runela Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg har penger til ny telefon så jeg tenker ikke så mye på prisen. Men nå har det seg sånn at jeg trenger ny telefon men greier ikke helt og bli klok på hvilken telefon jeg skal velge. De jeg er mest interessert i er HTC Diamond, Samsung i780 eller Sony Ericsson p1i. Jeg hadde fra før en SE p990i som jeg var ekstremt misfornøyd med. Hengte seg opp hele tiden og var stadivekk svartskjerm på så den måtte restartes og var ofte på reperasjon til jeg nå fikk hevet kjøpet etter 3 gang på rep. Men da kommer spørsmålet. Hvilken telefon skal jeg velge nå. Vil helst ha gps,WiFi, passe bra kamera (helst over 2 MP) Og helst touch skerm. Alle disse telefonene har jo alt bortsett fra at Samsung i780 ikke har så godt kamera og at p1i ikke har gps. Men hvordan er disse telefonene i forhold til hverandre? Er litt redd for og kjøpe sony ericsson igjen siden jeg har hatt 3 stykker av forskjelige SE som har tatt kveld de siste årene og har bare hvert problemer med. Finnes det noe alternativt gps til p1i som ikke koster alt for mye? Og hvordan er Samsung i780 i forhold til prisen? HTC diamond er veldi fristene, men er litt redd for at den skal være veldig treig eller at den skal være for tungvindt siden så mange folk her inne må installere ekstra programmer osv. for og få den til og fungere raskt nok og få til og slå av forsjellige tilkoblinger for og ikke bli ruvinert av nedlasting fra 3g eller gprs? Håper noen kan komme med noen anbefalinger på telefoner og løse litt opp i rotet i hode mitt Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 P1i er en stor forbedring fra P990i, bare så det er sagt:) Men om jeg ville prioritert den? Personlig har jeg til gode å komme overens med knappene:P i780 har jeg bare testet så smått på en mobilmesse. Trenger du fulltastatur og liker en fancy menytast er den sikkert fin:) Har fått mye skryt av andre i det minste. HTC diamond får ufortjent mye tyn for treghet. Den er ufattelig mye raskere enn P1i og P990i, f.eks! Det kommer nok litt ann på hva du er vant til. Av de tre du har listet opp har den helt klart den mest fascinerende skjermen! 640x480 på 2.8" skjerm er fremtiden, mann! Det er mine ord:) Verdt å nevne at jeg personlig ikke ville hatt noen av dem, pga mine personlige preferanser! (N95 8GB gjorde noe med meg...) Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) i780 uten tvil,har bare fått 5`ere og 6`ere på tester. Kunne aldri kjøpt en telefon uten taster og p1 begynner å bli gammel Endret 15. juli 2008 av Andynator Lenke til kommentar
runela Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Hmmm blir vanskeligere og vanskeligere dette. Men enig i at P1i begynner og bli gammel. Men den er billig da. Og er liksom blitt husvarm i "sonyericsson" sinne systemer. Men bakdelen er at jeg har altid hatt problemer med dem. i780 er jo en vakker telefon. Den har jo "alt" men den er litt stor. Og kamera er jo en bakdel. Men ellers er den jo bra. Du som har prøvd den? Hvordan er den i treghet og slik? HTC Diamond har jeg veldig lyst på men her er det bare barnesykdommer som skremmer meg. Problemer med tilkoblinger osv. Og tregheter. Men er den raskere en p990i er det jo ikke noe stress. Hvordan er firmware på denne telefon? Stabil? Er det hvirkelig så trungvindt at du må installere ekstra program for og greie og styr hvilken tilkoblinger som skal brukes for og ikke blir ruvinert av data trafikk? Men denne telefonen har jo virkelig "alt" og så er den jo veldig fin. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Om du er redd for Diamond er treg, burde du ihvertfall ikke kjøpe P1i, for den er jo sinnsykt treg. Min Diamond er ikke treg. Ble skuffet over P1i, syntes den er tungvindt og treg. Samsung i780, er fortsatt den beste smart mobilen som er på markedet idag, er det fler som mener ihvertfall Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 eneste i780 mangler er radio, for meg hadde det normalt sett betydd at jeg aldri kunne kjøpt den. Men for 6mnd siden havnet jeg på et bluetooth headsett som hadde innebygd radio og da kan jeg egentlig ha kas telefon jeg vil :-) Lenke til kommentar
runela Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Om du er redd for Diamond er treg, burde du ihvertfall ikke kjøpe P1i, for den er jo sinnsykt treg. Min Diamond er ikke treg. Ble skuffet over P1i, syntes den er tungvindt og treg. Samsung i780, er fortsatt den beste smart mobilen som er på markedet idag, er det fler som mener ihvertfall Er Diamond stabil og er det enkelt og slå av og på tilkobliner? eller må du ha eget program du må installere for at dette skal fungere opptimalt? Lenke til kommentar
poe Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hmmm blir vanskeligere og vanskeligere dette. Men enig i at P1i begynner og bli gammel. Men den er billig da. Og er liksom blitt husvarm i "sonyericsson" sinne systemer. At P1i er treg er en myte. Lærer du å la programmene du bruker kjøre i bakgrunnen, så er den like rask som enhver annen telefon. Man kan også installere et 3.parts program som speeder ting opp en smule. I forhold til P990i, der man måtte være selektiv i forhold til hva man skulle la gå i bakgrunnen, er det bare å pøse på med P1i, da den har rikelig med arbeidsminne, ja jeg tror faktisk det er den symbiantelefonen med mest RAM. Gps-donglen du trenger koser ikke mer en ca 400, og da får du en trådløs en, slik at du kan plassere den hvor du måtte ønske. En fordel hvis du skal bruke telefonen til bil navigering. Telefonen har vært på markedet en stund, ja, men den er fremdeles et godt kjøp. Og til den prisen du får den for i dag, er det rett og slett et røverkjøp. Touch dimond er jo selvfølgelig mye mer hip, men om den er mer funksjonell, tja det vet jeg ikke. Den mangler jo tastatur... Lenke til kommentar
runela Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Hmmm blir vanskeligere og vanskeligere dette. Men enig i at P1i begynner og bli gammel. Men den er billig da. Og er liksom blitt husvarm i "sonyericsson" sinne systemer. At P1i er treg er en myte. Lærer du å la programmene du bruker kjøre i bakgrunnen, så er den like rask som enhver annen telefon. Man kan også installere et 3.parts program som speeder ting opp en smule. I forhold til P990i, der man måtte være selektiv i forhold til hva man skulle la gå i bakgrunnen, er det bare å pøse på med P1i, da den har rikelig med arbeidsminne, ja jeg tror faktisk det er den symbiantelefonen med mest RAM. Gps-donglen du trenger koser ikke mer en ca 400, og da får du en trådløs en, slik at du kan plassere den hvor du måtte ønske. En fordel hvis du skal bruke telefonen til bil navigering. Telefonen har vært på markedet en stund, ja, men den er fremdeles et godt kjøp. Og til den prisen du får den for i dag, er det rett og slett et røverkjøp. Touch dimond er jo selvfølgelig mye mer hip, men om den er mer funksjonell, tja det vet jeg ikke. Den mangler jo tastatur... Men følger wayfinder gps programvaren og lisensen med på dagens telefoner og fordet om ikke bluetooth gpsen følger med? Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Uten å ha prøvd noen av dem - Diamond Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Uten å ha prøvd noen av dem - Diamond Går du for denne kan du også gjøre et kupp, for på finn.no ligger drøssevis til salgs fra dem som ikke likte den Lenke til kommentar
poe Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hmmm blir vanskeligere og vanskeligere dette. Men enig i at P1i begynner og bli gammel. Men den er billig da. Og er liksom blitt husvarm i "sonyericsson" sinne systemer. At P1i er treg er en myte. Lærer du å la programmene du bruker kjøre i bakgrunnen, så er den like rask som enhver annen telefon. Man kan også installere et 3.parts program som speeder ting opp en smule. I forhold til P990i, der man måtte være selektiv i forhold til hva man skulle la gå i bakgrunnen, er det bare å pøse på med P1i, da den har rikelig med arbeidsminne, ja jeg tror faktisk det er den symbiantelefonen med mest RAM. Gps-donglen du trenger koser ikke mer en ca 400, og da får du en trådløs en, slik at du kan plassere den hvor du måtte ønske. En fordel hvis du skal bruke telefonen til bil navigering. Telefonen har vært på markedet en stund, ja, men den er fremdeles et godt kjøp. Og til den prisen du får den for i dag, er det rett og slett et røverkjøp. Touch dimond er jo selvfølgelig mye mer hip, men om den er mer funksjonell, tja det vet jeg ikke. Den mangler jo tastatur... Men følger wayfinder gps programvaren og lisensen med på dagens telefoner og fordet om ikke bluetooth gpsen følger med? Hmm... nei, tror ikke det. Du kan laste ned en demoversjon fra SE, eller bruke google earth beta, den er iallefall gratis inntil videre. Ellers så kan det nevnes at den fint takler TomTom. Telefonen er forøvrig "hacket", slik at du kan installere hva du måtte ønske av program på den. F.eks er walkmanplayer 3.0 tilgjengelig nå. Sjekk her for mer informasjon: http://www.ipmart-forum.com/forumdisplay.php?f=400 Lenke til kommentar
runela Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Hmmm blir vanskeligere og vanskeligere dette. Men enig i at P1i begynner og bli gammel. Men den er billig da. Og er liksom blitt husvarm i "sonyericsson" sinne systemer. At P1i er treg er en myte. Lærer du å la programmene du bruker kjøre i bakgrunnen, så er den like rask som enhver annen telefon. Man kan også installere et 3.parts program som speeder ting opp en smule. I forhold til P990i, der man måtte være selektiv i forhold til hva man skulle la gå i bakgrunnen, er det bare å pøse på med P1i, da den har rikelig med arbeidsminne, ja jeg tror faktisk det er den symbiantelefonen med mest RAM. Gps-donglen du trenger koser ikke mer en ca 400, og da får du en trådløs en, slik at du kan plassere den hvor du måtte ønske. En fordel hvis du skal bruke telefonen til bil navigering. Telefonen har vært på markedet en stund, ja, men den er fremdeles et godt kjøp. Og til den prisen du får den for i dag, er det rett og slett et røverkjøp. Touch dimond er jo selvfølgelig mye mer hip, men om den er mer funksjonell, tja det vet jeg ikke. Den mangler jo tastatur... Men følger wayfinder gps programvaren og lisensen med på dagens telefoner og fordet om ikke bluetooth gpsen følger med? Hmm... nei, tror ikke det. Du kan laste ned en demoversjon fra SE, eller bruke google earth beta, den er iallefall gratis inntil videre. Ellers så kan det nevnes at den fint takler TomTom. Telefonen er forøvrig "hacket", slik at du kan installere hva du måtte ønske av program på den. F.eks er walkmanplayer 3.0 tilgjengelig nå. Sjekk her for mer informasjon: http://www.ipmart-forum.com/forumdisplay.php?f=400 Så tomtom navigator 6 kan brukes på den? Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Vet da det programmene kjører i bakgrunnen, men allikevel tok det noen sekunder å bare komme til innboksen, og ennå lenger om den ikke kjørte i bakgrunnen. Og den begynner jo bli gammel nå også. Lenke til kommentar
runela Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Oki oki, hvis jeg sier nå at jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal kjøpe p1i da så hvem hvil være det lureste kjøpet av i780 og diamond. Jeg liker hvordan de begge ser ut, eneste fordelen jeg ser er at diamond er mindre og har bedre kamera og bedre oppløsning på skjermen. Det er jo gode nok argumenter til og velge den. Men i780 har gps programvare i tillegg til to batteri. Men ellers? Er programvarepakkene stor forsjell på? Gjør meg ingen ting at den ikke har tastatur så lenge jeg kan få fult tastatur på skjermen. Neon som har erfaringer med noen av de to telefonene så kom med fordeler og bakdeler og erfaringer dere har med dem? Lenke til kommentar
magnkra Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Diamond! Skal selv enten kjøpe Diamond eller SHG F480 aka "Tocco". Venter bare på amobils tester av dem. Bør komme denne uken... bør *hint red* Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Prisguiden har to med erfaringer https://prisguiden.no/product.php?productId=81629 Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) To batterier med i780 er neppe et godt tegn. Tenk: Hvor lenge lever egentlig batteriet når de ser seg nødt til å inkludere to? Når det kommer til Diamond tror jeg du ble stående uten svar: Det er et lett tilgjengelig ark med instillinger i grensesnittet der du kan deaktivere datatrafikk, wifi, gsm, bluetooth, osv... EDIT: 3,2MP på Diamond betyr for øvrig ingenting:P Kameraet er en vits uten mye lys... Endret 15. juli 2008 av RomanzoR Lenke til kommentar
runela Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 To batterier med i780 er neppe et godt tegn. Tenk: Hvor lenge lever egentlig batteriet når de ser seg nødt til å inkludere to? Er lang batteri tid på i780. Er med 2 batterier bare for og ha god utstyrspakke Men den har jo fått 6 i test. Venter i spenning på testen av htc diamond. Når det kommer til Diamond tror jeg du ble stående uten svar: Det er et lett tilgjengelig ark med instillinger i grensesnittet der du kan deaktivere datatrafikk, wifi, gsm, bluetooth, osv... Er det enkle instillinger sier du for og deaktivere datatrafikk og slikt på diamond? hvorfor ser mange seg nødt til og installere programmer for og styre dette da? Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Diamond!Skal selv enten kjøpe Diamond eller SHG F480 aka "Tocco". Venter bare på amobils tester av dem. Bør komme denne uken... bør *hint red* Jeg har testet begge, og har vel egentlig konkludert med at det er to avsindig forskjellige telefoner. Ikke at noen av dere bryr seg, men jeg lister liksågodt opp det jeg anser som hovedforskjeller mellom de to (ikke slå meg hvis jeg glemmer noe): 1. F480 er IKKE en smarttelefon. Hvis du hører på musikk vil dette settes på pause hvis du f.eks fyrer opp kameraet. Musikken vil dog fortsette uten avbrudd hvis du gjør mindre krevende operasjoner, sånn som å skrive melding. Jeg ser ikke muligheten til å installere stort annet enn spill på F480, for øvrig. 2. Begge har 2,8" skjerm, men det er USANNSYNLIG mye bedre bildevisning på Diamond. Den har millioner med farger, og snur bildet automatisk etter hvordan du holder telefonen. Legg til at skjermen holder 640x480 fremfor 320x240, og det er ikke engang noe å diskutere hvem som er best til bildefremvisning. 3. F480 stiller med det beste kameraet(5MP/AF/Fotolys, men det må nok se seg slått av Nokia N95s kamera selv om spec er veldig lik på papiret.). Hvis kamera er viktig er den uansett å foretrekke av de to (Ironisk nok ser bildene fra F480 fantastisk mye bedre ut hvis du viser de frem på Diamond...) 4. F480 stiller med konstruksjon i metall, og leveres med en fin skinnflipp som dekker skjermen. Konstruksjonsmessig mer gjennomført, mener jeg. Diamond er fettmerkenes store samlepunkt og oser plasticfantastic. 5. F480 støtter 8GB microSD; det er det jeg selv benytter uten problem. Det tilsvarer flere døgn med musikk, og da er det kanskje ikke sååå ille med de 4GB som står i Diamond? 6. F480 har utelukket telefontastatur på skjermen når du skal skrive, der dette kan velges mellom tlf/semi-qwerty og full qwerty på Diamond. Det er dog en opplevelse i seg selv at F480 gir fra seg et lite rist når det trykkes på skjermen; - jeg syns virkelig det gjør noe med det å skrive på skjermen. 7. Diamond har GPS og wifi, derav spesielt wifi savnes for mitt vedkommende på F480. Det brygger vel strengt tatt også ned til hvor avansert telefon man vil ha. F480 er GØY, og føles virkelig solid. Diamond på sin side lar deg installere flust med programmer, og ikke minst hente disse gratis på wifi. Eller vi kan si det sånn: Nerdene tenker Diamond, de som vil ha det litt mer ordinært liker F480. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå