Kartin Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Trenger en ny spilledata, da det eneste jeg har er en laptop. Tenker på å bygge selv, og har kommet frem til dette oppsettet. Ny data Kommer til å bruke den for å spille spill som; Age of Conan, Civilization, Starcraft 2 og Diablo 3 når det kommer ut. Men jeg er ikke særlig erfaren på hvilke deler som trengs osv, jeg er spesielt usikker på om PSU er god nok, og om jeg har nok vifter osv. Og må jeg kjøpe kabler, eller følger det med? Hvis dere har kommet med tips om mangler, endringer eller noe som kan gjøre datan billigere uten at det svekker ytelsen, hadde jeg blitt veldig glad. Kommer ikke til å kjøpe PC før sommerferien er slutt, så hvis det kommer noe nytt innen den tid som er bedre og ikke hever prisen noe særlig ville jeg gladelig tatt i mot tips. Har dere noen formening? Endret 14. juli 2008 av Kartin Lenke til kommentar
Anv Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Oppsettet ser helt OK ut bortsett fra at E8500 ikke er verdt prisen i forhold til E8400. I løpet av noen dager går prisene ned på CPU'er så da sparer du noen kroner på det også. Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg har i utangspunktet også tenkt å lage en spill-pc til omtrent 10k for tiden, muligens jeg gjør det litt før sommerferiens slutt men ja, dette tema er også interresant for meg. Hva opsettet angår ser det jo helt greit ut, men hadde jeg vært deg ville jeg byttet ut den Geforce GTX 9800 med en radeon HD 4870, som koster omtrent 300 kroner mer men som gir mye mer ytelse for pengene. (Nå har jeg hørt at age of conan kjører bedre med geforce kort, og min pc skal også brukes mye til nettopp AoC, men til tross for dette inbiller jeg meg at HD 4870 skal være en bedre investering for øyeblikket). Intel skal også kutte prisene endel på noen av de eldre prosessor-komponenente jeg tror det var den 20. juli, så de ekstra 300 sparer du sannsynligvis inn der. (Om E8500 var en av de som fikk priskutt, litt usikker) Er ganske sikker på at strømforskyningen bør holde sett at du ikke har tenkt å kjøre cross-fire eller noe lignende i ettertid, og alt av kabler osv skal være med for alle komponenter. Hva strømforskyningen angår derimot hadde det vært fint å fått høre fra noen som er litt mer erfaren enn meg. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Corsair VX550 skal holde i massevis. Sjekk denne linken og velg dine komponenter så får du Corsair's svar på spørsmålet. Så lenge du ikke overklokker av betydning skal også en VX450 duge. Lenke til kommentar
Kartin Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Hva opsettet angår ser det jo helt greit ut, men hadde jeg vært deg ville jeg byttet ut den Geforce GTX 9800 med en radeon HD 4870, som koster omtrent 300 kroner mer men som gir mye mer ytelse for pengene. Men da må jeg vell bytte hovedkort? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Nope, HD 4870 funker på x38 chipsett. Faktisk har det chipsesttet støtte for Xfire, hvis det skulle bli interesangt i fremtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå