LowGravitas Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Hmm, ja kanskje en ide.Hvordan er den iforhold til denne? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Det er jo noen forskjeller, men ikke så mye så i hovedtrekk er de ganske like. Det ene oppsettet har et Intel basert hovedkort og den andre har nVidia, litt forskjell på harddisk,+++ Det blir vel en smakssak mht kabinett. Du får studere dem og se hva du selv ønsker. Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Er du opptatt av design eller funksjonalitet/stabilitet? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Forstår ikke hva folk klager på... Er det kun idioter som ikke vet hva en driver er som har testet vista? Vista fungerer helt perfekt her, og føler at det er mer stabilt enn XP... Og forstår ikke hva folk klager på angåendes bugs, har ikke funnet noen jeg... (Untatt en bitteliten en: Hvis man setter aero sin border padding til mindre enn 3px, ser hjørnene på vinduene stygge ut) Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Forstår ikke hva folk klager på... Er det kun idioter som ikke vet hva en driver er som har testet vista? Vista fungerer helt perfekt her, og føler at det er mer stabilt enn XP... Og forstår ikke hva folk klager på angåendes bugs, har ikke funnet noen jeg... (Untatt en bitteliten en: Hvis man setter aero sin border padding til mindre enn 3px, ser hjørnene på vinduene stygge ut) Jeg klager ikke, jeg bare forteller det jeg har hørt. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Det er ingen grunn til å ikke velge Vista 64 bits for å få utnyttet mere enn 3.2GB ram. Vista 64 kan kjøre alle windows 32bits programmer/spill. Så om du med gamle spill ikke mener win 95 dos spill basert på 16bit skal det ikke være noe problemer. 64 bits OS kan kjøre 64bit program/spill og 32bit program/spill via WOW64. 32 bits OS kan kjøre 32bit program/spill og 16bit program/spill via WOW32. WOW = Windows on Windows WOW32 = tillater 16bits code til å aksessere 32bits WOW64 = tillater 32bits code til å aksessere 64bits Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hmm, ja kanskje en ide.Hvordan er den iforhold til denne? Et godt oppsett til 7 000 kr.. Med å bytte litt på noen deler, f.eks. erstatte DVD med en annen og eventuelt en annen kjøler i samme prisklasse burde du få Komplett til å bygge denne for deg for ca 7 000 kr +. Du får utrolig lite igjen for de 4 - 5 000 kr du legger i ekstra. Netshop sin Din Side Juli PC er også er attraktivt valg pris/ytelse. Kr 10 000 inkl 24'' skjerm og kr 7 500 eks skjerm. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Netshop sin Din Side Juli PC er også er attraktivt valg pris/ytelse. Kr 10 000 inkl 24'' skjerm og kr 7 500 eks skjerm. NetShop PC'n så meget bra ut til prisen. mht den andre du hadde satt opp var den uten OS noe som mange glemmer ;-) Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 mht den andre du hadde satt opp var den uten OS noe som mange glemmer ;-) Vet de, er bare en kopiert handlevogn for en som ikke skulle ha med OS. Også satt opp for å vise hvor billig man kan gjøre noe med deler av høy kvalitet. Lenke til kommentar
LowGravitas Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Jøss, takk for hjelpen. Betyr det at jeg burde satse på Din Side pcn? Er det mye å hente i å investere ekstra i feks denne? Og burde jeg bytte noe på Din side oppsettet? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jøss, takk for hjelpen. Betyr det at jeg burde satse på Din Side pcn? Er det mye å hente i å investere ekstra i feks denne? Og burde jeg bytte noe på Din side oppsettet? 166 Mhz raskere CPU, noe du ikke vil oppdage effekten av samt at den har dedikert lydkort og noe annet småsnadder. Grafikkort (HD 4870) er bedre i Netshop sin, samt at man kan kjøre CF på et stabilt hovedkort. Hovedkort med nVidia brikkesett som Komplett sin har noe tvilsomt rykte. Det eneste du kan gjøre er å bytte ut 32 bits Vista med 64 bits Vista. Lenke til kommentar
LowGravitas Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Det eneste du kan gjøre er å bytte ut 32 bits Vista med 64 bits Vista. Vil du anbefale det? - Virker ikke som om de har den på lager, så får vente til de får den inn... Lenke til kommentar
LowGravitas Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Bolsom: Tusen takk for tips og hjelp, tenker å bestille i kveld:D Lenke til kommentar
LowGravitas Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Et siste spørsmål så er jeg iboks med pc-handelen... Burde jeg kjøpe Vista SP1 eller Vista Home premium? 32 eller 64 bit? Lenke til kommentar
LowGravitas Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Og kjapt... på skjermen som følger med er det 5ms responstid, er dette bra nok til gaming eller burde jeg gå for 2? Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Et siste spørsmål så er jeg iboks med pc-handelen...Burde jeg kjøpe Vista SP1 eller Vista Home premium? 32 eller 64 bit? SP1 er ein servicepack. Den er til alle variantane av Vista. Kjøp 64-bit. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 En 5 ms skjerm er bra nok for gaming etter min menig. Den er også 24 tommer med 1920 x 1200 oppløsning. Men skjerm er alltid et vanskelig spørsmål, da vi kan oppleve samme skjerm på svært ulike måter. Jeg regner ikke med at du har behov for å betale 600 kr ekstra for Vista Ultimate. Men kjøp 64 bit. Regn eller med noe leveringstid på noe de skal bygge for deg. Grunnen til at den ikke er på lager er at de ikke har minne, PSU og DVD brenner inne. Disse står også med ubekreftet levering på torsdag og fredag. Du kan skifte ut minne med Muskin EM2-6400 (koster 229 kr mer), PSU med MIST 600 Watt (kr 486 i tillegg) eller LC Silent Fiant (en 100 lapp mer). Når det gjelder DVD brenner er det dårlig med alternativer, om du da ikke går for en kombinert BlueRay leser, DVD-brenner. Koster en 1 000 kr i tillegg, men da kan du også se på BlueRay Filmer. Lenke til kommentar
LowGravitas Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 OK takker for hjelp. Nå legger jeg ut en bestilling. Endrer bare til 64bit, legger til et trådløst kort og dobler hardiskplassen:D Lenke til kommentar
pie0pah Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Noen, som for eksempel bedriften jeg jobber i, mener Windows Server 2008 klarer jobben best om man er ute etter stabilitet og kompatibilitet med ny maskinvare. Etter å ha forkastet Vista på grunn av mystiske kræsj, kjører til de nye typografmaskinene våre - til alles fornøyelse - WinServer 2008. Solid som satan, med Hyper-V-støtte for et par legacyprogrammer som 4 kjerner og 8GB herlig minne driver glatt som i gamle amigadager. Mye nyttig info på http://www.win2008workstation.com/wordpress/ Lenke til kommentar
Anv Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 @pie0pah Med tanke på at Server 2008 er basert på Vista finner jeg det noe merkelig at Vista i deres tilfelle ïkke var stabil. Jeg bruker selv Vista x64 og Server 2008 som arbeidsstasjon og har gjort det siden de kom ut. Begge har for meg vært utrolig stabile. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå