Gå til innhold

Hjelp, Ny LCDtv - 40-46" - Full HD - 10-12K

Anbefalte innlegg

Halla! Ny tv.

-> LCD

-> 40- 46"

-> Full HD

-> pris: et sted mellom 10 og 12 000

bruksområde blir for det meste ps3 og film, samt litt tv-titting (kabel-tv)

Har titta litt på Sony KDL-40W400 som jeg har sett flere på forumet har skrytt av, og Sony KDL-46D3500 som jeg ikke har hørt noe særlig om. Har satt meg litt fast i Sony, men dette trenger ikke bety noe for det endelige valget. Er veldig åpen for innspill og råd om disse tv'ene og evt. andre modeller og merker som bør foretrekkes/vurderes. Håper noen kan komme med råd og innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

syntes egentlig sony er oppskrytt jeg... er slengt på masse skrytelapper på de med ting som andre har eller som har 0 å si... samsung er fine og gir veldig gode bilder ved litt justering, samtidig er de relativt billige.

se også litt på panasonic

og den nye serien til philips

Lenke til kommentar
Plasma skjermer er fremdeles bedre på vanlige sd signaler enn lcd skjermer. Hvis du skal se mye film så vil Plasma skjermen vise det bildet som ligner mest på det du ser på kino.

okay, men det blir vel hovedsaklig spilling som kommer til å skje på tv'en. og sikkert mer tv enn film, det er jo på en måte mer "hverdagslig". hvertfall for meg. selv om det også blir en del film. er ikke viktig for med at bildet blir mest mulig likt det som er på kino, så vil se bort i fra plasma.

men takk så langt :)

Lenke til kommentar

Plasma er anbefalt hvis du skal bruke skjemen til vanlig tv titting og film, skal du bruke skjermen som en spilleskjem og mye PC så kjøp deg en LCD. Mange tror det er LCD pr nå som gjelder mens de som faktisk har peiling anbefaler plasma for den vanlige bruker sterkt... Plasma gir et mer naturlig og bedre tvbilde for tv/film og jeg anbefaler ikke LCD for noen kontra de som er mer ute etter en spilleskjerm/PC bruk.

Lenke til kommentar
så siden jeg skal spille spill er det da lcd som gjelder.

men kan dere som har litt peiling på dette anbefale noen apparater da?

Ville anbefalt deg å se på Samsung sin A556.

Det er jo veldig kjekt med Samsung sin null-pikselfeil garanti. I tillegg til elkjøps 30 dagers returrett er dette godt som gull!

Løp og kjøp...

Endret av Novis
Lenke til kommentar

Etter å ha fulgt markedet en stund landet jeg på en Philips 42PFL7403D

Pris ca 12500 - 13000

Min gamle Philips Matchline fra tidlig 90 tall havner nå på hytta :) Også en grunn til at jeg valgte Pilips, de varer evig... Denne har jobbet feilfritt hver dag siden den var ny.

Etter å ha blitt kalt "Gråtass", etc. har nå Philips sine flatskjermer tatt skrittet inn i den sorte verdenen. Helt supert sortnivå med andre ord på denne skjermen.

Før jeg kjøpte den hadde jeg anledning til å studere en hel vegg med skjermer. Alle tv var forsynt med HD signaler. Denne skilte seg tydelig ut med vanvittig skarphet i panoreringer, vertiklale og horisontale bevegelser. Det er nettopp derfor jeg har ventet med å kjøpe flatskjerm, for å få en som er rask nok. Har nå sett en del filmer med spektakulære panoreringer i by, eks. New York. Her er det masse rette linjer og kvadratiske og tektangulære mønstre. Dette takler den helt suverent uten at linjene brekker, flimrer eller blir siksakk! Dette er med min gamle DVD og scart.

Denne skjermen har både 100 hZ tekonologi og responstid på 3 ms. ikke så værst kontrast heller med 30000:1... Har du mye utstyr er det sikkert ikke så galt at den har 4 HDMI kontakter. Software oppgraderer du fra nettet med en USB stikk. Jeg gjorde det og fila jeg la inn var på hele 27 mB.. Denne skjermen tåler nok sammenligning med det meste du finner på Elkjøp og Lefdal om dagen.

Jeg er meget godt fornøyd, på tross av at jeg nå kun forer den med analoge signaler via scart. Jeg venter i spenning på HD PVR fra CD så jeg kan mate den via HDMI. Blueray vil jeg vente litt på til utvalget av spillere og film blir bedre.. Drømmen er en PC i racket med Blueray, gromt skjermkort og trådløst "sofatastatur"..

Eneste negativer er at de kunne spart seg den plexiglassrammen rundt. Jeg har ikke funnet noen forklaring på hva den skal tjene til, annet at den er der av produksjonsmessige årsaker. (Antakelig samme kabinett med og uten ambilight) Men det var ytelsen som gjorde utslaget..

Jeg har heller ikke funnet ut om den integrerte DVB-T tuneren kan brukes i Norge.. Det er litt dissens i dokumnetasjonen om den håndteret MPEG4 eller ikke. På baksiden av skjermen står det MPEG4 uten at jeg har blitt helt klok på dette. Muligens vil dette la seg gjøre med senere softwareoppgraderinger..

En ting jeg har lurt på lenge:

Hvorfor finnes det ikke flere rene skjermer, uten tuner og lyd? Mange har STB og hjemmekino og bruker ikke dette..

Endret av aron
Lenke til kommentar

Philips var en stor aktør i Norge på crt. De har mistet en del marked med sine flatskjermer og det kan skyldes at deres tidelige flatskjermer ikke var så gode, men tidene forandrer seg fort og Philips sine nye serier er meget bra. Egentlig er det rart at ikke folk har åpnet øynene bedre for disse skjermene. På hd materiale er de rett og slett suverene!

Lenke til kommentar
jobber med tvsalg daglig å må si meg enig i at de nye philips tvene er veldig bra... eneste jeg syntes er litt dumt er at de har ikke så veldig god synsvinkel..

Har lagt merke til synsvinkelen. Ser det ikke som et stort problem. Ser ingen endringer i kvalitet fra de sitteposisjonene jeg har. Synes heller ikke dette var spesielt påfallende i butikken. Ser at de oppgir vinkelen til 176°..

Lenke til kommentar
Eneste negativer er at de kunne spart seg den plexiglassrammen rundt. Jeg har ikke funnet noen forklaring på hva den skal tjene til, annet at den er der av produksjonsmessige årsaker. (Antakelig samme kabinett med og uten ambilight) Men det var ytelsen som gjorde utslaget..

Pleksiglassrammen er vel der for å få lyden fra de skjulte høytalerne ut i rommet. Akkurat som den gjennomsiktige bunnen på Samsung sine skjermer gjør.

Etter hva jeg har lest på Philips sine sider så har ikke 7403 pixelmapping. Man må opp i 96XX serien for å få pixelmapping?

Lenke til kommentar

Noe må jo være bedre på en toppmodell...

9703 er bl.a 1 ms raskere. Det vel ikke bare å putte inn en lyspære så kalle det Amilight, og dermed toppmodell samt legge på prisen 5-6 tusen.. :wow:

Det er bare å vente, om et års tid ligger også den på 10-12 tusen..

Lenke til kommentar
Noe må jo være bedre på en toppmodell...

9703 er bl.a 1 ms raskere. Det vel ikke bare å putte inn en lyspære så kalle det Amilight, og dermed toppmodell samt legge på prisen 5-6 tusen.. :wow:

Det er bare å vente, om et års tid ligger også den på 10-12 tusen..

Hvis du ikke har noe hastverk så kan du vente på Oled! De kommer vel til neste år og danker nok ut det meste på bevegelse, sortnivå, farger, kontrast, flathet osv osv osv. Personlig tror jeg lcd og plasma blir faset ut til fordel for nye og raskere systemer. Laser tv kommer nok til å tygge fra seg det også når prisene faller litt på dem...

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg kjøpte meg en Sony KDL-40V3000 som jeg bruker med parabol, PC og PS3. Er kjempe fornøyd. 3 HDMI og veldig bra sort nivå. Kosta ca 9600 inkl frakt fra Amentio. Du må vel legge på ett par tusenlapper for KDL-40W3000. Eneste forskjellen er at den har en litt bedre Bravia engine som gir bedre fargedybde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...