musis Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 jeg kjøpte et billig abit fatal1ty fp-in9 hovedkort, for en liten stund siden, og har oppdatert bios, og alt e riktig i bios, cpu clock og sånt, men når jeg ser i everest eller andre programmer, så står det 1600 mhz, når jeg har en intel core2 quad 2.4 ghz, syns det e litt rart, så jeg treng hjelp, ka e det som kan være problemet, Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Sjekk hva Multiplieren står på Kan hende du har gode gamle SpeedStep på, les mer om det i FAQ tråden på CPU forumet. Den klokker ned CPU'en din når du ikke trenger kraften ved å senke multiplieren. Lenke til kommentar
musis Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 den står på 6x i everest, men i bios 9x, syns det va rart, siden den har aldri vært sånn før Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Det er Intel SpeedStep, den gjør sånt når CPU'en ikke er i bruk for å spare strøm. Skru av SpeedStep i BIOS og C1 funksjonen så er alt iorden igjen Lenke til kommentar
musis Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 kordan gjør jeg det, kor man finner det i bios Lenke til kommentar
musis Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 kan det ha noe å si , hvis windows fryser og restarter ac seg selv Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 DET problemet kan du skylde på brikkesettet på hovedkortet for. Det er en masse minne relaterte problemer med nForce 6xx, 7xx også for den saks skyld. Her kreves det en del fikling med BIOS instillinger for å få alt 100% stabilt, blant annet er det volt problemer med at volten som fores i BIOS er IKKE den reelle volten du får til RAMen. Du kan prøve Snippsat's guide som funker på stort sett alt av 680i kort: http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us Eller rettere sagt, for alt av nForce 6xx. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå