RevelleR Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Etter litt om og men på å finne det billigste abonnementet, innenfor Telenor og Djuice, fra Chess Kontant Global, ser det ut som at Djuice Zero med en del tjenester per dags dato blir det billigste for meg, og kanskje for andre også. Priser for Djuice Zero er som følger: Etablering: 0,- Månedspris med telefon: 99,- (12 mnd. binding) Minimumsfakturering: 99,- Oppstartspris: 0,89 Minuttpris: 0,49 SMS: 0,49 MMS: 1,99 Tjenester: - Sms Friends: 0,- (Gratis) sms mellom alle Djuice-kunder i Norge. - Fri Familie: 0,- (Gratis) - MSN: 9 kr døgnet/49 kr mnd. Sms-pakker: - Sms 100: 39,- (100 sms) - Sms 250: 89,- (250 sms) - Sms Addict: 199,- (3000 sms) Så her bringer jeg frem et forslag: - Dette er beregnet for de som bruker sin mobiltelefon til tre viktige ting: SMS, ringing og MSN. - I forhold til Djuice Nonstop koster MMS'n (noe som jeg sjelden sender), men til gjengjeld billigere ringepris. (noe som jeg ofte gjør). - Så i praksis kan du få Djuice Zero til å bli Djuice Nonstop, bare med lavere ringepriser hvis du vil at MMS'n skal koste. Men da må du bruke en del tilleggs-tjenester 1. Pris per mnd UTEN telefon koster minimum 99 kr. Pris per mnd MED telefon koster minimum 198 kr. (Etter 12 mnd koster det 99 kr.) Noe jeg burde gjøre siden jeg bruker telefonen Chess X-ONE. 2. Bestill Sms Friends og Fri Familie. (GRATIS --> 0,-) 3. Liker du å bruke MSN veldig ofte, bestiller du tjenesten for 49,- per mnd. om du bruker tjenesten mer enn 5,5 dager per mnd. (Dette kan føre til at du sender færre sms (og eventuell ringing) som du måtte gjøre om du ikke hadde denne tjenesten.) 4. Velg din SMS-pakke. Sender du under 80 SMS per mnd. trenger du ingen sms pakke. (Under 39 kr pr. mnd) Sender du mellom 80-182 SMS per mnd. går du for SMS 100. (Mellom 39-89 kr pr. mnd) Sender du mellom 182-475 SMS per mnd. går du for SMS 250. (Mellom 89-199 kr pr. mnd) Sender du mellom 475-3000 SMS per mnd. går du for Sms Addict. (199 kr pr. mnd) Etter hver SMS-pakke koster det 0,49 kr per SMS. 5. Eksempel: Ringer du under 150 minutter (2 og 1/2 timer) fordelt på 30 samtaler pr mnd. betaler du 99 kr (Dvs. minimumsfakturering hver mnd.) Ringer du i 150 minutter fordelt på 30 samtaler pr mnd. betaler du kun 1 kr ekstra (Altså 100 kr, med minimumsfakturering inkludert) 6. Følger vi dette eksempelet her på MINIMUM (Uten MMS og MSN), vil det i måneden koste: - 99,- Minimumfakturering (Uten mobil kan du ringe for litt under 150 min. fordelt på 30 samtaler hver mnd.) - 39,- SMS 100 (100 gratis sms inkludert, men sender du under 80 sms trenger du ikke dette.) - 0,- for Sms Friends (Djuice) og Fri Familie (Telenor + Djuice) = 138 kr per mnd. Følger vi dette eksempelet på MAXIMALT (Med telefon, tjenester, 5 MMS og ringe-eksempelet), vil det i måneden koste: - 199,- (Telefon, minimumsfakturering, ringe eksempel, i 12 mnd). - 199,- (Sms addict, 3000 SMS) - 49,- (MSN per. mnd) - 9,95 (5 MMS per. mnd) - 0,- (Sms Friends og Fri Familie) = 457 kr per mnd. (Trekk fra 99 kr etter 12 mnd. pga nedbetalt telefon = 358 kr per mnd.) 7. Eksempel: På EN samtale i 10 min. koster det 9,49 kr med Djuice Nonstop. På EN samtale i 10 min. koster det 5,79 kr med Djuice Zero. I forhold til Djuice Nonstop sparer du 3,7 kr per. 10. minutt i EN samtale med Djuice Zero. Dvs. at med Djuice Nonstop til 59 kr over månedsprisen kan du ringe til 7 personer i totalt 61 min. Mens med nedbetalt Djuice Zero abonnement med telefon (Eller uten telefon), kan du ringe til 30 personer i totalt 150 minutter (2 1/2 timer). You get my point? Er Djuice Zero med tjenester faktisk talt bedre enn den ordinære Djuice Nonstop? Drop your ideas in HERE! Endret 21. juli 2008 av RevelleR Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Skal du ha ny telefon eller ikke? Det er det store ankepunktet. Med Zero får du 375 i avslag på telefonen hvis du tar binding, med Nonstop får du 1625. Kanskje litt mer også. Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Skal jeg ha ny tlf, kjøper jeg denne her. I tillegg støtter den MSN. Det eneste jeg har å bekymre meg om er prisen per mnd for å ha den telefonen. Altså 99 kr ekstra de 12 første månedene. Men etter et år, slipper jeg å betale de ekstra 99 kronene. Endret 14. juli 2008 av RevelleR Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 "Dersom du kjøper ny mobiltelefon og inngår du en 12-måneders avtale vil regningen din bli minimum 198 kroner per måned (inkludert månedsavgift og minimumsfakturering). " Dette gjaldt altså djuice zero. Så det lønner seg ikke Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 For telefonen blir månedsavgiften 99 kr hver mnd i 12 mnd. De andre 99 kronene, som er minimumsfakturering, kan du f.eks. ringe inntil 150 minutter fordelt på 30 samtaler iløpet av en hel måned. For meg, så lønner det seg. Dette tilbudet lønner seg, for dette abonnementet er det billigste Telenor/Djuice når det gjelder ringepriser, i tillegg til at man kan velge sms-pakker og diverse ekstra tjenester, som gjør at man kan holde seg i en fast sum hver måned. Hadde man ikke hatt en fast pris å forholdt seg til, hver mnd, hadde regningene løpt løpsk, slik den gjør den dag i dag. Men alt i alt, Djuice Zero med tjenester kan vel være bedre enn Djuice Nonstop? Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Så lenge du skal ha en relativt billig telefon, ja. Det blir større forskjell når du går vekk fra kronestelefonene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå