Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan dama mi væren gravid?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hey, jeg er ein gut på 15 år, og har ei dame på 15 år..

Hun går på p-pilla, men har ikkje toke den samme tid kvar da, foreksempel kl3 ein dag og kl6 ein dag osv. Er det veldig farligt?

Hun har veldig humørsvingningar, litt ømme bryster.. Hun sier det er pga p-pilla..

Viss hun er gravid, ka kan me jer? det har gått kansje ein måned eller meir, så burde hu vore kval om mårningen osv.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge det er sånn ca 24 timer mellom kvar pille så skal det gå bra. Det er vel 48timern som ikkje bør oppnås, då er ein muligens på tynn is.

Kvalme ved graviditet er svært individuelt, alt frå ingenting til 9 månader med bøtta parat uansett tid og stad.

Også ømme bryster kan komme av heilt andre ting enn grviditet (f.eks mensen)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Så lenge det er sånn ca 24 timer mellom kvar pille så skal det gå bra. Det er vel 48timern som ikkje bør oppnås, då er ein muligens på tynn is.

Kvalme ved graviditet er svært individuelt, alt frå ingenting til 9 månader med bøtta parat uansett tid og stad.

Også ømme bryster kan komme av heilt andre ting enn grviditet (f.eks mensen)

Okok, ka kan p-pillene jera med kroppen foreksempel? :p

Hun hoppa over sist mensen, ved p-pillo, kan det ha nåke med ømme bryster og jer?.. -_-

Lenke til kommentar

Ikke ta mitt svar som endelig, da jeg [som gutt? heh] er litt på vidda - MEN, det virker helt urimelig at det å ta p-pilla daglig men med variasjoner på noen timer skal være nevneverdig avgjørende mht. grad av effekt.

Det skal derimot nevnes at p-piller ikke er en 100% form for prevensjon, men her snakker vi om under 10% risiko ved normalt bruk og under 0.5% hvis man benytter de 100% som man skal.

Er du eller hun usikker er det kanskje like så greit at hun tar seg en tur til den lokale helsestasjonen - i verste fall får dere begge to en avklaring på dette.

Endret av Christian Stenbakken
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...