Gå til innhold

Er det galt å selge sigøynerburgere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Edit: Men er ikke en hamburger en hamburger ? Kunne jo bare kalt det for "hamburger i hickory marinade", er litt mer direkte og litt mer informativt for hva produktet består av.

Du er vel enig i at et slikt navn er lite markedsførbart. Hadde Coca Cola solgt like mye om de kalte det "svart brus på flaske"?

Lenke til kommentar

Denne debatten er ikke nødvendig å ta, og er i mine øyne latterlig. Det er jo folkene som hemningsløst blåser disse sakene ut av fornuftsmessige proporsjoner som bidrar til rasisme. De viser jo bare at de selv er så utrolig opptatt av dette med minoriteter og tydeligvis ikke er klare ennå for å ta et menneske for et menneske og en spade for en spade.

Lenke til kommentar
Hva? er sigøyner ment negativt? Dette var noe nytt for meg. Snart er det vel ikke lov til å beskrive noen med annen bakgrunn\hudfarge uten at man er diskriminerende

Dette er allerde diskriminerende ifølge den overveldende pk-eliten som farer rundt som måker og skriker rasist etter enhver som ikke passer inn i deres glansbilde.

Jeg synes hele denne saken er selve definisjonen av "storm i et vannglass".

Har ikke Likestillings- og diskrimineringsombudet noe bedre å gjøre?

Kanskje like godt at man oppløser dette ombudet da, i og med at de gjør alt de kan for å diskriminere selv, "målet helliger middelet" er deres moral.

Forhåpentligvis vil en borgerlig seier i 2009 sørge for at dette ombudet får sin velfortjente skjebne; nedleggelse.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Vis de tenker på negerslaver som jobber på en plantasje når de hører ordet "Black Boy" så er det de som har et problem.

Du har kanskje ikke sett den gamle logoen til Black Boy?

Jeg får litt følelsen av en du skal ikke komme her-mentalitet i denne tråden. Dere ser ut til å mene at dere har rett til å kalle folk hva dere vil, og hvis noen oppfatter det negativt så er de bare en gjeng med PK-idioter som hyler og skriker.

Så ikke hyl opp om jeg kaller dere rasister, om dere ikke forstår at jeg ikke mener noe stygt med det så er det deres problem, ikke mitt.

:)

EDIT: Hm, nå ble jeg litt usikker her. Hadde Black Boy en logo av en slave, eller var det bare Toro Negro som hadde det?

Endret av Thlom
Lenke til kommentar

må si jeg synes det blir latterlig når man må forlate gamle navn og uttrykk fordi man er redd for å bli oppfattet som rasist. Dette er jo terrorisme mot språket.

I tillegg vil dette gjøre at ordene blir tabu og negativt ladet.

(kanskje vi må kvitte oss med fiskebolle, hører ofte den om vinteren når folk kommenterer hudfargen min...)

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...