Snushane Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hallo.. Jeg har bestemt meg for å gå til innkjøp av en subwoofer, men har aldri hatt en før så har null erfaring. Har 2stk Patos Basic 310 MK2 høyttalere, (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336441) Og en Nad 317 integrated. Hva slags størrelse vil dere anbefale? Har sett litt på CV CLS-15SX. Er forsterkeren min sterk nok til å drive den, eller driver subwooferen seg selv? Takk for svar =) Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Den CV subwooferen er aktiv, den har en innebygd subwoofer, så du trenger bare koble den til subwooferutgangen eller annen egent utgang på forsterkeren. Lenke til kommentar
Snushane Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Ok.. =) Men akkurat nå har jeg anlegget i et ca 20-25 m2 rom, men flytter de vel snart inn til et 12m2. Har det veldig mye å si hvor mange tommer sub'n er på i forhold til rommet. Ville du anbefalt en 15" til et 12m2 rom? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Ville du anbefalt en 15" til et 12m2 rom? Det ville ikke jeg. En god 10" passer nok fint. Har en 15" sub selv, men den bruker jeg ikke siden rommet er for lite. Så nå står den og samler støv på ett lager Kanskje en SVS PB10-NSD vil passe bra? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) I et rom på 12 kvadrat så er det vel knapt nødvendig med en subwoofer, vil tro de høyttalerne skulle gi nok bass i et rom på den størrelsen. Jeg har høyttalere med sånn ca. samme membranareal som de Patosene, og de fyller en middels stue godt med bass. Endret 15. juli 2008 av Lefse Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Har sett litt på CV CLS-15SX. Er forsterkeren min sterk nok til å drive den, eller driver subwooferen seg selv? Den er som sagt aktiv og driver derfor seg selv. Med andre ord trenger du ikke bekymre deg, så lenge du har en receiver med LFE-utgang (noe de fleste har). Jeg har denne subwooferen og kan vel derfor komme med en liten erfaring. Først og fremst; jeg kjøpte denne subwooferen fordi den er utrolig morsom å høre på. Ja, jeg har fått høre at det finnes subwoofere som er mye bedre, men det min mening som teller. Hva andre sier er like interessant som å se på maling tørke, i et mørkt rom, uten vinduer. Subwooferen har jeg hatt i noen måneder og har aldri skuffet meg. Bassen føles enorm, noe den kanskje også er. Det er utrolig artig å føle eksplosjonene på film. Jeg kan love deg at du ikke kommer til å bli skuffet. Før jeg kjøpte min hadde jeg hørt den og visste dermed akkurat hva jeg ville få. Lyd er subjektivt, noe som igjen betyr at ingenting er bedre enn noe annet. Edit: Det er en stor stor subwoofer. Endret 30. juli 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå