Gjest Guest_Anonym_* Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hei og hopp Jenta mi går på p- piller (Mercilon 28). Hun glemte en pille i den midterste uka, men tok 2 stk dagen etter. Vi hadde sex enten samme dag eller dagen etter hun glemte. Men midterste uke er man vel trygg uansett? Vi er allikevel veldig redde for at hun kan være gravid, sannsynligvis fordi begge stresser omkring saken. Jeg er 19 og hun er 17. Greia er at hun alltid (utenom den pilla) er veldig flink med å huske på pillene sine. Håper virkelig ikke hun er gravid, da må vi gjennom en abort. Hun venter mens mot slutten av uka (tidligst torsdag), og den siste uka har hun vært sår på brystvortene. Ikke i selve brystene altså, men i vortene om man klemmer litt i de. Utover det, så har hun ikke merket noe særlig til andre symptomer. Spørsmålet mitt er enkelt og greit, kan hun være gravid? Still gjerne spørsmål om noe er uklart. Takk! Lenke til kommentar
Orplias Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Så vidt jeg vet er de fleste P-pillemerker trygge selvom du glemmer en pille i andre uke hvis du tar to neste dag. Dette vil stå nærmere i instruksjonen som følger med P-pillene. Mest sannsynlig vil det stå noe sånt som: "Glemt pille andre uke - Ta pillen så fort som mulig og forsett med de gamle tidene og hvis det har gått mindre en 24 timer er du trygg. Over 24 timer - Bruk tillegsprevansjon i 7 dager" Så les bruksanvisningen nøye og spør om hun tok de før det hadde gått 24 timer. Ellers vil jeg tro sjangsene for å bli gravid er så godt som ingenting Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Det er vanskelig å vite sikkert uten å ta en graviditetstest. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Såå, om hun tok de nye 2 pillene før det hadde gått 24 timer etter samleiet? Eller etter hun glemte? Lenke til kommentar
Orplias Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 At hun tok pillen 24 timer etter hun glemte det. La oss si at kjæresten din tar pillene når hun våkner hver morgen, kl 08:00. Hvis hun da glemte pillen den morgenen, men tok den før 08:00 neste morgen kan det være trygt. Dette står det mer om i bruksanvisningen som følger med pillebrettene. Les den nøye og følg anvisningene. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Flere som har noen innspill? Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Ja, slutt å klemme på brystvortene hennes. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Ja, slutt å klemme på brystvortene hennes. Veldig morsomt du.. Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 for sikkerhets skyld slik at dere slutter å bekymre dere eller får det bekreftet, ta en graviditetstest. Men må tas etter 1 uke, ellers vises det ikke. Er det meg eller så er det ofte at jenter glemmer pillen på dagen eller dagen etter de skal ha samleie? Helsesøster har fortalt meg at en angrepille er det samme som 3-4 p-piller. o.o Altså...innholdet av stoffene der. Ellers kunne vel en abortpille funke? Lenke til kommentar
Jordbaerdrops Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 hvorfor spør du på et forum om dama di er gravid? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Tenkte kanskje flere var i samme situasjon. Hun fikk forøvrig mensen som vanlig i dag, så jeg håper vi kan slappe av. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Da kan du vel slappe av ja. Lenke til kommentar
mortania Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 P piller virker for det meste i rundt 36 timer, så man trenger strengt tatt ikke ta den til fast tidspunkt hver eneste dag. Og så mange tråder som det nå er om "Er damen min gravid?" burde vel folk titte bare LITT lenger ned i debattlisten og lese svarene i de postene istedetfor å starte en ny post, med helt like svar... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg