Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kinamobil fra DealExtreme eller IC-Mall o.l.?

Anbefalte innlegg

Yes. Da er tiden inne for ny telefon, og jeg har på ingen måte tenkt å kjøpe en dyr merkevare på Elkjøper`n når jeg får like gode telefoner til en vesentlig lavere pris.

Når jeg importerer fra utlandet krever jeg PayPal som betalingsform iht sikkerheten!

Valgene står mellom:

wwww.dealextreme.com

www.ic-mall.com

Jeg kjøpe en telefon fra DX for noen uker siden, nemlig denne: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10749 - utrolig god telefon, men svært begrensede muligheter iht java (støttes allikevel ikke) og annen software kan man bare drømme etter. Lyden, tuchpaden og alt annet var feilfritt, meget bra.

Mine absolutt krav:

- MP3, helst med 3.5jack (2.5 funker også) hodetelefonutgang eller blåtann.

- Støtte for 2GB minnekort.

- Java eller symbian. Må kunne bruke eBuddy eller MSN.

Mindre viktige ønsker:

- WiFi og GPS? Windows Mobile 6.

Yah! Prisen - rundt 200$, gjerne mindre. DX har gratis frakt. Det har ikke IC-Mall.

En telefon som tilfredsstiller alle mine ønsker er denne: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12811

Men, trenger egentlig ikke en så high-tech telefon. Duger like bra med en god MP3`mobil som er lett å ta med seg. Altså, noe slikt som denne: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12810 (denne er ikke original Nokia!)

Forslag og erfaringer folkens? :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker og på den Touchen, på flere videoer av denne telefonen (fra kunder) sier de at pakken er identisk som HTC Touch. Splash screenen er også den samme. Det som ikke er likt er USB uttaket, som vistnok er avrundet på begge sider, mot en side på htc touch. En annen ting som er bra med denne mobilen er at den har ekte windows Mobile 6.0, noe som gjør at den i motsetning til den andre mobilen du kjøpte har alle muligheter for ny programvare.

Jeg ser også på denne mobilen for tiden, men har vært litt skeptisk mtp. kjøp fra kina. Men du er fornøyd med DX? Hvor lang tid tar leveransen forresten?

Litt skeptisk til hva man må gjøre med den før den fungerer som den skal, hvor mye mekking som skal til før den er brukbar. Noen nettsteder stod det en oppskrift på hvordan man går fra kinesisk til engelsk windows mobile, men det ser ut som den kommer med WM engelsk. Og hvordan endrer jeg språket til norsk når jeg skal skrive mails og sms? En annen ting jeg gjerne vil vite før jeg kjøper denne mobilen, er om den er mulig å synce mot Evolution i linux. Kan den det, da er det ikke lenger tvil.

Lenke til kommentar

Heisann.

Kan garanterte 100% for DX. Du får det du betaler for, hvis ikke får du pengene tilbake på PayPal (har skjedd meg, når dem ikke hadde varer på lager) dem har også en support som er svært så vennlig. Ulempen er at det ofte er kinesere som svarer på support som kanskje ikke kan engelsk så godt.

Handler du fra DX anbefaler jeg deg å legget til denne i handlevogna: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1888. Da fjernes DX-logoen, og pakken blir kun priset som "30-40 kroner." Jeg har aldri hørt om noen som har måtte fortolle pakker fra DX.

Alle mobilene er på engelsk når du får dem. Emballasje, tekst på batterier og manualer må du regne med er på kinesisk, men ofte også på engelsk.

Alle mobiler sendes som EMS-ekspress, det som i praktisk skjer er at det går en liten før varen blir plukket, pakket og sendt. Da får du et sporingsnummer på mail. Dette nummeret kan du taste inn på www.posten.no. Det VIL stå "til fortolling" når den kommer til norge og slik står den i 3-5 dager før det omsider vil stå "videresendt til mottaker" DA kan du garantere at den gikk gjennom tollen :), for mindre pakker står det bare "antatt tollpliktig." den blir oftes videresendt i løpet av en dag eller to.

Totalt må du regne med ca 2-3 uker. Jeg merker egentlig ikke så stor forskjell fra EMS-ekspress og vanlig "airmail." De meste kommer på et par uker.

Jeg som er en såpass god kunde av DX får mitt iløpet av en liten uke til 10 dager.

Kan garantere for DX. Husk adapter til europeiske stikk-kontakter. Du vil nok se at emballasjen er VELDIG jalla-jalla. Men produktet ligger like helt oppi, selv om det kan gå tydelig frem at denne har reist halve verden rundt. Er produktet ødelagt når du får det, sender du det tilbake til kina og får ny vare. Anbefaler da å bare kjøpe ny mobil - og få kreditert beløpet for den gamle.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Yes. Da er tiden inne for ny telefon, og jeg har på ingen måte tenkt å kjøpe en dyr merkevare på Elkjøper`n når jeg får like gode telefoner til en vesentlig lavere pris.

Når jeg importerer fra utlandet krever jeg PayPal som betalingsform iht sikkerheten!

Valgene står mellom:

wwww.dealextreme.com

www.ic-mall.com

Jeg kjøpe en telefon fra DX for noen uker siden, nemlig denne: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10749 - utrolig god telefon, men svært begrensede muligheter iht java (støttes allikevel ikke) og annen software kan man bare drømme etter. Lyden, tuchpaden og alt annet var feilfritt, meget bra.

Mine absolutt krav:

- MP3, helst med 3.5jack (2.5 funker også) hodetelefonutgang eller blåtann.

- Støtte for 2GB minnekort.

- Java eller symbian. Må kunne bruke eBuddy eller MSN.

Mindre viktige ønsker:

- WiFi og GPS? Windows Mobile 6.

Yah! Prisen - rundt 200$, gjerne mindre. DX har gratis frakt. Det har ikke IC-Mall.

En telefon som tilfredsstiller alle mine ønsker er denne: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12811

Men, trenger egentlig ikke en så high-tech telefon. Duger like bra med en god MP3`mobil som er lett å ta med seg. Altså, noe slikt som denne: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12810 (denne er ikke original Nokia!)

Forslag og erfaringer folkens? :love:

Hei, har tenkt meg ny telefon selv, og synes den touchen ser kjempebra ut og oppfyller de fleste krav jeg stiller til en telefon. Det store spørsmålet er vel om denne vil fungere like greit i vårt norske nett, som en telefon kjøpt i en norsk butikk.

Bestilte du mobilen? I så fall, hvordan er resultatet? Hvordan er det med garanti og slikt på slike telefoner?

Takk for svar.

Lenke til kommentar

jeg kjøpte touchcen fra DX, den fungerte ikke med mitt netcom-sim i det hele tatt. Fikk tilsendt nytt, det fungerte heller ikke. Mobilen fungerte dog med telenor-sim. Har hatt tele2 på den en liten stund, hvilket fungerte en stund, men så gav den opp. Negative ting jeg opplevde var at når jeg var et sted det ikke var dekning kunne det ta opp til 2 dager før jeg mottok sms som var sendt da jeg oppholdt meg sted uten dekning. Etter 2-3 uker med denne mobilen klarte den ikke lengre å registrere sim-kortet på nettet. Skjermen ble også deformert etter å hatt den i lommen med et eller annet objekt. Er du på utkikk etter en artig måte å slenge 1000 spenn ut vinduet har du sjansen her! Ellers kan du bruke den som en treg pda, ganske kult. Ellers ville jeg heller kjøpt en ekte mobil, med garanti og støtte og ikke minst programvare på norsk. Hadde touchflow med "Wirless maneger" og "Picturs". Er du ute etter en mobil du skal ha som en smartphone, så kjøper du helle original!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...