meningsløs.

 

"Amerikanske forskere" (som strengt tatt hvem som helst amerikaner kan kalle seg) har sikkert kommer med teorier om ekstremt mye rart.

 

Med mindre du kommer med noe mer fornuftig, så regner jeg dette som noe som kan legges til ditt vanlige tøv og fjas.

 

 

Hvem som helst kan da vel ikke kalle seg for forsker vel?? Dessuten var det bare en antydning til at det finnes flere aspekter ved dette, inn med teskje..

 

De folka som har forklart hva de er og ikke vil sette seg under en definisjon, burdte søke på ordet "bifil, biseksuell" så er jeg ganske sikker på at de kjenner seg igjen,, eller med tanke på at man vil motbevise meg så gjør de nok sitt beste til å ikke kjenne seg igjen.. men men, kanskje det finnes noen ærlige her, hvem vet..

 

Jeg er under definisjonen "heterofil" jeg har ingenting imot å kalle meg det.. Hadde jeg likt jenter og gutter seksuelt, ja gjett hva jeg hadde kalt meg!

 

Du vil enda ikke svare på det jeg spurte om tidligere..

Lenke til kommentar

åja, fint svar.. svare på innlegget mitt kanskje?

 

Min verden raser overhodet ikke sammen om en liten gjeng fra forumet benekter det de er.. haha, latterlighet på sitt beste.. Det er bare irritabelt for meg at folk sier "jeg definerer meg selv som meg selv" :roll:

 

Hvis noen, noen gang spør "ja, hvilken legning har du?" skal man svare "næh, jeg er bare meg selv jeg!"

 

Det blir for dumt..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Nei, for et herlig svar :) Det vil jeg gjerne høre fra flere :)

 

 

ja, la oss holde hverandre i hendene og synge "we are the world" ..

 

Poneget her er at man ikke skal være redd for å faktisk si "ja, jeg er biseksuell" .. noe det virker som at flere her ikke vil innrømme at de er i og med at definisjonene finnes der og de passer inn der.. og jeg passer inn under heterofil/heteroseksuell..

 

Jeg liker at folk står opp for dem selv og sier "her er jeg, og det blir en kald dag i helvete før noen kan få meg til å føle meg nedverdiget for den jeg er"

 

Jeg vil at folk her skal si "javel, jeg er biseksuell, hva så?"

 

!!

 

jeg vil jeg vil, men jeg får det ikke til..

 

Edit: for deres egen del, at man tør å være den man er osv.. Er det som "plager" meg med slike responser..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å godta at det finnes et navn for det man er, hvorfor den store trangen til å være unik? Eller hva det er som driver dere. Vi har to kjønn, er ikke så veldig mange legninger som kan komme ut av det. Fint at dere vil være dere selv, men ordet bifil sier ingen ting om til hvilken grad dere trekkes til gutter vs jenter, så det er universelt, både for de som puler alt de kommer over og dere som er bi i fylla.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Yoshi: Morsomt at du skriver at man skal være den man er, det understreker allerede hva jeg mener..Selvom man er biseksuell, så er man jo et individ for det vel? Eller tror du at hvis man er biseksuell så er det kun det man er? Selvsagt ikke, og det vet jeg jo at du heller ikke mener, men du skjønner?

 

 

Nei, det understreker ikke hva du mener i det hele tatt. Du mener man må velge en definisjon som passer til deg, selv om det er mange her på forumet som skifter fil litt etter humøret og skriver åpent om det.

 

Det du vil fram til er at man enten er hetero, bi, eller homo. Det jeg vil fram til er at om man sier at man er bifil, så sitter du der og føler deg ganske dum den dagen du ikke lenger liker jenter/gutter. Altfor mange av vennene mine, meg selv inkludert, prøvde hardt i begynnelsen av tenårene å definere legningen sin, og finne seg selv. Det vare bare destruktivt, for når man trodde man hadde funnet en fil som "passet", så begynte jo disse hormonene å svinge igjen, og plutselig var man noe annet enn det man trodde, og det ga dårlig selvtillit osv osv osv. Derfor mener jeg det er destruktivt og dumt å ha en legning. At man er heterofil i dag betyr ikke at man er det i morgen, så hvorfor ta seg bryet med å si det?

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Bifil: Forelsker seg i begge kjønn.

Biseksuell: Er seksuelt tiltrukket av begge kjønn.

 

Nå kan du gå og spørre resten av Norges befolkning og se om de også klarer det.

 

Gamlemor: Nå må du ikke bruke hersketeknikker, det er feigt. Det handler ikke om å være unik eller å utgi seg for å være noe annet enn man er. Du har rett, "bi" sier ingenting om kjønnspreferanser, og det er jo teit.

 

Men hvem man er tiltrukket av forandrer seg gjennom livet. De fleste i ytterkantene (altså de heterofile og homofile) opplever en biperiode i tenårene, og mange forandrer legning i løpet av livet. Hvorfor skal jeg ikke si noe om, siden ingen fakta er sikre da "legning" ikke kan leses av en blodprøve eller liknende. Om man da, som Melisma tydelgvis vil, skal oppgi legningen sin i en helhetlig oversikt, vil de aller fleste ende opp som bifile i liten grad, siden de da må ta hensyn til hele livet sitt. Woohoo, meningsløsheten. <3

 

Melisma, har du sett hva som skjer med mennesker som "finner seg selv" og definerer seg som bifile, homofile eller heterofile i ung alder, men som senere forandrer seg? Det er ikke destruktivt bare for dem, men for menneskene rundt dem også. Dette gjelder spesielt for skeive mennesker som gjerne definerer seg selv i 14-15-årsalderen. De leter konstant etter tenningsmønstre og kjønnspreferanser, og pga. ubalansen i hormonene ender alle opp som bifile. Men når de nærmer seg slutten av tenårene blir halvparten homofile, men fram til de endelig forstår at de ikke liker jenter lenger, insisterer de på å være bifile og flere venner av meg har hatt jentekjærester fram til de ble 19-20 for så å si de er homofile. Hvordan tror du det er for jentene som står igjen? Ikke lett.

 

Derfor mener jeg legninger bare er overfladisk og kategoriserende begreper vi ikke burde trenge å forholde oss til. Er det umulig å forstå?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...