Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Betatt av venninne, men det er det flere som er. Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Jeg har en vennekrets på 10 - 12 stk med salig blanding av både gutter og jenter som jeg har vært en del sammen med de siste 3 - 4 månedene. Med en gang jeg ble kjent og "innviet" i denne gruppa så ble jeg sammen med en av jentene. Det gikk ganske raskt og var ikke store følelser innvolvert så gikk relativt raskt over også. Mitt første forhold vel og merke.

I det siste har jeg vært veldig mye innvolvert med dem og har funnet ut at jeg er betatt av en annen i gjengen, som hadde kjæreste fram til ganske nylig(varte et år elns). Var hos ho her om dagen og så film sammen med et par andre og hadde det virkelig hyggelig. Det var da jeg fant ut at kanskje jeg har følelser for ho. Klarer ikke ta øynene vekk fra ho og ønsker å være sammen med ho så mye som mulig, men det er det ikke bare jeg som gjør. En av kameratene mine har vært svært nær ho siden jeg møtte de, og er vel bestevenner(sier det selv iallefall). Men etter at det ble slutt mellom ho og typen har de vært virkelig nær hverandre. Er sammen konstant , klemmer hverandre, "leier" hverandre, ler og koser seg sammen. Jeg vil tro at han har følelser for henne iallefall, selvom jeg ikke har spurt. Hvis han ikke er der så er ho ganske mye med meg. Ler av det jeg sier(som ikke alltid er artig), har lange samtaler om ting som ikke er "gjort i dag?", "skal resten av ferien?" osv. Men når han er der så er ho mer med ham. Da eksisterer jeg knapt.

Jeg har tenkt mye på hva jeg skal gjøre og heller mot å ikke gjøre noen ting. Ønsker ikke ødelegge forholdet til kameraten min, og heller ikke med ho. Har hatt noen problemer med å fortelle ting før. Jeg har snakket med to tidligere og begge gangene ble jeg komplett ydmyket og skikkelig nedbrutt lenge etterpå. Jeg vet jo at jeg kommer meg i vanlig humør igjen, men klarer ikke holde så god kontakt med de lenger. Føler at det blir "awkward".

Hva syns dere? Skal jeg holde kjeft og håpe at det går over av seg selv? Eller skal jeg risikere å ødelegge forholdet til begge to og fortelle det? Eller skal jeg bare føle meg frem? Nå skal det sies at jeg er veldig direkte og ærlig, så det naturlige for meg er å fortelle det, men jeg har ikke lyst til å miste venner p.g.a noen idiotiske følelser....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har han sagt til deg at han er interessert i henne, uten at du sa det samme tilbake?

Hvis ingen av dere har nevnt interessen for henne til den andre, så har du to valg slik jeg ser / hadde gjort det. Enten så lar du alt ligge, og mest sannsynlig ser kompisen din ta dama du også er interessert i eller så tar du det opp med ham. Si til ham at du mistenker at dere begge er interessert i samma jente, og finn ut hva dere skal gjøre videre. Jeg har selv vært i samma situasjon, og jeg tok det opp med kameraten min. Funka helt greit.

Hvis kompisen din allerede har sagt at han er interessert, og du lot være å si noe så har det skipet seilt - så framt du vil være lojal mot kameraten din, da... Hvis du ikke bryr deg så mye om det, så er det bare å kjøre på. På den andre siden så fins det en haug av kvinnfolk der ute, så... :)

Lenke til kommentar

I dag skulle jeg på fest hos nevnte kamerat og jeg dro til byen for å kjøpe drikke, og så tenkte jeg at jeg skulle dra tidlig til ham for å få en oppklaring i saken. Kom 1 time før resten av folket var ment til å komme, men folk flest kom rett etter at jeg hadde kommet meg inn og satt drikkevarene i kjøleskapet. Så det ble dårlig tid til noen samtale om jenta, men jeg sa at jeg måtte snakke med ham senere på kvelden. Etter et par timer var alle litt brisne og denne venninna var virkelig i slaget.

Jeg ser meg selv som en rolig person som ikke klenger eller maser på folk, akkurat motsatt av kameraten som er litt vel "intim". Det gjorde at ho ikke fikk noe valgfrihet til å gå til hvem ho ville, men bare var sammen med ham. I begynnelsen virket det som om ho likte det veldig godt, men med en gang kameraten skulle et annet ærend så kom ho bort til meg. Jeg gjorde ikke stort med det, unntatt litt kino og øyekontakt samt noen vitser og historier. Med engang han så at ho var hos en annen kunne man nesten se sjalusien brenne i øynene hans. Han brukte en unnskyldning om at hanhadde glemt noe hos ho(bor 100 meter unna ham) og trengte ho til å bli med ham for å hente det. Det gikk nesten 2 timer før de var tilbake. Og når de kom inn i huset så tok han ikke øynene ifra ho et sekund. Passet på at ingen tok på ho, snakket med ho(i all hovedsak meg han holdt ho unna) og lignende. Konstant berøring og han bærte henne boksavelig talt rundt.

Med det som nettopp har skjedd har jeg funnet ut at nå skal jeg utfordre ham, og ikke la ham få ho. Maken til redsel og egoisme har jeg aldri sett maken til. Virker kanskje som jeg gjør det her av sinne mot kameraten, men det er ikke case'et. Ho er tilnærmet perfekt, og jeg trodde at han var en bedre fyr enn meg, men han er ikke noe bedre iallfall:P Blir bare mer og mer betatt også, så jeg risikerer heller et vennskap enn å gå glipp av sjansen med ho. Bro's before hoe's er en ting, men når typen er eiesyk så går jeg heller rundt....Tenkte å ta det rolig nå fremover, ikke haste ting. Ho har nettopp slått opp fra et langt forhold, og heller bevise at jeg er rett gutt for ho:) har dere noen andre forslag så er dere mer enn vlkomne til å komme med de:)

Lenke til kommentar

For å være ærlig så virker hun ikke så betatt av deg slik du selv tror. Det at hun satte hos deg og koste dere er jo flott, men det at hun ble med han etter det? Hvis hun virkelig følte seg tiltrukket av deg så ville hun mest sansynlig blitt, eller kanskje spurt han "Må vi det nå?", "Jeg kan jo gi det etterpå", "jeg kan ta med det imorra" o.s.v.

Det at de brukte 2 timer på det sier jo seg selv at hun hadde intresse av det. Er jo ikke sånn at han kompisen din bandt henne rundt senga hennes i 2 timer for å få tida til å gå.

En siste ting. Hva med heller prøve befriende kompisen istede for å prøve overvinne jenta fra han. Skal jo ikke mye til for å introdusere han for andre jenter. Kanksje han finner seg en annen en?

Lykke til uansett hva du enn måtte finne på ;)

Endret av Zic0
Lenke til kommentar

Høres ut som om han er interessert i henne her. Øyne som lyser av sjalusi er noe man skal være forsiktige med! Snakk med han, hør med han hva han vil. Iflg flørsteposten virker det som at du er mer betatt av henne. Ikke la deg bli sjarmert i senk.

Vanligvis ler jeg: "Bro's before ho's", rett opp i tryne. Dustete regel, og egoistisk ovenfor jenten. Hvoforfor skal kammeraten din være noe bedre enn deg? Men det er litt for sent nå. Hadde dere begge vært i den possisjonen at dere bare så på henne og var sjarmert i senk, men ingen har gjort noe for å få henne så ville jeg sagt kjør på, men siden han allerede er igang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...