Gå til innhold

Canon EOS 450D eller Sony Alpha 350?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som passer nevene dine best. Det gjelder forøvrig alle kamera, du kan like greit labbe inn på en fotobutikk og prøve å holde alle kameraene som passer ditt budsjett, og prøve å holde dem.

Velg det som er mest komfortabelt for deg.

Men har du noe kjennskap i henhold til spesifikasjoner på de ulike kameraene og slikt?

Endret av robelu
Lenke til kommentar

Sjekk produsentens hjemmesider for tekniske specs, eller: jfgi

Til syvende og sist er det omtrent umulig å si hvilket kamera som er "best", får du et bastant svar så er det på linje med en treåring som påstår at rosa er best fordi hun har sagt det. Noe som stemmer, for henne, men ikke nødvendigvis for deg eller meg.

Øystein

Lenke til kommentar
Det som passer nevene dine best. Det gjelder forøvrig alle kamera, du kan like greit labbe inn på en fotobutikk og prøve å holde alle kameraene som passer ditt budsjett, og prøve å holde dem.

Velg det som er mest komfortabelt for deg.

Men har du noe kjennskap i henhold til spesifikasjoner på de ulike kameraene og slikt?

Alle er gode.

Lenke til kommentar

Det kan være veldig praktisk. Men om du vil bruke et a350 på ISO3200 er noe annet. 450D kunne trolig ha utnyttet ISO3200 på en ganske grei måte, men a350 er nok et lite hestehode dårligere. Den primære grunnen til at Canon har unnlatt å ha muligheten på 450D er nok at de ønsker å trekke kunder mot 40D, som har muligheten til å bruke ISO3200. Canons siste sensorer kunne nok også hatt muligheten til å benytte ISO6400 som en nødløsning.

Lenke til kommentar

Hadde akkurat samme dilemma som deg. Valget sto mellom sony a300 og canon 450.

Etter mye fikling med begge kameraene i butikken falt jeg på sony a300.

Jeg har ikke angret et sekund. For min del ligger det veldig godt i hånda.

Den har liweview funksjon som er mye kjappere en canon. + tilt skjerm.

Ettersom jeg er helt fersk i speilrefleks verdenen ville jeg ha et kamera som hadde enkle instillinger. Der synes jeg sony er et hestehode foran.

Har også lest en del tester her og der. Canon 450 får litt kritikk for svak autoinstilling av hvitbalansen innendørs i halogen lys. Der er sonys autoinstilling helt fantastisk.

faktisk hakket bedre enn manuell instillingen.

valgets kvaler....... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...