Gå til innhold

HTC Diamond, Samsung i780 eller SE p1i?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm har lest litt rundt og virker som folk har greid og finne programmer og løsninger som får diamond til og fungere skikkelig. Ser ut til at jeg nok blir og bestille denne telefonen en av de nermete dagene. Skal bare få med meg testen til amobil først.

Lenke til kommentar
Diamond!

Skal selv enten kjøpe Diamond eller SHG F480 aka "Tocco". Venter bare på amobils tester av dem. Bør komme denne uken... bør *hint red* ;)

Jeg har testet begge, og har vel egentlig konkludert med at det er to avsindig forskjellige telefoner.

Ikke at noen av dere bryr seg, men jeg lister liksågodt opp det jeg anser som hovedforskjeller mellom de to (ikke slå meg hvis jeg glemmer noe):

1. F480 er IKKE en smarttelefon. Hvis du hører på musikk vil dette settes på pause hvis du f.eks fyrer opp kameraet. Musikken vil dog fortsette uten avbrudd hvis du gjør mindre krevende operasjoner, sånn som å skrive melding. Jeg ser ikke muligheten til å installere stort annet enn spill på F480, for øvrig.

2. Begge har 2,8" skjerm, men det er USANNSYNLIG mye bedre bildevisning på Diamond. Den har millioner med farger, og snur bildet automatisk etter hvordan du holder telefonen. Legg til at skjermen holder 640x480 fremfor 320x240, og det er ikke engang noe å diskutere hvem som er best til bildefremvisning.

3. F480 stiller med det beste kameraet(5MP/AF/Fotolys, men det må nok se seg slått av Nokia N95s kamera selv om spec er veldig lik på papiret.). Hvis kamera er viktig er den uansett å foretrekke av de to (Ironisk nok ser bildene fra F480 fantastisk mye bedre ut hvis du viser de frem på Diamond...)

4. F480 stiller med konstruksjon i metall, og leveres med en fin skinnflipp som dekker skjermen. Konstruksjonsmessig mer gjennomført, mener jeg. Diamond er fettmerkenes store samlepunkt og oser plasticfantastic.

5. F480 støtter 8GB microSD; det er det jeg selv benytter uten problem. Det tilsvarer flere døgn med musikk, og da er det kanskje ikke sååå ille med de 4GB som står i Diamond?

6. F480 har utelukket telefontastatur på skjermen når du skal skrive, der dette kan velges mellom tlf/semi-qwerty og full qwerty på Diamond. Det er dog en opplevelse i seg selv at F480 gir fra seg et lite rist når det trykkes på skjermen; - jeg syns virkelig det gjør noe med det å skrive på skjermen.

7. Diamond har GPS og wifi, derav spesielt wifi savnes for mitt vedkommende på F480.

Det brygger vel strengt tatt også ned til hvor avansert telefon man vil ha. F480 er GØY, og føles virkelig solid. Diamond på sin side lar deg installere flust med programmer, og ikke minst hente disse gratis på wifi. Eller vi kan si det sånn: Nerdene tenker Diamond, de som vil ha det litt mer ordinært liker F480.

Thx. Er som jeg trodde.

Blir gira på HTC Diamond for den ser så digg ut størrelsesmessig og navigasjonsmessig.

Har mer lyst på F480 though. Liker å ha godt kamera og designen er ubeklagelig rå. Bruker egentlig bare mobilen til ringe, sms, notater og kamera. Egentlig trenger jeg ikke touch screen, men det er så kult:D F480 er desutten liten og 100g vekt!

Lenke til kommentar

Har P1i og er strålende fornøyd. greit den har vært ute lenge på markedet men er ennå et godt valg ikke bare pga funksjon men også pga pris. Den eksterne gps'en er en genial greie:D den fester jeg ved soltaket på bilen og den er veldig nøyaktig (bruker wayfinder, gps dingsen og en prøvelisens til wayfinder følger med i pakken til p1i nå). har testet n82 som gps men det funka ikke så bra. P1i er rask og responsiv i forhold til windows mobiler og batteriet har UTROLIG lang levetid. Eneste jeg savner er edge og HSDPA men det er ikke så viktig for meg.

En kompis av meg har diamond og den suger strøm. i test-fasen ladet han telefonen slik at den var ferdig ca kl 08.00 og litt over kl 14.00 var det tid for ny oppladning (med 3g, wlan og multible programmer aktivert).

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Oki oki, hvis jeg sier nå at jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal kjøpe p1i da så hvem hvil være det lureste kjøpet av i780 og diamond.

Jeg står også mellom i780 og Diamond... Har sett på en demo i780, og jeg likte størrelsen og vekt, virket solid og knappene fungerte ok. Flott at ekstra batteri følger med som standard, og kan lades separat.

Har også holdt en Diamond, den er jo enda mindre og marginalt lettere, men jeg fikk ikke slått den på og testet hvordan det er å skrive på skjermen, som er avgjørende!! :hmm:

Har testet en iPhone som var helt fin å skrive på skjermen med tomlene, men hvor bra fungerer dette egentlig på Diamond??

For ellers virker dette som en meget rå telefon! Eller blir den veldig "gadget" i forhold?

Samsung ga som sagt et veldig solid inntrykk, men Diamond er LEKKER...

Den må fungere godt til mail (mot Exchange), fordi jeg skal skrive en del. Vurderer selvsagt Touch Pro, som har det beste fra begge...

Lenke til kommentar
Oki oki, hvis jeg sier nå at jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal kjøpe p1i da så hvem hvil være det lureste kjøpet av i780 og diamond.

Jeg står også mellom i780 og Diamond... Har sett på en demo i780, og jeg likte størrelsen og vekt, virket solid og knappene fungerte ok. Flott at ekstra batteri følger med som standard, og kan lades separat.

Har også holdt en Diamond, den er jo enda mindre og marginalt lettere, men jeg fikk ikke slått den på og testet hvordan det er å skrive på skjermen, som er avgjørende!! :hmm:

Har testet en iPhone som var helt fin å skrive på skjermen med tomlene, men hvor bra fungerer dette egentlig på Diamond??

For ellers virker dette som en meget rå telefon! Eller blir den veldig "gadget" i forhold?

Samsung ga som sagt et veldig solid inntrykk, men Diamond er LEKKER...

Den må fungere godt til mail (mot Exchange), fordi jeg skal skrive en del. Vurderer selvsagt Touch Pro, som har det beste fra begge...

Du er i samme dilemma som meg? Blir usikker av dette. Begge er utrolige telefoner. Lurer på om jeg skal ta meg en tur på mobilforhandleren her i byen og be om og få presangtert begge for meg.

Lenke til kommentar
Du er i samme dilemma som meg? Blir usikker av dette. Begge er utrolige telefoner. Lurer på om jeg skal ta meg en tur på mobilforhandleren her i byen og be om og få presangtert begge for meg.

Ja. Begge er spennende, har mye av de samme viktige egenskapene, men likevel vesentlig forskjellige.

Samsungen er kanskje mest "seriøs" som en jobbtelefon, en kollega har forgjengeren og er kjempefornøyd. Testresultatene og andre kommentarer er jo også helt enig der.

GPS'en er egentlig låst til Wayfinder tror jeg, men det var ikke noe problem å koble den mot Google maps som er en forutsetning for meg.

Grensesnittet og skjermen på Diamond tiltaler meg, og den er smalere, men funker det å knotte på skjermen til daglig?? Har hatt mobil med trykkskjerm før, og der MÅTTE jeg bruke penn, litt tungvindt. Prøvde som sagt iPhone, og den var fin å skrive på.

Er redd strømforbruket på Diamond, men trenger ikke ha på 3G til vanlig, kjører wifi hjemme og på jobben. Men ekstra batteri var ikke så dyrt, og nå kommer et kraftigere ett også.

Mange Diamond til rundt 4 lapper på Finn nå ja...

Tror det er avgjørende å prøve litt i praksis hvordan de føles.

Lenke til kommentar

Ja. Begge er spennende, har mye av de samme viktige egenskapene, men likevel vesentlig forskjellige.

Samsungen er kanskje mest "seriøs" som en jobbtelefon, en kollega har forgjengeren og er kjempefornøyd. Testresultatene og andre kommentarer er jo også helt enig der.

GPS'en er egentlig låst til Wayfinder tror jeg, men det var ikke noe problem å koble den mot Google maps som er en forutsetning for meg.

Grensesnittet og skjermen på Diamond tiltaler meg, og den er smalere, men funker det å knotte på skjermen til daglig?? Har hatt mobil med trykkskjerm før, og der MÅTTE jeg bruke penn, litt tungvindt. Prøvde som sagt iPhone, og den var fin å skrive på.

Er redd strømforbruket på Diamond, men trenger ikke ha på 3G til vanlig, kjører wifi hjemme og på jobben. Men ekstra batteri var ikke så dyrt, og nå kommer et kraftigere ett også.

Mange Diamond til rundt 4 lapper på Finn nå ja...

Tror det er avgjørende å prøve litt i praksis hvordan de føles.

Var en tur innom mobilforhandleren nettopp og de hadde ikke htc diamond inne. Men Samsung i780 var jo mindre en jeg trodde. Jeg vurderer sterkt diamond med tanke på skjermen og lagringsplassen. Men er litt redd for og plages med ustabil programvare. Men det komme vell kanskje nye oppdateringer etter hvert som retter dette opp?

Lurer også på når testen til amobil av diamond kommer som de lovet oss denne uken?

Endret av Zx45
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har fortsatt ikke helt bestemt meg for i780 eller Diamond.

Skulle gjerne visst hva Diamond-brukere mener etter å ha brukt den noen uker...

Er de fortsatt like fornøyd når wow-intrykkene har lagt seg??

Er litt redd man blir litt lei i lengden av en del ting.

Høres ut som batteriet varer noen dager hvis man bruker den fornuftig, og nå kommer det også et større.

i780 gir et veldig bra intrykk, tror den kanskje er mer egnet til jobbruk, men Diamond er jo mindre og har mye lekkert, særlig skjermen! Skjermen er jo kvadratisk og ustandard på i780.

Nå er vel Touch Pro snart i salg, og da får man jo tastatur i tillegg, som jeg gjerne kunne tenkt meg. Men den er jo 50mm tykkere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...