Abigor Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Hvem var det som plyndret og voldtok rundt om i Europa i århundrer? De kristne. Norrøne krigere forsvarte seg og opptok samme strategi. Det er tydelig her at det ikke er sigøynere som har reagert, men at noen, mest sannsynlig nordmenn, har reagert på vegne av sigøynere. Sigøynere er fattige svindlere som reiser rundt som parasitter for å utnytte samfunnet de kommer til. De trenger heller et hardt spark sørover fremfor overbeskyttelse av denne typen. Endret 16. juli 2008 av Abigor Lenke til kommentar
frevild Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hvem var det som plyndret og voldtok rundt om i Europa i århundrer? De kristne. Norrøne krigere forsvarte seg og opptok samme strategi. Det er tydelig her at det ikke er sigøynere som har reagert, men at noen, mest sannsynlig nordmenn, har reagert på vegne av sigøynere. Sigøynere er fattige svindlere som reiser rundt som parasitter for å utnytte samfunnet de kommer til. De trenger heller et hardt spark sørover fremfor overbeskyttelse av denne typen. Antagelig er det først i nyere tid plyndring er et sjeldent fenomen som dessuten er gjenstand for almen misbilligelse. Gjennom historien har plyndring vært temmelig utbredt og vanlig, og ikke ansett som spesielt umoralsk eller galt. Uansett er det direkte feilaktig å si at det var de kristne som plyndret, mens de norrøne på sin side bare forsvarte seg. Men alt dette er vel en avsporing. Sigøynerne er aldeles ikke fattige svindlere og parasitter. De er en undertrykket minoritet, tvunget til en omflakkende tilværelse fordi Europas majoritetsbefolkninger plager dem og tvinger dem fra land til land. Sigøynerkulturen er rik og flott, tenk bare på alle kveldene med dans og musikk ved leirbålet om kveldene. Problemet er utelukkende at vi trangsynte, vanlige europeere ikke vil tolerere denne kulturelle rikdommen, siden den en annerledes enn vår egen. Som de kultursjåvinister vi er, aksepterer vi f.eks. ikke at folk driver rundt uten å arbeide, men heller skaffer penger på mer kreativt vis. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Et mer kreativt vis vil si å gi et stakkarslig blikk med koppen utstrakt til alle som går på gata? Dette er den eneste forrettningsideéen jeg har observert som sigøynere tar ibruk. Faktisk så vil sigøynere jobbe, men det er klart at når de reiser til Norge så er det kun på grunn av at vi er rike, og de er ikke istand til å skape verdi, kun utnytte andre som får det til. Når det er snakk om sigøynerkultur er den heller fraværende, den eneste kulturen sigøynere her til lands står får er vel nøyaktig det samme som narkomane har: fattigslig kledd, et fattig blikk og en kopp i hånda. Noen selger selvsagt lysende neon krimskrams på lørdagsnatta, eller roser, men stort mer er det ikke. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2538823.ece Likestillings- og diskrimineringsombudet mener det er diskriminerende ovenfor minoriteter å selge "sigøynerburger" og "signøynerkrydder". Personlig ser jeg ikke hva som er så diskriminerende med dette, de har jo f.eks. indianerpølsebrød og indianere er jo også en minoritet, men må innrømme at jeg f.eks. ville stusset dersom jeg så Negerkoteletter til salgs i kjøttdisken, så det er jo litt uklart hvor grensen går. Hva mener dere? Nei jeg synes ikke det er galt å selge "Sigøynerburgere". Forutsetningen er at man lar det være mange nok sigøynere igjen slik at en hvis reproduksjon kan opprettholdes. Slikt som Gro Harlem Brundtland kaller for bærekraftig utvikling. Hvis dette oppfylles kan vi som liker "sigøynerburgere" kose oss med dette i uoverskuelig fremtid. Så kan dere andre kose dere med tilslørte bondepiker, fattigmenn og annet snadder. Endret 19. juli 2008 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg er generelt imot denslags bruk av menneskegrupper, selv om det innbærer forsvarlig ressursforbruk og "bærekraftig utvikling", så tror nok jeg hadde hatt problemer med å banke nedpå slike burgere, til tross for at de faktisk så veldig gode ut på bildet. Men dette er bare min personlige kjøttpreferense og jeg skal ikke automatisk fordømme andre dersom de har smaken på slikt kjøtt. Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) De er en undertrykket minoritet, tvunget til en omflakkende tilværelse fordi Europas majoritetsbefolkninger plager dem og tvinger dem fra land til land Snakk om å svelge PK-linjen rått... Sigøynerne som folkegruppe herjet rundt i Europa ifra middelalderen av. Grunnen til at de stadig forflyttet seg var fordi de stjal som ravner, og hadde mange sosialt uakseptable praksisser, som blandt annet arrangerte barne-ekteskap. Mange av dem driver fremdeles den dag i dag med lignende ting. At de drives rundt i Europa er tull. Samtlige har nemlig statsborgerskap i diverse europeiske land. De reiser rundt i Europa av egen fri vilje, blandt annet for å stjele, herje, tigge, og å bedrive organisert kriminalitet. Majoriteten av det som var sigøynerne er i dag vanlige, respektable mennesker, som har slått seg ned i sine respektive land. Forøvrig skulle jeg gjerne spist en sigøynerburger. Å sammenligne det med "negerburger" osv. er bare tull. Endret 19. juli 2008 av anonymouse Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg er generelt imot denslags bruk av menneskegrupper [...] Jeg er generelt imot denslags menneskegrupper! Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg er generelt imot denslags bruk av menneskegrupper, selv om det innbærer forsvarlig ressursforbruk og "bærekraftig utvikling", så tror nok jeg hadde hatt problemer med å banke nedpå slike burgere, til tross for at de faktisk så veldig gode ut på bildet. Men dette er bare min personlige kjøttpreferense og jeg skal ikke automatisk fordømme andre dersom de har smaken på slikt kjøtt. Enn Trøndersodd, Ali kaffe og Mor Monsen kake? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Enn Trøndersodd, Ali kaffe og Mor Monsen kake? Njaa, skeptisk der også. Men mange vil sikkert slå seg til ro med Trøndersodd og Mor Monsen kake, sålenge det er brukt norske råvarer og vi har hatt en god kontroll gjennom hele verdikjeden som sikrer trønderne og Mor Monsen verdige oppdrettsforhold. Ali Kaffe har jeg ingenting til overs for. Hvem vet hva Ali har vært borti. Endret 19. juli 2008 av Vice Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Sigøynerne som folkegruppe herjet rundt i Europa ifra middelalderen av. Grunnen til at de stadig forflyttet seg var fordi de stjal som ravner, og hadde mange sosialt uakseptable praksisser, som blandt annet arrangerte barne-ekteskap. Mange av dem driver fremdeles den dag i dag med lignende ting. At de drives rundt i Europa er tull. Samtlige har nemlig statsborgerskap i diverse europeiske land. De reiser rundt i Europa av egen fri vilje, blandt annet for å stjele, herje, tigge, og å bedrive organisert kriminalitet. Ja når øst-europeere brukte sigøynere som slave-arbeidere gjorde de det nok for å forhindre barne ekteskap og stjeling. De samme edle motivene hadde nok nazistene også når de puttet dem i konsentrasjonsleirene og når norske mynndigheter tvangsteriliserte dem var nok også dette for deres eget beste. Face it, sigøynere blir fortsatt dårlig behandlet (kanskje spesiellt ill er det i Øst-Europa og Italia), barne ekteskap er ikke bra, men å påstå at de ikke blir drivet rundt er fortsatt en tøysete påstand. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hva med f.eks. Sigøynersnitzel, noe som er en tilsynelatende meget utbredt matrett i Tyskland? Det er mulig sigøynerene selv velger å kalle seg romfolk/aliens for tiden, men matretten heter nå en gang Sigøyner <something> uavhengig av hva sigøynerene til enhver tid velger å kalle seg. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hva sier foresten taterene til at sigøynerene kommer og tar navnet deres? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Lurer på hva de narkomane synes om den sterke konkurransen i tiggermiljøet... Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det er slike ting som bare gjør meg oppgitt. Hvorfor har det seg slik at ALT er tolket som diskriminerende og rasistisk i dette landet? Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Italiensk salat? Franskbrød? Gresk salat? Kanskje alt dette bare er oversensitivitet? Blir bare latterlig... Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Italiensk salat? Franskbrød? Gresk salat? Kanskje alt dette bare er oversensitivitet? Blir bare latterlig... Kanskje man blir litt sensitiv for slike ting når man har blitt forfulgt i århundrer? Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Kanskje man blir litt sensitiv for slike ting når man har blitt forfulgt i århundrer? Ja nettop... Endret 21. juli 2008 av pax1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå