Reeve Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Mystiske bevis fra 50-tallet eller deromkring er ikke særlig mer overbevisende enn blurry youtube-klipp med flyvende tallerkener for meg. For all del, det kan være et eller flere av disse tilfellene er ekte, men sannsynligheten er svært liten. Jeg vil heller vente til vi har konkrete bevis før jeg skal påstå noe. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Det er da stor sannsynlighet at det finnes annet intelligent liv der ute. Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Mystiske bevis fra 50-tallet eller deromkring er ikke særlig mer overbevisende enn blurry youtube-klipp med flyvende tallerkener for meg. For all del, det kan være et eller flere av disse tilfellene er ekte, men sannsynligheten er svært liten. Jeg vil heller vente til vi har konkrete bevis før jeg skal påstå noe. Ja, sant så sant. Men jeg tror det er annet liv der ute som utforsker denne planneten slik som vi utforsker andre planeter. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Finnes det annet intelligent liv ute der? Blant annet, moderatorer.. Ontopic; tror nok vi har noe annet liv blant galakser og i det uendelige verdensrom. Men hva som kan defineres som intelligent er mer diffust for meg. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Klarer jo ikke unngå å tenke på Spore når jeg ser emnet for denne tråden... Video! Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Mystiske bevis fra 50-tallet eller deromkring er ikke særlig mer overbevisende enn blurry youtube-klipp med flyvende tallerkener for meg. For all del, det kan være et eller flere av disse tilfellene er ekte, men sannsynligheten er svært liten. Jeg vil heller vente til vi har konkrete bevis før jeg skal påstå noe. Ja, sant så sant. Men jeg tror det er annet liv der ute som utforsker denne planneten slik som vi utforsker andre planeter. Hvordan utforsker vi andre planeter? For det meste kan vi bare se dens innvirkning på solens bane (som slingrer litt pga. gravitasjonen til planeten), eller når den går foran stjernen og skygger litt for lyset. Vi har vel også nesten bare funnet store gassplaneter, siden disse er langt større og mer massiv, så de er lettere å oppdage. Lenke til kommentar
maeriz Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg er helt sikker på at det er noe der ute, men jeg tror det er former for liv vi ikke kan forestille oss. Eller kanskje det finnes noe annet enn liv? Som vi ikke vet om? Jeg tror dette er utenfor den menneskelige fatteevnen.. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Astronomers Claim Discovery of Earth-like Planet Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Verdensrommet er fryktelig gammelt og fryktelig stort. Og her på Jorda ble det nå intelligent liv.. Da er det altså EN planet blant ørten tusen millioner andre. Det er nok garantert liv andre plasser i rommet.. Det har vært, det er og det kommer til å bli. Spørsmålet blir heller hvor langt det er til den nærmeste planeten som har intelligent liv akkurat nå. Endret 22. juli 2008 av scumbag Lenke til kommentar
VictorMordenheim Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Får meg til å tenke på ein teikneserie. Ottifantene (elefant liknandes vesen) Ottifant 1: Trur du det finnes intelligent liv der ute? (dei sitter å ser på stjerne himmelen) Ottifant 2: Nei! Ottifant 1: Andre ottifanter da? Ottifant 2: ja Så nei finnes ikke intelligent liv der ute i verdensrommet bare andre mennesker Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Når man snakker om romvesener som kommer hit, er det svært naturlig at de er mer intelligente enn oss. Dette fordi at vi ikke har kunnskaper som gjør oss i stand til å reise til dem.. Noe som dog er mer interessant er hvordan vi ville stil oss dersom vi kom til en planet lik vår egen, men uten mennesker. Hadde vi da spist planetens kyr, ridd på hestene og fisket fiskene eller behandlet de dyrene med langt mer respekt enn vi behandler vår planets dyr? Endret 23. juli 2008 av WiiBoy Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Kommer de først hit så kan man vel gå utifra at de er tomme for dyr der de kommer fra? Lenke til kommentar
freerun Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Tja. hvis de er så avanserte at de greier å reise igjennom verdensrommet tror jeg neppe problemet deres er at de er tomme for dyr. Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Hva har dyr med saken å gjøre da? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg så på National Geographic og han professor Hawk mener visst vi bør ligge lavt hvis det er vesener som er mer intelligente enn oss. Siden mennesker alltid har kriget og sloss er det ikke utenkelig at romvesener også er agressive og vi blir redde for hverandre. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Hva har dyr med saken å gjøre da? Akkurat det lurer eg også på.. :o Hva har dyr med saken å gjøre? "Ånei, shit, alle dyra er borte :O Over natta forsvant de, nå må vi jaggu reise på plyndringstok for å hente flere dyr!" Behold the animal! Lenke til kommentar
O.J Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Syns det er en spennende tanke om det finnes annet intelligent liv der ute, eller annet liv for den saks skyld. Etter det jeg har lest fins det to muligheter. Enten er vi alene i et univers dødt for annet liv. Dette er en nesten utenkelig tanke for de fleste forskere når man tar størrelsen i universet til betraktning. Den andre muligheten er at universet kryr av liv, alt fra de enkleste bakterier til type 4 sivilisasjoner som kan reise fra galakse til galakse. Antallet planeter som har ca. samme forhold som jorden er enorm og hvis vi har tolket hvordan livet på jorden oppsto riktig vil mange planeter utvikle intelligent liv. Vi må også holde muligheten oppe for liv basert på andre prinsipper enn vår karbonbaserte eksistens. Kanskje det finnes liv i universt vårt som vi ikke engang kan forestille oss? Blir litt sprø av å tenke på alt det der. Håper vi det minste finner annet liv i universet i løpet av min levetid. Hadde vært spennende å få opplevd. En ting jeg er ganske sikker på er at vår første kontakt med en annen sivilisasjon vil være en vennlig en. Dem vil ganske sikkert være langt foran oss i utviklingen og vil neppe se på oss som en trussel. Kanskje vi er så primitive at dem ikke har tatt seg bryet med å prøve å kommunisere med oss ennå? Endret 1. august 2008 av O.J Lenke til kommentar
O.J Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg så på National Geographic og han professor Hawk mener visst vi bør ligge lavt hvis det er vesener som er mer intelligente enn oss. Siden mennesker alltid har kriget og sloss er det ikke utenkelig at romvesener også er agressive og vi blir redde for hverandre. Sjangsen for å møte liv som er på ca samme utviklingsstadie som oss er vel enormt liten når man tar alderen til universet vårt i betraktning. En sivilisasjon som kan reise rundt i en galakse for å finne og ta kontakt med oss vil være så avansert at vi ikke kan utgjøre en trussel for dem. Kanskje dem har kommet så langt at ting som krig og drap vil være noe dem har lagt bak seg for lenge siden? Det samme håper jeg gjelder for oss den dagen vi har muligheten til å gjøre det. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg finner det vanskelig å forestille meg min egen respons dersom det ble bekreftet menneskelig kontakt med intelligent liv med opprinnelse utenfor vår egen planet. Å tro at det er mulig basert på vår forforståelse av tilværelsen og verden vi lever i, og med bakgrunn i den statistiske sanseligheten for at vi ikke er alene er en ting, men å faktisk forestille seg å ta noe slikt innover en, få hodet rundt konsekvensene og ikke minst ta stilling til og revurdere vår posisjon i universet og vår daværende totale endring i virkelighetsforståelse er noe jeg rett og slett ikke klarer å se for meg. Det er et konsept som vil elte rundt på så store deler av min egen forforståelse at jeg ikke klarer å møte realiteten av at jeg tilsynelatende tror at muligheten er til stede. Jeg svarer ja hvis noen spør meg om jeg tror på muligheten for intelligent liv utenfor vår egen planet, men jeg forholder meg ikke noe mer til det enn at jeg skiller mellom realiteten og science fiction. Men faktum er at hvis jeg noen gang blir tvunget til å ta stilling til det jeg mener jeg tror på, vil det være som å måtte erkjenne at prinsipielle konsepter fra science fiction skulle bli en fullstendig realitet. Man tror tross alt ikke fullt og helt på intelligent liv der ute før man vet med seg selv at hvis det ble en realitet over natten ville man være forberedt på den mentale omveltningen det ville forårsaket. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Hva har dyr med saken å gjøre da? Det jeg vil frem til er om vi ville respektert "ailien" dyr bedre enn våre egne? Og dersom vi ikke ville gjort det, hvorfor skal vi da anta at langt mer innteligente vesener enn oss skal se på oss som noe annet enn dyr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå