_Mysil_ Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Etter drøye 2 måneders bruk døde min Nokia e51. Kontaktet cdon.com og forklarte situasjonen, og noen dager senere hadde eg ein returkonvolutt på plass. Eg sendte telefonen til reparasjon hos Anovo, som tydeligvis tar jobbene for cdon.com. Det er nå 5 uker siden den ble mottatt av Anovo, og eg har fortsatt ikkje fått noe reparert telefon tilbake. Lurer i den sammenheng på om 5 uker+ er "normalt" eller om det er uvanlig lenge å vente på at telefonen skal repareres. Takker på forhånd Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) På steder som ikke har verksted i nærheten og som ofte venter litt med og sende inn telefonen slik at de kan spare noen kroner på frakt ved og sende flere telefoner samtidig er 2-3 uker normalt.. Men i disse Ferie tider så er 5 uker dessverre noe som ofte forekommer.. Endret 14. juli 2008 av Lionel_Luthor Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 2-4 uker er normalt. Du har krav på låneprodukt etter 7 dager med mindre det er en stor utgift for selger. Det pleier nettbutikker å gjemme seg bak. Du skriver det er en E51 og at den har vært inne i 5 uker. Jeg ville ha ringt Nokia Customer Care (NCC) og registrert en reklamasjonssak på telefonen. Da får du et case-nummer som du kan gi til verkstedet, slik at saken blir håndtert av Nokia. Presisér overfor NCC hva du ønsker (ny telefon, pengene tilbake) så får du det til slutt som du vil. Moralen er dessverre: ikke kjøp på nett :-( Lenke til kommentar
eikum Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Du kan jo alltids ta med kvitteringen inn i en telebutikk forså å be dem sende telefonen for deg. Vi tar i hvert fall mot alt som har kvittering. Anovo kan være litt trege, dessverre. Men kan hende at de har sendt telefonen til eksternt verksted? Sjekket det? Du kan jo alltids ta kontakt med dem direkte, da kan det hende at du får et godt svar:) Men legerings tid nå som det er sommer er fra 2 - 4 uker hos oss. Det med låne-tlf kan du egentlig si at du vil ha med en gang, ALLE vet at dette kommer til å ta lengre tid enn 7 dager. Vi vet hvordan disse verkstedene jobber.....! Du får ringe forbrukerombudet da vettø, de har jo så mye makt, tror folk da. Men de har faktisk ikke mer makt enn en helt vanlig kunde.. Men de er flinke med å true, forså å henge ut en butikk i media:p *måtte ta med det siste, kan hende at noen foreslår dette* Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Det beste er som regel å sjekke på Nokia sine sider hvor de har verksted som nokia anbefaler. Jeg hadde en feil på min telefon for noen år siden, da sjekket jeg hva som var nærmeste verksted og leverte den der. 2 dager senere var den ferdig. Så moralen er at det er bedre å være medlem i Club nokia, og få den inn på nærmeste verksted enn å sende den til nettbutikken der du kjøpte den. Det er heller ikke noe bedre å levere den i expert/elkjøp butikker, det tar like lang tid, siden det tar ekstra tid siden de må sende mobilen videre til verksted og ikke reparerer den selv. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 A Novo er et verksted jeg ikke er spesielt imponert over. De gjør skremmende mye feil. Nå er A Novo kjøpt opp av Telehuset, som gjør at de ikke får gjort så mye i forbindelse med flytting fro drammen(?) og inn til Oslo. Jeg anbefaler mCare (Zodiac) eller Deltaservice. Lenke til kommentar
Bricks Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 2-4 uker er normalt. Du har krav på låneprodukt etter 7 dager med mindre det er en stor utgift for selger. Det pleier nettbutikker å gjemme seg bak. Du skriver det er en E51 og at den har vært inne i 5 uker. Jeg ville ha ringt Nokia Customer Care (NCC) og registrert en reklamasjonssak på telefonen. Da får du et case-nummer som du kan gi til verkstedet, slik at saken blir håndtert av Nokia. Presisér overfor NCC hva du ønsker (ny telefon, pengene tilbake) så får du det til slutt som du vil. Moralen er dessverre: ikke kjøp på nett :-( Hvorfor er moralen at man ikke handler på nett?Har jo faktiske i noen tilfeller sterkere rettigheter når ting handles på nett Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Presisér overfor NCC hva du ønsker (ny telefon, pengene tilbake) så får du det til slutt som du vil. Ny telefon etter én service? Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hvorfor er moralen at man ikke handler på nett?Har jo faktiske i noen tilfeller sterkere rettigheter når ting handles på nett Hvilke rettigheter får du ekstra? Angrefrist gjelder ikke når du har brukt app som ditt eget. Da sitter du igjen med pent lite. Det han sikter til er at en fysisk butikk stiller med lånetelefon fra dag 1, langt oftere enn hva som er tilfelle med nettbutikkers praksis. F.eks Netcoms nettbutikk skal ha penger for den første uken du har en lånetelefon(!!) Lenke til kommentar
_Mysil_ Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Og da har eg endelig fått telefonen tilbake. Etter å ha forhåndsregistrert feilen hos CDon ca 25. mai, så ble den ferdigstilt hos Anovo/Deltaservice 30. juli, og eg hadde den hjemme igår, 5. august. Etter min mening litt i overkant lenge, men uten når forbrukerrådet ikkje gidder hjelpe på noe vis, så er det vel fint lite eg kan gjør. Håper bare at telefonen holder seg i live noen år til da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå