Gå til innhold

120*160

Anbefalte innlegg

Hei

i hvike programmer kan jeg redigere bildene slik at de passer til min t720

jeg må ha bildene i 120*160pixler, men jeg vet desverre ikke i hvilket program jeg kan gjøre dette?

kan noen hjelpe meg

Hvilketprogram, og hvordan gjør jeg det

takk for seriøse svar

mvh christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakker du om Paint som er inkludert i Windows? Det er ikke et skikkelig bilderedigeringsprogram, så du kan ikke forvente gode resultater. Paint Shop Pro derimot, er et meget bra program.

Du som la ut eksempelbilder: Hvis det bildet virkelig var fra Photoshop, så tror jeg ikke du kan ha særlig peiling på bilderedigering. Det der virket jo helt naivt. Amatørmessig.

Lenke til kommentar

Det andre bildet er definitivt ikke photoshop uten at du har gjort et eller annet merkelig med bildet....... Puttet på en spesiell effekt som finnes i photoshop som jeg ikke husker navnet på. Anyway, så er Photoshop 100 ganger bedre en paintshop pro til bilderedigering. Prisen er et eksempel på det!

Lenke til kommentar

Jeg tar for meg Photshop siden det er det jeg kjenner best. Først anbefaler jeg at du "cropper" ut det du er interessert i fra bildet. Dette gjøres med... spent nå? Crop funksjonen. Det tredje øverste ikonet på verktøylinja. Deretter velger du Image på den øverste linja og deretter Image Size. Husk å skru av Constrain Proportions eller vil programmet automatisk justere lengden/bredden (avhengig av hvilken av de du redigerer) for å få det proporsjonalt. Altså av

Lenke til kommentar
Det jeg gjør er at jeg lager til bildene i paint, sånn at de blir riktig, så lagrer jeg dem som jpg. Åpner Adobe Photo Shop og bilde, og lagrer det der som Gif. da blir de bra

Windows Paint? Haha, den fremgangsmåten din høres LITE teit ut. Drit i Paint, bruk kun Photoshop eller Paint Shop Pro (Jasc). Og lagre i .jpg ikke .gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...