Gå til innhold

Herlege Per Sandberg

Anbefalte innlegg

Red: Dersom du mener det er så forferdelig løgnaktig kan du jo heller linke meg til et dementi fra en av de store avisene.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/12/15/486144.html

"- Jeg var ikke beruset og har derfor ikke problemer med det. Jeg har aldri sett Per Sandberg beruset, og det var han heller ikke da han gikk på talerstolen, sier Strøm til VG. Heller ikke Strøms Ap-kollega Irene Johansen opplevde Sandberg som beruset.

Senterpartiets Jenny Klinge mener Per Sandberg er utsatt for en liten hekseprosess. Selv drakk hun et par glass vin under middagen og opplevde det som uproblematisk å votere etterpå.

Også Høyres Øvind Halleraker opplevde arbeidskvelden i Stortinget som ganske normal. "

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man feier ikke problemet med fyllekjøring under teppet om man ikke ser det tjenlig å fremstille det som et problem grunnet veistandard. Tvert imot mener "vi andre" (hvem er det egentlig du sikter til?), at fyllekjøring er et viktig problem som ikke kan løses ved å bygge vei. Sandberg, samt noen i denne tråden, fremstiller det som det sistnevnte. Det er håpløst galt, og direkte farlig.

Blir det ikke kjedelig i lengden å ignorere hva andre poengterer om og om igjen, og så bare fortsette din stråmannargumentasjon?

Lenke til kommentar

Godt mulig journalisten har gjort artikkelen mer tabloid enn den hadde trengt å være. Men Hr. Sandberg har uansett nevnt fyllekjørere og veistandard i samme setting. Godt mulig det var et dårlig forsøk på å skape en reaksjon og få i gang en debatt, men vi er jo nødt til å anta at han var seriøs.

"Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'editere' i bokmålsdatabasen verken i ordlistene eller i ordboka."

Lenke til kommentar
Godt mulig journalisten har gjort artikkelen mer tabloid enn den hadde trengt å være. Men Hr. Sandberg har uansett nevnt fyllekjørere og veistandard i samme setting. Godt mulig det var et dårlig forsøk på å skape en reaksjon og få i gang en debatt, men vi er jo nødt til å anta at han var seriøs.
Sandberg har en egen evne til å komme med uttalelser som kan misforstås og media har en egen evne til å finne og publisere disse.

Jeg skjønner ikke at noen kan være uenig i at det er bedre at en uoppmerksom fører kjører inn i en veideler og skader seg selv enn at samme uoppmerksomme fører kjører inn i motgående trafikk og dreper 3.

Lenke til kommentar

Eg har skifta meining og er heilt einig:

Det er internettoppkoplinga som er for dårleg, når eg spelar TF2 i fylla og tapar!

Er det ikke flaut å asosiere seg med uærlig folk?

Editere er like norskt som assosiere, de siste ordet skrives forresten ikke med 4 s-er.

Neijasså, du?

Endret av blackcurrant
Lenke til kommentar
Sandberg har en egen evne til å komme med uttalelser som kan misforstås og media har en egen evne til å finne og publisere disse.

Jeg skjønner ikke at noen kan være uenig i at det er bedre at en uoppmerksom fører kjører inn i en veideler og skader seg selv enn at samme uoppmerksomme fører kjører inn i motgående trafikk og dreper 3.

Klart det er bedre at føreren kjører i en veideler istedenfor i bilen som inneholder mor, far og to barn. Problemet er bare at føreren aldri skulle vært på veien, det blir håpløst hvis vi skal bekjempe ulykker forårsaket av fyllekjøring med veidelere e.l.

Lenke til kommentar
Problemet er bare at føreren aldri skulle vært på veien, det blir håpløst hvis vi skal bekjempe ulykker forårsaket av fyllekjøring med veidelere e.l.
Det er absolutt ingen som har sagt at fyllekjøring skal aksepteres eller at veidelere vil kunne fjerne all risiko ved fyllekjøring, så hvorfor fortsetter du å påstå det etter at det gjentatte ganger er oppklart?

Saken er at uansett hvor god forebyggende jobb man gjør så vil likevel et antall bilkjørere faktisk vil komme til å miste kontrollen over bilen sin, pga. beruselse og også andre årsaker, og da kan skadene som oppstår reduseres ytterligere ved å ha sikrere veier og biler.

Lenke til kommentar

Finn meg ei ordbok der det står 'editere'. Nissegrøt og urnorsk er kombinasjonar av ord.

Og no, hjelp meg med dette problemet:

Eg har skifta meining og er heilt einig:

Det er internettoppkoplinga som er for dårleg, når eg spelar TF2 i fylla og tapar!

Benekter du at det ville vore enklare å spele TF2 i fylla om spelet var enklare???

Endret av blackcurrant
Lenke til kommentar

editere
Tid 	Hjelpeverb 	Hovedverb
Infinitiv 	(å) 	editere
Presens 		  editerer
Preteritum 		  editerte
Perfektum 	har
er 	editert
Pluskvamperfektum 	hadde
var 	editert
1. futurum 	skal
vil 	editere
2. futurum 	skulle
ville 	editert
1. kondisjonalis 	skulle
ville 	editere
2. kondisjonalis 	skulle ha
ville ha
skulle være
ville være 	editert

Definisjon av editere:
redigere; endre

http://www.altmulig.net/ere/editere

Jeg trodde den skulle line opp i code tags :( Jaja, poenget kom jo frem.

Endret av Alinoe
Lenke til kommentar
Problemet er bare at føreren aldri skulle vært på veien, det blir håpløst hvis vi skal bekjempe ulykker forårsaket av fyllekjøring med veidelere e.l.
Det er absolutt ingen som har sagt at fyllekjøring skal aksepteres eller at veidelere vil kunne fjerne all risiko ved fyllekjøring, så hvorfor fortsetter du å påstå det etter at det gjentatte ganger er oppklart?

Saken er at uansett hvor god forebyggende jobb man gjør så vil likevel et antall bilkjørere faktisk vil komme til å miste kontrollen over bilen sin, pga. beruselse og også andre årsaker, og da kan skadene som oppstår reduseres ytterligere ved å ha sikrere veier og biler.

Vis meg hvor jeg har sagt at veidelere vil kunne fjerne all risiko?

Med fare for å gjenta meg selv, å bekjempe fyllekjøring med bedre veier som punkt 1 på handlingsplanen er rimelig meningsløst. Skal vi bygge veidelere på hele veinettet i Norge? For det første er det umulig p.g.a bredden, det vil også være en nærmest umulig oppgave å sette opp veidelere på de veiene der det faktisk er mulig. Det er jo en fullstendig meningsløs måte å angripe fyllekjøringsproblematikken på.

Det argumentet du bruker om forebygging kan man lekende lett bare snu den andre veien. Veien blir ikke 100% bare fordi det er en veideler der.

Ingen som betviler at bedre veier vil redusere risikoen, men det betyr ikke at det er det som er den beste løsningen på problemet. Hvis du heller syns det er fornuftig å bygge veidelere langs det ganske land istedenfor å drive med mer aktiv forebygging og samtidig se på alternative mer gjennomførbare løsninger, så er det din sak. Da velger jeg å være sterkt uenig.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Noe ansvar må bilistene ha. Sandberg er en kronidiot, det er lett å se, da han har uttalt at han ikke tror på kontroller og fotobokser som et virkemiddel for å få ned antall dødsulykker. Mannen er en dyktig politiker, men dessverre virklighetsfjern.

Fotobokser er jo ikke noe godt virkemiddel for å få ned ulykker. De settes jo gjerne opp der veien er god. Fotobokser er melkekuer, verken mer eller mindre. Gi heller UP mer penger og la dem utføre flere kontroller til alle døgnets tider der man venter det minst.

Er det noen av dere som faktisk har statistikk eller en studie å vise til her?

Synes det ble veldig mye synsing om hva som hjelper og hva som ikke gjør det..

Lenke til kommentar
Med fare for å gjenta meg selv, å bekjempe fyllekjøring med bedre veier som punkt 1 på handlingsplanen er rimelig meningsløst.
Og heller ikke noe som noen har foreslått som punkt 1 på noen handlingsplan.
Veien blir ikke 100% bare fordi det er en veideler der.
Igjen noe ingen har sagt. Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Dæven... ...editere er blitt lov? Du skulle tru det hadde holdt seg med 'redigere' og 'endre'. Norsk kjem til å døy.

Eg kan ikkje sjå at nokon norske parti har bidratt med noko vettugt på dette med TF2 og fyllespelling. EG TRENG EIN AIMBOT! NO!

Lenke til kommentar
Med fare for å gjenta meg selv, å bekjempe fyllekjøring med bedre veier som punkt 1 på handlingsplanen er rimelig meningsløst.
Og heller ikke noe som noen har foreslått som punkt 1 på noen handlingsplan.
Veien blir ikke 100% bare fordi det er en veideler der.
Igjen noe ingen har sagt.

Per Sandberg setter åpenbart veistandrad fremfor forebygging/opplysning når det kommer til å bekjempe fyllekjøring.

Det andre utsagnet var jo bare for å vise at det argumentet du kom med i forhold til forebygging meget enkelt kan brukes andre veien. Ingenting er 100% uansett hva det er snakk om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...