kinaputt Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Skal kjøpe surround forsterker men jeg vet ikke hva jeg skal ha. Den skal kobles til en data og spille musikk derfra, jeg har tengt på 7X100W eller 6X100W Jeg har bestillt en: Effektforsterker Som skal kjøre to Pioneer subber. Jeg trenger da en surround forsterker den trenger ikke mer enn 100W per utgang. Jeg har et Supremefx ll lydkort med 7.1 lyd og coaxial utgang på hovedkortet. Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Prisklasse? Hvilke høytalere skal den drive? Og ikke tenk for mye på watt... Lenke til kommentar
kinaputt Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Prisklasse? Hvilke høytalere skal den drive? Og ikke tenk for mye på watt... Under 3000,- Jeg er ikke sikkert på hvilke høytalere jeg har tror det er: LSB387, det er noe drit men det er lyd i de! har noen andre også som ikke bruker mer enn 100W. Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Under 3000 er nok NAD T744 det beste valget.. Og som jeg sa tidligere, ikke tenk for mye på watt, den reciveren jeg linket til har sannsynligvis nok kraft.. Den har også PRE-ut på alle kanaler, det betyr at du kan koble til effektforsterker senere hvis du vil oppgradere høytalere siden og skulle trenge mer kraft... Lenke til kommentar
kinaputt Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Takk for hjelp men jeg skulle hatt en med 6 eller 7 utganger, jeg har 6 høytalere... men to av de er det så lite effekt på at jeg kan bruke samme porter? Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Kan pre-out slås av, eller vil utstyr koblet i her alltid få samme signal som i de vanlige utgangene (minus forsterking da selvsagt)? Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hvis du har en forsterker eller sub koblet til i pre-out, vil den få signal hle tiden, men det er jo bare å slå av forsterkeren/suben da... Kinaputt: Det er ikke anbefalt å koble to høytalere på samme utgang...3000kr er ganske lite penger for å kjøpe hjemmekinoforsterker, og du har ganske få alternativer.. Du finner nok ikke noe bedre en den Naden jeg linka til... Lenke til kommentar
kinaputt Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Ok, men jeg har ikke noen bra høytalere så jeg trenger ikke så bra forsterker, rommet mitt er ikke så stort heller. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 har noen andre også som ikke bruker mer enn 100W. Høytalere "bruker" ikke effekt. Oppgitt effekt, er hvilken effekt de tåler før de blir ødelagte. Effekten øker med volumet du spiller. Du får ikke skikkelige forsterkere til den prisklassen, om du ønsker mer enn 5.1 surround. Det er viktig at en høytaler får nok strøm fra forsterkeren når du spiller høyt, og "billige" forsterkere kan ha et problem med det. Dette vil skade høytalerene dine. De kan være oppgitt til 7x 300Watt for den saks skyld, men med mange "billigmerker" så er dette en løgn. Forsterkeren kan klare en peak (topp) på 300Watt, på én kanal om gangen, men det som er viktig er den effekten en forsterker klarer kontinuelig (konstant), på alle kanalene samtidig. NAD er kjent for å lage strømsterke forsterkere, og opplysningene de gir ut, er korrekte, nemlig hva forsterkeren klarer å yte kontinuerlig på alle kanaler samtidig. Nå er det også viktig å merke seg at effekten en forsterker klarer å levere, har ingen ting å si på lydkvaliteten. Dette må høres. I ditt tilfelle, så må du tenke på om du vil bruke 3000kr på en dårlig forsterker som gir deg lyd på alle høytalerene dine, men er ubrukelig når du en dag vil bruke den på skikkelige høytalere, eller koste på litt ekstra og få en SKIKKELIG forsterker du kan bruke i mange år fremover. Jeg anbefaler deg uansett for å se etter brukte forsterkere (finn.no), da du vil få mer for pengene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg har nylig (i dag) bestilt en Yamaha RX-V663 (med nyeste firmware). Den fikk 6 i bladet hjemmekino og ble kåret til beste kjøp. Noe å vurdere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå