Gå til innhold

Problemer med landsskapsbilder

Anbefalte innlegg

Men Christian, de mister nesten retten til å bli kalt landskapsbilder, for det blir veldig mye HDR/Tonemapping...

Men Marius; det er din mening :) Jeg liker stemningen jeg får av bildene, men jeg kan godt innrømme at noen av dem blir drøyt blå, men enn så lenge de skaper effekten på skyene som jeg liker, så er jeg rimelig fornøyd, og i enden (ettersom jeg aldri skal selge de) er det ikke det foto handler om? At den som tar bildene i det minste skal like det han/hun lager?

post-24104-1216163976_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser søren meg ikke problemet..

Utfordringene du legger frem her har eksistert siden fotografiets opprinnelse, og det har ikke stoppet noen i å ta fremragende landskapsbilder med delikate eksponeringer og fantastisk dynamikk.

Om du tror skifte av utstyr skal ta deg til den hellige landskapsfotogral så kan du til en viss grad ha rett, men neppe i den retningen du tenker- For da hadde du skaffet deg en 6x7, 6x9, 4x5, 5x7, 8x10, 11x14...

Lenke til kommentar

Hei Christian86,

Har du på deg solbriller når du tar bilder?

Jeg ser ofte stor forskjell på kontraster og farger avhengig av om jeg har på meg solbriller eller ikke. Har fått noen a-ha opplevelser når jeg kommer hjem for å se på bildene etter å ha hatt solbriller på når jeg har tatt bilder (prøver å slutte med dette nå). Da ser ikke bildene ut slik som jeg oppfattet at "verden" var.

Lenke til kommentar
Hei Christian86,

Jeg ser ofte stor forskjell på kontraster og farger avhengig av om jeg har på meg solbriller eller ikke. Har fått noen a-ha opplevelser når jeg kommer hjem for å se på bildene etter å ha hatt solbriller på når jeg har tatt bilder (prøver å slutte med dette nå). Da ser ikke bildene ut slik som jeg oppfattet at "verden" var.

Et polafilter vil kunne gi omtrent samme effekt som solbrillene vil på synet ditt, dersom du er ute etter den effekten. Det vil uansett ikke hjelpe noe på problemet som er skissert, men kan selvfølgelig gi tiltalende bilder allikevel...
Lenke til kommentar
Hei Christian86,

Av og til, men bildet jeg la opp der ble tatt på Fornebu før jeg hentet nytt utstyr :) (altså uten briller den gangen)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...