Amberlamps Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hei. Lurer på om jeg skal hive inn Harman/Kardon Drive + Play 2 i bilen til pappa da han fyller opp cd-skifteren hele tiden, så greit med Ipod tilkobling. Men jeg kan ikke finne den i noen nettbutikker. Noen som kan hjelpe? Harman/Kardon Men har sett litt på Alpine eX-10, og lurer på om det kanskje er et bedre valg? Alpine Hvordan kobles disse opp mot radioen slik at lyden kommer ut i høytalerne? Takker for svar. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) begge sender via FM, altså det funker på samme måte som P4 og de andre radio-kanalene, bare at den kun sender ett par meter eller noe slikt. har hørt mange klage på lyden, er også mange som synes det er veldig bra lyd, så alt er nok avhengig av antenne og slikt i bilen... Endret 14. juli 2008 av aklla Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 begge sender via FM, altså det funker på samme måte som P4 og de andre radio-kanalene, bare at den kun sender ett par meter eller noe slikt. Så da har jeg bare på radio, og søker etter den riktige frekvensen? Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Drive+Play2 kan også kobles over en AUX-inngang istedenfor FM-sending! Hva slags bil/bilradio har pappa? Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Drive+Play2 kan også kobles over en AUX-inngang istedenfor FM-sending! Hva slags bil/bilradio har pappa? Orginal Vw Navigasjon. Men hvor skal det kobles til med AUX da? Må man inn i systemet? Men jeg kan ikke finne Drive + Play 2 tilsalgs her i Norge, så det ser ut til at det kanskje må bli Alpine eX-10 Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) Du må inn bak spilleren ja, og koble inn en slik: Ellers er det jo flere iPod-adaptere på markedet som også tillater betjening av iPoden fra radio/rattkontroll/FIS, evt. om dere vil ha USB-adapter/minnekortleser m.m.... nok av muligheter. Endret 15. juli 2008 av transmedia.no Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Du må inn bak spilleren ja, og koble inn en slik: Ellers er det jo flere iPod-adaptere på markedet som også tillater betjening av iPoden fra radio/rattkontroll/FIS, evt. om dere vil ha USB-adapter/minnekortleser m.m.... nok av muligheter. Kan du lete opp slike Ipod adaptere? Som kan betjenes på orginal radio? =) Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg selger dem... ta en kikk under "iPod-adaptere" i nettbutikken. Og må du ha det med teskje, det er altså nick'et mitt du kan gå til. Dension-produktene skal dog omsider byttes ut med 08-modellene nå, skal se om jeg rekker å oppdatere de i ettermiddag/kveld/natt en gang. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Jeg selger dem... ta en kikk under "iPod-adaptere" i nettbutikken. Og må du ha det med teskje, det er altså nick'et mitt du kan gå til. Dension-produktene skal dog omsider byttes ut med 08-modellene nå, skal se om jeg rekker å oppdatere de i ettermiddag/kveld/natt en gang. Flott! Skal kikke litt på dem senere. Er slikt vanskelig å montere selv? Vi har cd-skifter i bilen, så jeg vet ikke om det er noen problem med at den stjeler uttak? Hos Vw må vi bytte ut cd-skifteren for å kunne få iPod tilkobling... Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Det skal gå bra med CD-skifter ja, trenger bare en dibbedutt i tillegg å koble imellom. Er vel ikke så vanskelig å montere om man har litt peil på hva som skjer i kontaktene rundt en bilradio... følger med en monteringsanvisning ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå