Polarbastard Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Det er frustrerende å se at agurker som dette opptar Likestillings- og diskrimineringsombudets arbeidstid! Og argumentene de slenger ut for å forsvare sin sak lukter dårlig og hastig gjennomgang av "saken". Bare hør: link " - Slik det fremstår på bildet her, med det røde kjøttet med merkelappen «sigøynerburger» på, ser det ekkelt ut. Det gir noen dårlige assosiasjoner, sier Lobo. " Ekkelt...? Så rått kjøtt er ekkelt...? Jøye meg ... Rart at man bare reagerer negativt på at noen land/folkegrupper blir karikert, mens at man gjør det samme med andre grupper tilsynelatende er greit. De fleste har vel sett lett karikerte gule "kinamenn" med runde spisse hatter og stripete skråstilte øyner pryde bla. sjokolade med ris. Det samme med en smilende samegutt på Joikakakene. Men hadde man karikert en afrikaner på samme måte hadde det blitt førstesideoppslag... Kanskje jeg skulle be min kone, som forøvrig er fra Kina, om å trampe sund "kinakålen" og "Kina sjokoladepuffer" neste gang vi er på butikken... hehe (Hun ler forøvrig av navnevalgene og karikaturene). Tilbake til Sigøynerburgerne. ICA bøyer av for presset og kaller burgerne sine for "Hickoryburger". Mens "Raya", Raisa Bielenberg, er stolt av navnevalget "Sigøynerburger". Les mer her . Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Gi det litt mer tid så skal du se at supperådet snart kaller Joikakakene for diskriminerende også.. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Gi det litt mer tid så skal du se at supperådet snart kaller Joikakakene for diskriminerende også.. Ja, skulle ikke forundre meg om at de snart rasler med Sameknivene".... hehe :!: Lenke til kommentar
chokke Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) - For, eller av, sigøynere? - Ordet kan enten bety burger likt av, eller laget for, sigøynere. Eller burger av sigøynerkjøtt. Men det er ingen regel for logikk i sammensetting av ord, forklarer rådgiver Dag Simonsen i Språkrådet. Åhåhåhåh, dette var jo et fantastisk argument. Svinestek er en stek laget for svin! ÅNEI! MILLE MEKKA OG ALLAH I DET HØYESTE! Skjønner ærlig talt ikke hvorfor de legger ut spikermatter til alt som inneholder en minoritetsgruppe. Greit at den ikke tigger etter å bli spist, eller pakkissteken er svinaktig god. Det er kun et navn enda, uten en flåsete kommentar og i mine øyne burde det være akseptabelt. Slutt og sett dere på pidestall og tro dere er så jævla verdifulle. Ikke rart folk er skeptiske til nye folkegrupper (ops, jeg gjorde en forskjell på to representanter, dette er rasisme på det groveste og har støtet flere grupper, oj igjen!). Men du får fortsatt kjøpt filmen svidd neger. Endret 26. juli 2008 av chokke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå