Xcrtry Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Heisann. Som overskriften sier, så tror jeg at jeg har problemer med forgasseren. Det som er problemet er at hvis mopeden har stått over natten og jeg skal kjøre dagen etter på så er det liksom at når jeg gir gass så kveler mopeden seg litt også slutter det men så går det et par sekunder også kveler den seg igjen. og sånn fortsetter det ei lita stund til jeg har fått litt fart på mopeden. Så er det noen som har peiling på hva det kan være? Takker for svar. Lenke til kommentar
Raines Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Heisann.Som overskriften sier, så tror jeg at jeg har problemer med forgasseren. Det som er problemet er at hvis mopeden har stått over natten og jeg skal kjøre dagen etter på så er det liksom at når jeg gir gass så kveler mopeden seg litt også slutter det men så går det et par sekunder også kveler den seg igjen. og sånn fortsetter det ei lita stund til jeg har fått litt fart på mopeden. Så er det noen som har peiling på hva det kan være? Takker for svar. hva slags moped har du? har du trim? varmer du opp motoren før bruk? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Du MÅ la den bli varm før du får noe særlig turtall når mopeden er kald! Hvis du ikke gjør dette kan du i værste fall varmskjære den, pga stemepelet utvider seg fortere enn sylinderen! Lenke til kommentar
Raines Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Du MÅ la den bli varm før du får noe særlig turtall når mopeden er kald! Hvis du ikke gjør dette kan du i værste fall varmskjære den, pga stemepelet utvider seg fortere enn sylinderen! stemmer det. en gang jeg ikke varma opp mt5'n min fikk jeg gassheng i et veikryss... det er også en av følgene med kald motor. Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Heisann.Som overskriften sier, så tror jeg at jeg har problemer med forgasseren. Det som er problemet er at hvis mopeden har stått over natten og jeg skal kjøre dagen etter på så er det liksom at når jeg gir gass så kveler mopeden seg litt også slutter det men så går det et par sekunder også kveler den seg igjen. og sånn fortsetter det ei lita stund til jeg har fått litt fart på mopeden. Så er det noen som har peiling på hva det kan være? Takker for svar. hva slags moped har du? har du trim? varmer du opp motoren før bruk? Jeg har en Derbi Senda Extreme og har effektanlegg på den Edit: Ja jeg varmer den litt opp før jeg kjører. Endret 14. juli 2008 av Xcrtry Lenke til kommentar
daruu Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Det er fordi mopeden ikke er varm den er sånn, aka du må varme den opp lengre! Hvis du MÅ kjøre så for all del ikke press mopeden men kjør med lavt turtall til den har blitt god å varm Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Ok skal gjøre det fra nå av å se om det er det som gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå