ZeroGee Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Har en hp 9075 elns... Generelt fornøyd m spex, men kunne tenke meg mer ram.. Hvordan ligger det an å putte inn 4-8 GB brikker ? Er vel to ramslotter ( gjetter )..? Finnes det 4GB brikker ? Evt. pris ? ? ? ? ? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Har en hp 9075 elns... Generelt fornøyd m spex, men kunne tenke meg mer ram.. Hvordan ligger det an å putte inn 4-8 GB brikker ? Er vel to ramslotter ( gjetter )..? Finnes det 4GB brikker ? Evt. pris ? ? ? ? ? HP Pavilion dv9075 kan maks bruke 2 GB med minne, som er det den faktisk leveres med normalt. Så noen minneoppgradering kan du faktisk glemme. Ellers tok deg meg under 1 minutt å finne disse opplysningene på HP sine sider. Det er lov å lete på egen hånd. Generelt har de fleste bærbare begrensinger knyttet til mengde minne de kan bruke. For 1 - 1 1/2 år gamle maskiner er det ofte 2 - 3 GB og for nyere 4 GB. Men det må sjekkes i hvert tilfelle. Normalt står det faktisk i manualen. Lenke til kommentar
ZeroGee Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Ja... Du har så rett så rett... Ikke bare posta jeg litt i hytt & pine ved å skrive 9075 i stedet for 9575, men jeg var samtidig skyldig i å være litt "forum-syk", og kanskje komme i kontakt med andre som hadde samme " børsa " ( les maskinen ). Har nå funnet ut at "HP Pavilion dv9575eo" leveres med "2048 MB DDR2 667 Mhz (2 x 1024 MB) (Maks 4 GB minne)" Det nye spørsmålet nå er som følgende; Hvorfor er minnet begrenset til 4GB ( 4096 MB ) ? Hvis dette kan finnes i løpet av 1 minutt må jeg nok oppdatere søke-kunnskaper.. Vennlig hilsen ( Vi har fortsatt sol her ) ZG Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Ja... Du har så rett så rett... Ikke bare posta jeg litt i hytt & pine ved å skrive 9075 i stedet for 9575, men jeg var samtidig skyldig i å være litt "forum-syk", og kanskje komme i kontakt med andre som hadde samme " børsa " ( les maskinen ). Har nå funnet ut at "HP Pavilion dv9575eo" leveres med "2048 MB DDR2 667 Mhz (2 x 1024 MB) (Maks 4 GB minne)" Det nye spørsmålet nå er som følgende; Hvorfor er minnet begrenset til 4GB ( 4096 MB ) ? Hvis dette kan finnes i løpet av 1 minutt må jeg nok oppdatere søke-kunnskaper.. Vennlig hilsen ( Vi har fortsatt sol her ) ZG Plattformbegrensning i Centrino, samme med hastigheten. Centrino 2 blir vesentlig bedre. Lenke til kommentar
ZeroGee Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Takk for et saklig svar.. blir bare 4GB på her da Tror det er PC2-5300 ram på denne. Noen som vet om den støtter raskere ram ( uten klokke-klokke ) ? Sola skinner ! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Takk for et saklig svar.. blir bare 4GB på her da Tror det er PC2-5300 ram på denne. Noen som vet om den støtter raskere ram ( uten klokke-klokke ) ? Sola skinner ! Den kan sikkert bruke SODIMM (DDR2) PC2-6400, men i og med at FSB på bærbare er relativt lav har det neppe noen hensikt. Ser at Komplett sin minnevelger gir PC2-6400 som alternativ også. Klokking av bærbare kan du i realiteten glemme. Ellers har STeam6 helt rett, men for å være ennå mer nøyaktig så er det selve chipsettet som begrenser. 915GM har begrensing på 2 GB, 945GM og 965GM har begrensing på 4 GB om jeg husker rett. Lenke til kommentar
fose Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Når får man vel neppe fullt utbytte av 4 GB RAM med mindre man også bytter til 64-bits OS. Lenke til kommentar
ZeroGee Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Tusen takk for god info folkens... Har tydelig ikke gjort leksa mi ang. bærbare XD Trodde det var omtrent som stasjonære ^^ Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Det med 64bits OS ved 4GB ram, gjelder også ved stasjonære å da Lenke til kommentar
ZeroGee Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Når får man vel neppe fullt utbytte av 4 GB RAM med mindre man også bytter til 64-bits OS. Har 64Vista + 32XP på maskinen atm. Blir vel noe linuxgreier og tenker jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå