Gå til innhold

BK: To analoge gateportretter

Anbefalte innlegg

Jeg var ute og vandret under en festival med kameraet mitt for en uke siden og tok noen bilder. Det var spennende å fremkalle filmen, fordi jeg bestilte den fra USA og var litt redd for at den skulle bli skadet av røntgen stråling på veien. Det gikk heldigvis bra med filmen ut ifra det jeg klarer å se :).

Begge bildene er tatt med:

Nikon F5

Kodak T-Max P3200 @ 3200 (12min i T-Max fremkaller (1+4) @ 20°C)

Nikon 70-210mm AF-D

Nikon Coolscan V LS-50

Neste gang jeg bruker T-Max P3200 skal jeg teste filmen @ 1600ISO for å se om jeg får litt flere detaljer i skyggepartiene, samt litt mindre korn.

Bilde 1:

Tok jeg av en hyggelig mann som solgte smykker som han lagde selv. Han poserte gladelig for kameraet.

Bilde 2:

Jeg tok dette bildet av en ensom gatemusikant som satt og spilte. Han stilte også gladelig opp på bildet, men ble litt skuffet da jeg ikke hadde småpenger eller sigaretter å gi bort. Jeg skal huske på å ha litt cash neste gang jeg er ute og tar slike bilder, slik at jeg har noe å gi tilbake :).

Francis

post-56362-1216071216_thumb.jpg

post-56362-1216071225_thumb.jpg

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes de er ganske bra begge to. Litt av noen kontraster du har fått til. Ganske behagelige bilder å se på.

Bilde nummer 1 er best som de andre skriver. Det er både på grunn av poseringen, og på grunn av hvordan bakgrunnen plutselig stopper bak brystkassen/ryggen. Meget bra detalj.

Lenke til kommentar

Ai, ai! Dette var snadder! Begge bildene var fine, men nr1 var best i mine øyne. Kontrastene og poseringen var veldig behagelig. Synd at en monitor ikke kan gjengi et analogt bilde slik det er i virkeligheten.

Begge bildene ligger tett opp til "gåsehud-kategorien" hos meg :-)

Håper du vil legge ut flere bilder.

Endret av Tor Arne Bjørn
Lenke til kommentar

Takk til alle for kommentarer! Jeg hadde absolutt ikke forventet den responsen jeg fikk - det var hyggelig :)

Jeg ser at alle liker det første bildet best. Jeg kan være enig i det, men det er noe med mannen på det andre bildet som griper meg hver gang jeg ser på bildet.

Jeg tror det kan ha noe med at han er så gammel, ensom og tilsynelatende var litt små ulykklig når jeg møtte ham, som får frem disse følelsene hos meg. Det får meg til å reflektere over hvor godt vi egentlig har det, uten å nødvendligvis sette pris på det.

Mannen på det første så ut til å ha det helt strålende :)

-

Jeg synes det er skikkelig spennende å jobbe med film nå som jeg har egen skanner å jobbe med. Jeg ble aldri helt fortrolig med å kopiere bildene på papir (kommer selvsagt av mangel på erfaring).

Mvh

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...