Gå til innhold

Blogg: Microsoft med Final Fantasy-krutt (X360)


Anbefalte innlegg

Hvis du har fulgt med i tråder rundt portede spill og spill for flere konsoller ville du fått mange eksempler på akkurat dette. Og for en konsolleier er det frustrerende å ikke være sikker på om du sitter med en dårligere kvalitet på akkurat det spillet.

 

Et raskt eksempel fra husk er AC.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel tror ikke det vil ha så stor innvirkning. I Japan går xbox for dårlig uansett, så Ps3 vil toppe å FFXIII der anyway:)

 

men alt i alt, så burde sony begynne å legge mer penger under bordet hvis de vil ta denna generasjonen, for nå har de mista Gta 4, devil may cry 4 og nå final fantasy.

Lenke til kommentar
Hvis du har fulgt med i tråder rundt portede spill og spill for flere konsoller ville du fått mange eksempler på akkurat dette. Og for en konsolleier er det frustrerende.

 

Et raskt eksempel fra husk er AC.

Mange ports er mislykket ja, men FF er først og fremst utviklet til PS3. Så det er heller 360-eierne som skal bekymre seg over kvaliteten på produktet.

Lenke til kommentar

Khogn:

Absolutt, slik sett er ikke FF det verste å frykte her. GTAIV ble dog en parodi hvor Xbox360 ble utgangspunktet for utviklingen hvor majoriteten av hensyn ble lagt mot den konsollen.

 

Gudskjelov har de ikke tenkt tanken for MGS4 og GT5.

 

Jeg ønsker meg en oversikt over hvilke multiplattform spill som er utviklet med hvilken plattform som utgangspunkt slik at jeg kan vike unna alle dårlige portede spill til min konsoll.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg lever i den troen at det skal etter hvert være slutt med spill laget eksklusivt for den og den plattformen, og at utviklerne vil bruke like mye tid på hver versjon. Gamerkulturen er sterkere enn noensinne, og nettsider som handler om spill med egne forums florerer overalt på nettet. Et spill som er av dårlig kvalitet får veldig fort slakt og utviklerne har alt å tape med å prøve å selge oss uferdige spill som ikke holder mål. Bare se på Kane & Lynch...

 

Stadig flere gode spill klarer seg veldig bra uansett plattform (Oblivion, Rainbow Six Vegas, Call of Duty 4, Bioshock, osv.) og jeg tror denne "trenden" er kommet for å bli mens eksklusive spillserier som Halo og Gran Turismo er dømt til å dø ut i sitt eget lille sirkel.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar
Som Theo343 kan du fort risikere at spillet blir dårligere fordi Square Enix skal tjene mer penger.

Det høres ut som måten å gjøre det på, ja ...

Når et spill skal gis ut på flere og vidt forskjellige konsoller så går det alltid utover kvaliteten.

 

Khogn:

Jeg også håper det. Desverre er CoD4 også et eksempel som bærer preg av dårlig porting på konsoll. Når det gjelder Bioshock så er det et av de få spillene hvor utviklerne har sagt de skal bruke 1 år ekstra for å lage en god PS3 utgave. En sjeldenhet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
HAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Playstation 3 fanboys som ikke takler Final Fantasy 13 på Xbox 360...

 

Okei, heilt seriøst! Den der slår "Wannabe PS3fanboy niggah" fyren, og han var skeiv.

 

Fyren var helt forstyrret. Han trenger et ligg..

Men jeg er enig i mye av det han sier, men klarer bare ikke ta han seriøst, med tanke på hvor dårlig han velger å presentere seg selv.

 

Hadde Zelda blitt lansert på en annen konsoll enn Nintendo så hadde det blitt ramaskrik av det også. Men akkurat det hadde ikke bekymret meg nevneverdig. Det som derimot hadde bekymret meg er hvorvidt kvaliteten hadde blitt opprettholdt eller ei. Det er vel nettopp slikt som kjennetegner en eksklusiv tittel. Som oftest har de langt høyere kvalitet enn multiplatform spill. Den ene plattformen blir stort sett alltid prioritert foran de andre, se på GTA4 hvor åpenbart 360 ble ble lagt mest vekt på i utviklingen, ps3 versjonen lider av ustabilitet..

 

Det samme er det med multiplattform spill som kommer til Wii. Stort sett oppgulp av noen dårlige PS2 porter..

Lenke til kommentar

En gledens dag, har egentlig vente på att denne nyheten skulle komme så jeg er ikke direkte overasket att FFXIII kommer til 360 også. Er ikke så særlig bekymret om FFXIII blir laget primært til PS3 da også Burnout ble lagd for PS3 og så portet til 360 og med meget like resultater. Man kan ikke si det samme om porter som går andre veien.

 

Når det gjelder att spillet kommer på 1 eller flere plater bekymrer meg veldig lite egentlig, er ikke så lat att jeg ikke gidder å løfte skinka etter ett X antall timer med spilling så har spiller PS3 1 plate mot 360`s skal vi tippe 4 igen.

 

Nå kommer valget. skal jeg kjøpe PS3 eller 360 versjonen av FF XIII

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...