konduktans Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hei og hå. Jeg fyller snart 18, og skal i den anledning ta billappen. Det er jo vel og bra, men det er da ikke bra nok. En ungdom må jo også ha en motorsykkel å kjøre på! Siden denne ungdommen hverken har jobb eller penger, tenkte han å gjøre det billig. Jeg tenkte å kjøpe en dritbillig motorsykkel som er krasja eller noe slikt noe, og fikse den opp igjen til en streetfighter. Jeg har i den anledning sett litt på finn for å se om jeg fant noen fine emner, men det har blitt litt lite. De fleste er stygge og gamle, og har gått dritlangt. Den her har bare gått 22 000 km og ser ut som et bra emne. Liker spesielt hekken. Jeg ville hevet hekken og kutta av nederste del av den(på skrå fra toppen av baklykta og ned mot den skrien som er litt ned og til høyre på den blå plasten). Deretter ville jeg satt på litt fetere dekk, hevet hekken omtrent 10 cm, og tatt av alt av kåper foran. Deretter ville man satt på "streetfighter-lykt" og skifta blinklys etc, i tillegg til litt lakkering. Saken er den at jeg får ikke kjør den før jeg blir 20 uansett, og da har jeg 3 år på modding. Derfor tenkte jeg at jeg kunne fiksa meg en skikkelig sykkel til jeg fikk tung-lappen. Men problemet er at det er så få sykler som passer til å bli modda til streetfighter. Kunne dere kommet med noen forslag som kunne passa til å moddes litt likt den på bildet i den første linken? Det er nemlig noe i den duren jeg kunne tenkt meg: tynn hekk, kule løsninger for blinklys etc, og matt svart lakk. Takker for alle forslag! Lenke til kommentar
Raines Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) jaså. et stort prosjekt altså. første jeg lurer på er om du har erfaringer med "modding" ? da mener jeg om du er mekaniker eller har drevet med mopeder og lignende. med mopeder vet jeg at det er mange som hever både fremme og bak med heveklosser og alle slags mulige løsninger. om det funker? ja på en moped som ikke er lagd for mer en 80-90 kmt max. pluss at en får problemer med andre ting som at potta ikke passer og salen blir bøyd osv. nå er ikke jeg ekspert på tung-mc, men jeg tror det er litt vanskligere å heve og sånt der. Noe jeg har lært er at viss en modifiserer del A, må en rekne med å modifisere del B i samme sleng. men nok om det. viss du virkelig går inn for å modifisere en tung mc til en rå streetfighter så hadde det vært konge! så forslag fra meg er å eventuelt fikse en eldre motorsykkel opp til original stand slik at du kan få solgt den igjen til dobbelt så mye som du har kjøpt den for. Endret 15. juli 2008 av Raines Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Akkurat det jeg har tenkt på Har fiksa opp mopeden min(Rieju RS2 naked), og har både en far som kan og mekke, og så kan jeg å mekke selv. Har også drevet mye med lakkering, og får det til ganske bra, må jeg si Har sett på flere eldre racing sykler, og så fort jeg får penger, skal jeg starte på stor-prosjektet. Hvis det blir noe av, skal jeg såklart lage arbeidslogg på forumet slik at andre får se hva for noe moro jeg driver med Men jeg må har forslag til MC. Noen som har det? Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hvor mye vil du gi for sykkelen da? Likte denne godt; http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode...t=95&page=2 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Potensiale for en tøff fighter der ja Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 har du tenkt å få sykkelen godkjent med de endringene du skal gjøre? / bygge lovlig? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Hvor mye vil du gi for sykkelen da? Likte denne godt; http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode...t=95&page=2 Fin den ja, men er vel en del arbeid? Tenkte å gi maks 20k for sykkel, siden jeg ser for meg at jeg har et totalt budsjett på omtrent 30k. Selges eventuelt for 40 har du tenkt å få sykkelen godkjent med de endringene du skal gjøre? / bygge lovlig? Veit ikke helt. Har ikke tenkt på det enda Kan jeg ikke kjøpe bare veigodkjente deler? Da er det vel ikke noe problem? Og så lenge jeg ikke endrer motorytelse eller noe annet teknisk(med mindre jeg må), går det vel for å være en vanlig motorsykkel? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 så langt du ikke gjør endringer til ramme / motor / større endringer på dekk og bruker godkjente deler så er det ikke noe prob. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Endring av felger/dekk SKAL inn i vognkortet på MC Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Da får jeg finne en som allerede har store dekk da:) Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Ikke noe problem å få det godkjent om det ikke tar borti noen plass, men er pga. små avstander til ting som gjør at det skal sjekkes å godkjent Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 I see, I see Er det så lite jobb som jeg ser for meg, eller er det masse dritt som må fikses? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Om du skal gjøre det fort å gæli er det bare å plukke av kåpene, men skal du gjøre det ordentlig er det bare å sette i gang til du er fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå