miobell Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Er jo en rekke sikkerhetsspørsmål en kan få før oppkjøringen. Lurer i denne sammenhengen på noen typsike spørsmål. Hvordan kontrollere at servostyringen fungerer? (lest at man skal kjenne "tilslaget" når en starter motor, vil det si jeg skal dreie pittelitt på ratet og når jeg starter opp motoren merke at rattet skrur seg tilbake?). Dødgang mellom ratt og forhjul : Man skal kunne dreie rattet max 2-3cm, dette uten innvirkning på forhjulene (de skal ikke bevege seg). Stemmer dette? Skal dette sjekkes med motoren av eller på? Sjekke om dekk/felg har skader: Skru om tenningen, vende litt på hjulene så det kommer til syne. Sjekke om der er sprekker eller slitasje som kan ha innvirkning. Om slitasje eller skader kan det resultere i dårligere gripeevne og da også lettere vannplaning og skrens osv. ikke sant? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Den første er enklest å gjøre ved å bare slå på tenningen (uten å starte motoren), og bare prøve å vri på rattet. Ja, det er tungt. Så bare starte motoren. Så lenge det går vesentlig lettere å vri på rattet da, så er man sikker på at servostyringen virker. Nummer to er korrekt (jeg husker ikke nøyaktig antall mm/cmm som er innenfor grensen), og det må gjøres med motoren påslått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå