d3agleS Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hei! Mitt system : Intel Core Duo E8500 3.16 GHZ (CPU) EVGA GeForce GTX 280 1 GB (GPU) Corsair Dominator DDR2 8500 4 GB M\FAN (RAM) Vista Basic Norsk 64-bit (OS) Samsung 320gb (HDD) Asus Maximus Formula X-38 (Hovedkort) NorthQ 850W PSU (PSU) NEC dvd-brenner - ND-3550 (CD\DVD rom ) pc'en som er selvbygd for bare 2 dager har gått som en klokke helt til i dag tidlig. da jeg skulle starte pc'en kom det en rar lyd fra PSU'en, og maskinen vil ikke starte, man skulle tro etter lyden at veske tøyt ut av en motstand ellernoe. det var strøm fra PSU'en til hovedkortet, og alle andre delene. Jeg har et NZXT Lexa Blue Edition , har 3 store vifter, + 1 liten en. og den har lys og temp måler foran kabinettet. Jeg sendte mail til komplett og de sa at det kanskje var produksjonfeil i strømforsyningen. Men vil høre andres meninger, om andre folk har hatt eller hørt om sånne feil. kan det ha vært at jeg har for lite strøm til mitt system ? Mvh Mathias Kjærstad Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Ikke for lite nei. Med det systemet belaster du ikke PSU i nærheten av halvparten engang. Så det er nok bare PSU som hadde en defekt og tok kvelden. Har du prøvd å teste (jumpstarte) PSU? Lenke til kommentar
d3agleS Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Ikke for lite nei. Med det systemet belaster du ikke PSU i nærheten av halvparten engang. Så det er nok bare PSU som hadde en defekt og tok kvelden. Har du prøvd å teste (jumpstarte) PSU? Hehe:) der tar du nok litt feil, GTX 280 er det nyeste på markedet, og det drar i seg selv 550 W . så jeg bruker mye strøm.. EDIT :Forklar meg en Jumpstart. Endret 15. juli 2008 av Mathiaskj Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Hehe:) der tar du nok litt feil, GTX 280 er det nyeste på markedet, og det drar i seg selv 550 W . så jeg bruker mye strøm.. EDIT :Forklar meg en Jumpstart. Der tar du feil. Jumpstart av psu forklares HER. Enkelte strømforsyninger krever litt last for å starte. Prøv da å ha koblet til en harddisk eller noe /vifte kanskje. Endret 15. juli 2008 av Pastafarian Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 ... GTX 280 er det nyeste på markedet, og det drar i seg selv 550 W. Det er nok du som tar feil. Riktignok drar 280 dobbelt så mye som tidligere kort, men ikke i nærheten av 550W. http://benchmarkreviews.com/index.php?opti...p;limitstart=16 Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hvis du hører lyden av en væske som du sier kan det godt være fra en kondensator i PSUen, da er det i tilfelle en produksjonsfeil og du har rett på å få den byttet eller reparert. GTX 280 har vel en maxeffekt på rundt 240W om jeg ikke tar helt feil, enhver 850W PSU skal iallefall uten problemer være i stand til å drive det. Lenke til kommentar
d3agleS Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Okei, da har jeg hørt noe annet fra usikkre kilder. takk anyways for svar , returneres til komplett i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå